מכבי גברה אמש 1:2 על בני יהודה וסיימה את העונה הסדירה של ליגת ג'פניקה ללא הפסד. זו הפעם הראשונה ב-16 עונות שמתקיימות במתכונת שכוללת פלייאוף שקבוצה מצליחה לסיים את העונה הסדירה ללא הפסד. 

כמובן שמעולם לא התחיל פלייאוף או סיבוב שלישי עם הפרש של 22 נקודות בין המוליכה למקום השני – שיא של כל הזמנים. השיא הקודם היה שייך למכבי חיפה שבסיבוב השלישי בעונת 2004/05  נהנתה מפער של 18 נקודות.

ב-26 המשחקים עד כה הצהובים השיגו 20 ניצחונות ו-66 נקודות בסך הכל. בכך למעשה הקבוצה של ולדימיר איביץ' השתוותה לקבוצה הגדולה שאימן פאולו סוזה בעונת 2013/14.

גם אז מכבי השיגה 66 נקודות בסיום העונה הסדירה (26 משחקים), אך עם מאזן משחקים והפרש שערים שונה. נתוני הנקודות, השערים ומאזן המשחקים מופיעים בעיצוב הבא: 

ראיקוביץ' וההגנה שוברים שיאים
מכבי אמנם ספגה אמש שער, אבל היא יכולה לזקוף לעצמה עוד הישג כאשר לאורך כל 26 משחקי העונה הסדירה לא ספגה יותר משער אחד במשחק.

למעשה מכבי שברה עוד שיא מועדון כשעד המחזור ה-26 ספגה רק 12 שערי חובה – הכי מעט בהיסטוריה. השיא הקודם הושג בעונת 1973/74, בה שימש לופא קדוש ז"ל כשוער העיקרי, עם ספיגה של 14 שערים ב-26 מחזורים.

במשחקי הבית הפרש השערים של מכבי מרשים במיוחד עם מאזן של 4:33 ו-11 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו ב-13 משחקים.

בנוסף, כל השערים שספגו הצהובים הגיעו אך ורק כתוצאה ממצבים נייחים של היריבות (שערים של סגס תאמבי לאחר פנדל מוחמץ אתמול, גבריאל תמאש (הפועל חיפה) לאחר קרן, ניקו אולסק (מכבי נתניה) בבעיטה חופשית ישירה ושער עצמי של שרן ייני ב-1:4 על הפועל רעננה).

פרדראג ראיקוביץ' עצר אתמול את הפנדל השני שלו העונה, לאחר שעשה זאת גם במשחק גביע המדינה נגד בית"ר ירושלים (1:2).

 

עטר ממשיך להוביל את דירוג מלך השערים
אלירן עטר הבקיע את השער הראשון של מכבי במשחק אמש, שהיה השער הליגה. ה-12 שלו העונה. הוא שמר על מקומו בפסגת טבלת מלך השערים של הליגה עם גול אחד יותר מאשר לפאטוס בצ'יראי ממכבי נתניה.

מספר 16 גם יודע לפרגן לחברים שלו והבישול לאבי ריקן בגול הניצחון של מכבי היה השלישי שלו בליגה העונה.

ריקן עם הספק כיבושים של חלוץ
אבי ריקן קיבל אמש את המקום בהרכב והחזיר לוולדימיר איביץ' עם שער ניצחון שהיה שער הליגה החמישי שלו העונה. הוא עשה זאת אגב עם רגל ימין, שנחשבת לחלשה שלו.

כעת ריקן רחוק רק שער אחד מכמות שערי הליגה שלו בעונה שעברה (6 שערים), שהיתה עונת השיא שלו במכבי.

מעניין לגלות ש-5 השערים שלו העונה הגיעו ב-659 דקות על המגרש, כלומר מדד יעילות של שער בכל 131 דקות.

בעונה שעברה הוא הבקיע כאמור 6 שערים, אבל 1961 דקות לאורך העונה כולה.