ההתקפה השניה בטיבה בליגה

הפועל חיפה כבשה 37 שערים עד כה – הכי הרבה בליגת ג'פניקה מלבד מכבי ת"א (37).

לפחות על פי הסטטיסטיקה למכבי כדאי להיות עירנית במיוחד לקראת סיום המחצית הראשונה. הקבוצה של שרון מימר היא זו שכבשה הכי הרבה שערים בליגה (7) מלבד מכבי (11) בין הדקות ה-30-45, כשמדובר ב-19 אחוז מהשערים שלה העונה.

נתון מעניין לגבי חיפה, שמראה על יכולת בניית המשחק שלה, הוא האורך המומצע של ההתקפות בהן כבשה. גם בקטגוריה זו מכבי מובילה את הליגה עם ממוצע של 41.9 שניות להתקפה בה נכבש שער, אך מי שנמצאת במקום השני היא הפועל חיפה עם 24.3 שניות. מתחתיה נמצאות בית"ר ירושלים ( 22.5), הפועל ב"ש (20.6) ובני יהודה (17.3).

למרות הנתונים האלה, החיפאים מדורגים רק במקום ה-9 בליגה באחוזי ההחזקה בכדור (49 אחוזים בממוצע למשחק).

 

זהירות ממצבים נייחים

חיפה גם מדורגת במקום השני בליגה, אחרי מכבי נתניה (11), בכיבוש במצבים נייחים (10) למרות ש-4 מהם הגיעו בפנדל. למרות זאת, הקבוצה של שרון מימר ומכבי הן היחידות בליגה שכבשו יותר מפעם אחת (2) מבעיטות חופשיות ישירות.

חיפה והפועל חדרה הן הקבוצות שספגו הכי מעט בליגה ממצבים נייחים (2). מצד שני, היא ספגה הכי הרבה בליגה (25), יחד עם חדרה, במצבים של 'מגרש פתוח'.

בצד ההגנתי הפועל חיפה היא הקבוצה שאחוז הזכייה שלה בתיקולים הוא הנמוך בליגה ועומד על 47 אחוזים (74 מתוך 156).

נתון נוסף גם מגלה שמדובר בקבוצה שמנסה ללחוץ הכי מעט פעמים בחלק המגרש של היריבה (0.5 פעמים במשחק).

החסרון של נס זמיר

במשחק מול מכבי תחסר הפועל חיפה את נס זמיר המורחק שיחד עם ירדן שועה הוא השחקן שהיה מעורב באופן ישיר בהכי הרבה שערים עד כה בליגה (12). לזמיר יש 6 שערים ו-6 בישולים.

מי שכן עשוי לשחק הוא בן אז'ובל. החלוץ גבה הקומה הוא אחד הפעילים בליגה בכל הקשור לכדורי גובה ומעורב ב-11 קרבות אוויריים בממוצע ל-90 דקות, כשהוא זוכה ב-4.2 מהם – נתון לא רע בכלל לשחקן התקפה.

אחד השחקנים המשמעותיים של החיפאים הוא דור מלול, שגדל כידוע במכבי. מלול הוא המגן הימני שבישל הכי הרבה בליגה (4) אחרי אלי דסה (6) והמגן הימני שהכנסות הכדור שלו לרחבה הן המדוייקות ביותר (56 אחוזים).

מתן חוזז, שהושאל להפועל חיפה ממכבי רק לאחרונה, כבש כבר 4 שערים ב-304 דקות בהן שיחק מאז הצטרפותו- כלומר כדור ברשת בכל 76 דקות.

במרכז השדה הקבוצה של מימר נהנית מהאגרסיביות של רסמוס סיוסדט שמדורג 6 בליגה בחטיפות כדור (137).