רגע לפני יציאה לפגרת נבחרות בת שבועיים, רצף המשחקים המסקרן של מכבי תל אביב יימשך הערב. הצהובים יתארחו באיצטדיון טדי וייפגשו את בית"ר ירושלים במה שיהיה גם המשחק המרכזי של המחזור ה-6 בליגת ג'פניקה.

בוידאו: כשמכבי ובית"ר נפגשו לפני 24 שנים

הקבוצה של ולדימיר איביץ' תגיע לאחר ה-0:0 בדרבי. ערב המחזור היא דורגה במקום השני בטבלה עם 11 נקודות מתוך 15 אפשריות. עוד לפני שריקת הפתיחה בטדי, תפגוש הפועל חדרה את קרית שמונה. במקרה של איבוד נקודות של המוליכה מכבי תוכל לעלות לפסגה במידה ותשיג הערב 3 נקודות. אמש סיימה מכבי את ההכנות, כאשר הבעלים מיץ' גולדהאר, שנחת לאחרונה בישראל, הגיע אף הוא לצפות מקרוב באימון המסכם. 

מהעבר השני, בית"ר ירושלים תנסה להתאושש לאחר שבמחזור האחרון נכנעה 2:0 לקרית שמונה במשחק חוץ בצפון. עד כה הצליחו שחקניו של המאמן גיא לוזון לצבור 4 נקודות וערב המחזור השישי דורגו במקום ה-13 בטבלה.

כזכור, שתי הקבוצות כבר נפגשו העונה במסגרת גביע הטוטו. מדובר היה במשחק הראשון של מכבי בדרך לזכייה, שהסתיים ב-0:1 הודות לשער ניצחון של ארון שוינפלד. בעונה שעברה נפגשו הקבוצות 4 פעמים במסגרת הליגה, כאשר כל קבוצה הצליחה לצבור 2 ניצחונות.

המאמן ולדימיר איביץ' אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אנחנו מכינים את עצמנו, מדברים הרבה ועובדים הרבה. יש דברים שצריך לשפר מהמשחק הקודם, זו המטרה שלנו. אם נכין משהו שונה או לא – את זה כבר תראו במשחק". 

גם דור פרץ דיבר לקראת המפגש עם בית"ר והוסיף: "הם יכולים לעשות לנו קשיים. בית"ר ידועה כקבוצת התקפות מעבר מהטובות בליגה. זה אחד היתרונות שלהם ואם נסכל את התוכנית הזו זה יעזור לנו. יש להם הרבה יתרונות וניערך בהתאם".

עוד קצת מספרים: 

הפסד הליגה האחרון של מכבי היה 3:2 לבית"ר באפריל האחרון. מאז עומדים הצהובים על רצף של 11 משחקי ליגה ללא הפסד.

ב-5 משחקי הליגה האחרונים בין הקבוצות המנצחת כבשה יותר משער אחד במשחק.

הפעם האחרונה בה משחק בין מכבי לבית"ר הסתיים ב-0:0 היתה בפברואר 2012. מאז התקיימו כבר 23 משחקים רצופים ביניהן בהם נכבש לפחות שער אחד.