שנתיים עברו מאז המפגש האחרון של מכבי והפועל ת"א באצטדיון המושבה במסגרת הליגה. אז זה נגמר בניצחון 0:1 משער של וידאר קיארטנסון. אחרי שבדרבי האחרון ביניהן בליגה מכבי והפועל נפרדו בתיקו ללא שערים, הצהובים ייצאו הערב (ב') לדרבי השני בליגת ג'פניקה במסגרת המחזור ה-18 – במטרה לרשום ניצחון דרבי נוסף באותו מגרש בעיר פתח תקווה.

כך נראה הדרבי האחרון במושבה:

הקבוצה ערכה את ההכנות האחרונות למשחק ובמסיבת העיתונאים אמר המאמן ולדימיר איביץ' כי ערב המשחק עדיין לא ברור אם המגן אנריק סבוריט יעמוד לרשותו. כזכור, סבוריט נפגע ברגלו במשחק נגד מכבי נתניה והוחלף.

מי שיקווה לרשום ניצחון ראשון בדרבי הוא עומר אצילי שהתייחס למשחק ואמר: "היינו פחות טובים במשחק הראשון. זה היה דרבי הליגה הראשון שלי ואני מקווה שהפעם נדע לנצח אותו".

המאמן ולדימיר איביץ' העביר מסר ברור גם לשחקניו כשאמר: "אין פייבוריטית בדרבי. אנחנו משחקים נגד קבוצה שאולי לא במיקום טוב בטבלה, אך יש להם שחקנים איכותיים והם בוודאות מתכוננים למשחק הזה. אני בטוח שיהיה משחק קשוח".

קצת מספרים:

הפועל תל אביב מצידה מגיעה אחרי שהחליפה מאמן בתום המחזור האחרון, כשקובי רפואה שב לעמדת המאמן במקומו של אופיר חיים. רפואה היה גם מי שעמד על הקווים בשני מפגשי הדרבי האחרונים בליגה ובגביע הטוטו. 

אגב, הפועל היא אחת משתי הקבוצות היחידות שמכבי עוד לא ניצחה העונה בליגה כמו גם היריבה היחידה שלא ספגה מרגלי החלוצים הצהובים. מדובר גם ביריבה עם ההגנה השנייה בטיבה בליגה.

מכבי תקווה לרשום את הניצחון ה-52 שלה במשחקי הדרבי בליגה. בסה"כ מאזן הצהובים עומד על 51 ניצחונות. 55 תוצאות תיקו ו-46 הפסדים.