שיא מועדון חדש

שבוע חדש מתחיל עם חיוך וגם הפעם אנחנו שמחים לבשר לכם שמכבי שברה עוד שיא.

לא פעם אפשר להתווכח על חשיבות השיא המדובר, ולפעמים יש קצת הגזמה, אבל העובדות כיום הן שה-0:2 על מ.ס אשדוד אמש היה משחק הליגה ה-31 ברציפות בו מכבי לא מפסידה – שיא מועדון של כל הזמנים! שווה איזכור, לא?

מחזור 25 | תקציר הניצחון על אשדוד

למעשה, המשחק באשדוד שבר את השיא שהשיגה מכבי ת"א של 1958/59, כאשר שיא הליגה עדיין שייך למכבי חיפה עם 46 משחקי ליגה ללא הפסד באמצע שנות התשעים.

הרצף של מכבי התחיל בעונה שעברה ב-21.4.2018 בניצחון ביתי 0:2 על בני יהודה ונמשך כרגע קצת יותר מ-10 חודשים. הוא כולל 24 ניצחונות ו-7 תוצאות תיקו. 6 מהמשחקים התקיימו בעונה שעברה וכל השאר בעונה הנוכחית.

 

קרדיט להגנה ולראיקוביץ'

אחת הסיבות המרכזיות להישג היא ההגנה החזקה שיש למכבי העונה. המשחק האחרון היה ה-5 ברציפות בו מכבי שומרת על שער נקי בכל המסגרות והפעם ה-14 מתוך 25 מחזורי ליגה.

אז מה חדש? מכבי השלימה כבר 25 משחקי ליגה העונה שבהם לא ספגה יותר משער אחד. רק 2 קבוצות בהיסטוריה השיגו נתון כזה. בית"ר ירושלים ב-1978/9 (שספגה רביעייה רק במחזור ה-30 של הליגה) ומכבי חיפה 2009/10 (שספגה צמד במחזור ה-27).

זה גם היה המשחק השלישי ברציפות בו הצהובים מצליחים לשמור על שער נקי נגד אשדוד (2 ניצחונות ותיקו).

פעמיים אצילי

בגזרת השחקנים עומר אצילי היה כוכב המשחק עם צמד שהעלה את מאזנו ל-9 שערי הליגה העונה. אלירן עטר (11 שערים) ו-3 שחקנים נוספים הם היחידים שמקדימים אותו בקטגוריה זו.

מה שמיוחד בכיבושים של אצילי הוא שבדרך כלל הם מגיעים בצמדים. למעשה זה כבר היה הצמד הרביעי של מספר 7 העונה בליגה (נגד בית"ר י-ם, ק"ש, נתניה ואשדוד) כשבמשחק נגד הפועל חיפה הוא הסתפק בשער אחד.

בוודאי שמתם לב שהגולים של אצילי הגיעו בבעיטות ממרחק והוא גם השחקן שמוביל את ליגת ג'פניקה בשערים מחוץ לרחבה (5), ובאיומים למסגרת (38).

במקומו הטבעי
מי שבישל לאצילי את השער הראשון היה דור מיכה, שחגג אתמול גם את יום הולדתו ה-27. הקשר הגיע בשעה טובה למקומו הטבעי בפסגת דירוג המבשלים בליגה עם 10 כאלה העונה, בישול אחד יותר מאשר לוואלון אחמדי מקריית שמונה.

מאז תחילת שנת 2019, קצת יותר מחודשיים, יש למיכה 6 שערים ו-5 בישולים. מיכה גם מוביל את הליגה במסירות מפתח (47 לפי נתוני מנהלת הליגה), כשמקום השני נמצא מאור מליקסון (41).