אחת המטרות של אקדמית הנוער היא לקדם ולעצב שחקנים צעירים לקראת הקבוצה הבוגרת. מאחורי הקלעים עובדים במרץ הצוות המקצועי של המחלקה כדי לעזור לשחקנים לממש את עצמם. הכירו את האנשים שעומדים על הקווים ואחראים על התפחות השחקנים במחלקת הנוער של המועדון. הפעם הכירו את אליעזר בן אהרון, מאמן קבוצת נערים א׳, שמספר על הדרך שלו בעולם הכדורגל והעבודה המיוחדת באקדמיית הנוער של המועדון.

אליעזר בן אהרון – מאמן נערים א׳ (U17)

בן אהרון מתפקד כמאמן בתחום הכדורגל כ-13 שנים, מתוכם 8 שנים המועדון מכבי תל אביב. כיום הוא עומד בראש קבוצת נערים א׳ של המועדון.

המניע לאמן
״כשהבן הקטן שלי התחיל לשחק כדורגל התעניינתי יותר על פיתוח שחקנים צעירים וזה משך אותי לעשות קורס מאמנים. כשחזרתי למגרשים כדי לראות אימונים של הבן שלי נתקלתי באנשים שהתעניינו בעצה מעצם היותי שחקן עבר. תמיד אחרי קבלת תשובה או שיחה היו אומרים לי אתה צריך להיות מאמן "חבל עלייך“.

העבודה תחת הפילוסופיה המיוחדת
״אני מאמין שיחד עם השיטה, אנחנו מתקרבים לרמת אימון ופיתוח שחקנים ומאמנים שנהוגה ברמות גבוהות שלא הייתה נהוגה בארץ בעבר. אישית אני מרגיש מאמן הרבה יותר טוב בשנים האחרונות.

פיתוח שחקנים צעירים
״האלמנטים החשובים בפיתוח שחקן הכדורגל הם עבודה קשה וסבלנות – "עבודה קשה תנצח כשרון אם הכישרון לא יעבוד קשה“. ראיתי הרבה שחקנים כישרוניים שלא עבדו קשה ובסופו של דבר לא הצליחו, לעומת זאת חוויתי שחקנים עם פחות כשרון שעבדו קשה וזה השתלם להם בסופו של דבר״.

שחקנים שאימן
״ישנם מספר שחקנים שכיום משחקים בליגה הבכירה, שחקנים כמו: אור דסה, יעקוב בריהון, גבי קניקובסקי, חביב אוחיון ועוד.

מודל לחיקוי
״לא קיים מישהו ספציפי. אוהב לקחת דברים שמתאימים לאישיות שלי ממגוון מאמנים או אנשים, אני מנסה להיות מקורי תמיד״.

פרט מעניין שלא קשור לעולם הכדורגל
״בתקופת הנעורים שלי הייתי גולש גלים וחי את החיים סביב הים. עוד אחזור לזה, הבטחתי לעצמי״.

העתיד
״כרגע אין לי את הרצון להיות מאמן בוגרים. אני שואף להיות המאמן הטוב ביותר בארץ לשחקני נוער. אני מאמין שהסיפוק מגיע דרך גידול ופיתוח שחקנים שמגיעים לליגות הבכירות. לדעת שיש שחקן שגדל אצלך, שהיית אחראי על פיתוחו כשחקן  ויש את הסיכוי שיגיע לליגות הטובות בעולם – זו הגאווה הכי גדולה. אני מאמין שיש לי את היכולת, הרצון והתשוקה להגיע למטרה הזאת״.