כדורגלנים אולי זוכים לא פעם לתהילה גדולה, אבל בעולם בו קריירת המשחק שלהם נחשבת לקצרה באופן יחסי, חשוב להסתכל גם על העתיד ולחשוב על היום שאחרי. בדיוק לשם כך יזמה מכבי תל אביב את פרויקט 'חושבים על המחר'.

מטרת הפרויקט היא לחשוף את שחקני הקבוצה לאופציות הרבות והמגוונות שמציע להם העולם שמחוץ למגרש, כשלאורך העונה ישתתפו השחקנים בסדרת הרצאות בנושאים שונים.

היום (שלישי) נורתה יריית הפתיחה כאשר דור פרץ, אופיר דוידזאדה, איתי שכטר, שחר פיבן, אלירן עטר, אבי ריקן ואייל גולסה הגיעו למשרדיה של קבוצת ב.ס.ר, נותנת החסות של המועדון. השחקנים שמעו הרצאה מפיו של נחשון קיויתי, בעלי ויו"ר קבוצת ב.ס.ר ואחד ממובילי שוק הנדל"ן הישראלי, שהרחיב במידע רב הקשור לתחום בו הוא מתמחה.

אבי ריקן סיפר על חשיבות האירוע: "עוד לפני זה, אנחנו מנסים לחזק את הקשר עם הספונסרים ולהכיר את מי שנמצא על החולצה או המכנסיים של הקבוצה. אם אנחנו יכולים להגיע ולשמוע מקבוצת ב.ס.ר, קבוצה גדולה שהוכיחה את עצמה בשנים האחרונות בתחום שלה, אנחנו שמחים וזו זכות גדולה מבחינתנו, בטח אם אפשר לעשות משהו טוב עם הכסף שמרוויחים במהלך הקריירה. הקריירה קצרה, צריך לדעת לנתב את הדברים למקומות הנכונים וכיף לבוא, לשמוע ולקחת טיפים".

על היכולת של הקבוצה העונה:
"אנחנו אומרים כל שבוע שאנחנו תלויים בעצמנו. אנחנו מגיעים עם הרגשה שאם נבוא ונעשה את הדברים כמו שצריך אז הדברים בכל משחק נתון תלויים בנו. יחד עם זאת, כל שבוע צריך להתכונן כמו שצריך, היריבות קשות, בטוח שקרית שמנוה יגיעו מוכנים. יש לנו משחק קשה במגרש קשה. אנחנו עובדים ומתכוננים כמו שצריך לקרב קשה".

על המלחמה על ההרכב:
"יש שינויים, לפעמים יותר ולפעמים פחות. אני אישית פתחתי וכבשתי נגד הפועל חיפה ושבוע אחר כך עליתי מהספסל. זה אתגר עבור כולנו, אננחנו מתאמנים מאוד קשה כדי להוכיח שמקומנו בהרכב, כל השחקנים יודעים שצריך כל אחד ואחד מאיתנו עד סוף העונה. יש עונה ארוכה, עוד מעט מגיע הגביע ונצטרך את כולם מוכנים. זה מצריך מאיתנו להילחם כל יום על המקום שלנו וזה טוב לקבוצה ולמערכת. אנחנו נעשה את זה עד סוף העונה". 

על ההגרלה נגד בית"ר ירושלים בגביע:
"אם בכל זאת נתייחס למשחק גביע שיש עוד זמן עד אליו, אז במפעל גביע באיזשהו שלב אתה צריך להתמודד נגד מועדונים גדולים וקבוצות טובות. אם זה הגיע עכשיו נצטרך להתמודד מול האתגר הזה. המשחק הכי חשוב בשבילנו הוא ביום ראשון, לצאת לפגרת נבחרת עם נקודות ואווירה טובה".