מכבי סגרה אתמול (שבת) את שנת 2018 עם ניצחון 0:2 על הפועל רעננה, שהיה גם הניצחון השישי של הקבוצה בכל המסגרות.

החודש האדיר של מכבי
למעשה, שחקניו של ולדימיר איביץ' נהנו מחודש מוצלח במיוחד שכלל 6 ניצחונות ותיקו אחד (ה-1:1 נגד מכבי פ"ת ב-1.12). ב-7 המשחקים בחודש האחרון מאזן השערים של הצהובים עמד על 4:18.

גם המצב בטבלה השתפר בעקבות התוצאות האחרונות ולאחר ההפסד של בני יהודה למכבי חיפה אתמול מכבי נהנית נכון לעכשיו מפער של 16 נקודות על פני המקום השני בליגה.

אגב, המשחק נגד רעננה היה הראשון של מכבי באיצטדיון רמת גן מאז ה-0:1 על רמת השרון בעונת 2013/14. 

ההגנה החזקה של ראיקו
השוער פרדראג ראיקוביץ' בוודאי היה מרוצה אתמול לאחר ששמר על שער נקי בפעם השנייה ברציפות. עד כה הוא ומכבי ספגו 8 שערי חובה ומדובר בקבוצה היחידה בליגה שספגה מספר חד ספרתי של שערים.

הסקורר
בתפקיד המחליף של איביץ' שפוגע היה הפעם דור פרץ שנכנס כמחליף בדקה ה-64 וכבש את השער השני של מכבי בדקה ה-73.

פרץ מצטרף לאבי ריקן שנכנס כמחליף וכבש נגד הפועל ב"ש וליונתן כהן שעשה בדיוק אותו דבר נגד בית"ר ירושלים בגביע.

ואם כבר מדברים על פרץ אז כמובן ששווה להזכיר שלקשר יש כבר חמישה שערי ליגה העונה. כעת הוא השתווה לעומר אצילי במקום השני בדירוג הכובשים של מכבי בליגה, כשגם לאיתי שכטר שכבש אמש יש 5 שערי ליגה. אלירן עטר מקדים אותם עם 7 שערי בליגה ואתמול הוא בישל לפרץ ורשם בישול שני בליגה העונה.

עוד בעניין דור פרץ, חייבים לציין שהוא למעשה שחקן הקישור המרכזי היחיד בליגה שכבש כמות כזו של שערים. כל שאר השחקנים שהרבו לכבוש העונה, מירדן שועה במקום הראשון (9) ועד נייג'ל האסלביינק (5 שערים), הם שחקני התקפה. לגידי קאניוק, שמשחק בעמדה דומה יחסית לשל פרץ אך עדיין נחשב למעט יותר התקפי, יש 4 שערים.

נתון מעניין מאוד מציג גם מאור קנדיל שבישל אתמול את השער הראשון לשכטר ונהנה מרצף של בישול בכל אחד מ-3 המשחקים האחרונים של מכבי.

בגזרת הריצות רוסלן ברסקי שוב הוכיח שהוא פשוט לא מפסיק לרוץ. הקשר חצה פעם נוספת את מחסום 12 הק"מ, שמעטים מאוד השחקנים המגיעים אליו, וסגר 90 דקות בהן כיסה 12.1 ק"מ. גם דן גלזר הרשים וסיים שני במכבי עם 11.4 ק"מ.