המודעות לאורח חיים בריא עלתה ב-30 השנים האחרונות ובה גם המודעות לחשיבות בפעילות גופנית. ב-20 השנים האחרונות ישנה עלייה מתמדת של נרשמים לחדרי כושר וקבוצות ריצה.  

לרגל שבוע הבריאות הבינלאומי ביקשנו ממאמן הכושר של המועדון, יוסי זיגדון, לספק למתאמנים בניכם כמה טיפים ולשבור כמה מיתוסים בכל הקשור לפעילות גופנית ואימון בחדר הכושר.

איך ניתן להימנע מפציעות בחדר הכושר? 

  •  חשוב לבצע חימום כללי וספציפי כולל מתיחות דינמיות לפני האימון.
  • במהלך האימונים יש להתקדם בעקרון ההדרגתיות ולהתאים מטרה ויעדים – אל תקפצו במשקלים כל כך מהר גם אם מרגיש לכם שאתם יכולים. 
  • תנוחו! יש לתת מנוחה של 48 שעות לקבוצות שריר קטנים (יד קדמית/אחורית, כתפיים לדוגמא) ועד 78 שעות לקבוצת שריר גדולים (רגליים, חזה, גב).
  • חשוב לחלק נכון את השבוע אימונים והתאוששות מחדש – לא להתאמן על כל קבוצות השרירים כל יום, אלא לדעת לתת מנוחה בין האימונים להתאוששות. ולאזן במידה והאימונים מתמקדים בקבוצות שרירים שונות.

באילו קבוצות שרירים כדאי להתמקד?  

באופן כללי הייתי ממליץ להתאים תכנית אימון לפי מקצוע הספורט שלנו, מטרה ויעדים. חשוב לעבוד על כל קבוצות השריר כמובן מומלץ לחלק את הגוף לשניים פלג גוף עליון ופלג גוף תחתון.
אסור לוותר על אימון רגליים במיוחד לרצים. זה המניעה הכי טובה לשמר כוח רגליים באופן כללי. אל תטעו רגליים זה לא רק סקוטים ודד ליפט! זה עולם שלם של שרירים שכדי להכיר. אבל את הנושא הזה נשאיר לפעם אחרת.

 

איפה עדיף לרוץ – על ההליכון במכון או בחוץ?

צאו בחוץ! כמובן שהכי חשוב זה לבצע את הפעילות הגופנית, אבל לעניות דעתי עדיף לרוץ בחוץ ומכמה סיבות:

1. פחות משעמם. יותר שינויים במסלול, אויר פתוח ולא מקום סגור.
2.כמובן שגם במידה ובחרתם לרוץ בחוץ אז חשוב לרוץ על משטח טוב, על דשא בפארק, חוף הים סמוך למים. לא מומלץ על כביש או חול רך מידי כמובן שוב תלוי במטרה.3. צריך לזכור שמסילה נעה דוחפת אותנו ואנחנו לא תמיד מוכנים לקצבים האלו וההרגשה תהייה שאנחנו רצים בקצב טוב. כשרצים בחוץ קשה לשחזר את אותו הקצב! ובריצה אנחנו קובעים את הקצב לפי רמת הכושר שלנו.

בחרתם בכל זאת לרוץ על ההליכון במכון? רצוי שקצב הריצה יהיה ברמה גבוהה עם נעל מתאימה ולשים לב שאנחנו סימטריים.

למה המאמנים מתכוונים כשהם מבקשים מאיתנו "להקשיב לגוף שלנו"?

חשוב מאוד להקשיב לגוף שלנו כיוון שרק אנחנו יודעים לענות על שאלות כמו מה רמת העומס שאנחנו יכולים להכיל? האם הגוף הספיק להתאושש מהאימון האחרון? מה מצב הלחץ שלנו? מה מצב הבריאות שלנו? מה מצב העייפות שלנו?
לכן, אנחנו חייבים לדעת להגיב נכון, כלומר, לערוך לפעמים אימונים קלים להתאוששות כדי להבנות מחדש אנרגיה. חשוב להרגיש את הפיק שלפני הפציעה –  ישנם סימנים ואותות מהגוף כדי לאמץ אותם למרות שזה יכול להיות! עדיף לזהות סימני עייפות לפני שהגוף בוחר במנגנוני הגנה ואז אנחנו “מושבתים".

לא רק על כושר גופני נברא אורח חיים בריא

כשאנחנו מדברים על אורח חיים בריא אנחנו לא רק מדברים על קלוריות ואחוזי שומן ומכאן שאורח חיים בריא כולל בתוכו כל כך הרבה מרכיבים אחרים ובניהם גם תזונה וצריכת ויטמינים ומינרלים שקשה לנו לצרוך באופן טבעי.

ריכזנו עבורכם מספר ויטמינים ומינרלים מומלצים מבית Supherb, נותנת החסות של מכבי ומי שמספקת את המוצרים למועדון

ביו 25 – פרוביוטיקה מבית סופהרב המשקפת את המיטב, המגוון והעוצמה שיש לתחום החיידקים הידידותיים להציע. מדובר בפורמולה המכילה מגוון של 11 זני חיידקים נחקרים במינון מוגבר של 25 מיליארד בכמוסה אחת. השפעתם המיטיבה של חיידקים ידידותיים על מערכת העיכול, חיזוקה של מערכת החיסון, לב וכלי דם וצמצום נזקי האנטיביוטיקה ידועה, ועם הזמן מתגלים עוד חידושים ושימושים. מומלצת כמוסה 1 לפני השינה על מנת למצות את הפוטנציאל הרב הגלום בחיידקים.

 

כורכומין ליקוויד ג'ל – כורכומין ליקוויד ג'ל הינו תכשיר הכורכומין היחיד המשלב גם ריכוז גבוה של כורכומינואידיםוגם שמנים חיוניים של שורש הכורכום בדומה לצורת הופעתו בטבע! לתכשירי כורכום רגילים אין אמצעים יעילים למימוש הפוטנציאל הרב הגלום בכורכומין מפני שזמינותו הביולוגית לגוף נמוכה. כמוסה אחת ביום גם תסייע למנוע ולעכב תהליכים דלקתיים וגם תספק הגנה נוגדת חמצון רצויה למתאמנים בכל פעילות גופנית. את הכורכומין ליקוויד ג'ל מומלץ ליטול עם האוכל.

אצה כחולה ירוקה קומפלקס – ההשלמה התזונתית האידיאלית לכל המשפחה! מולטי ויטמין-מינרל טבעי לחלוטין המורכב מאצה כחולה ירוקה בשילוב ספירולינה וכלורלה. מדובר בהשלמה חיונית של רכיבים צמחיים שאנו לא אוכלים בתזונה יומיומית שמספקים כמוויות גבוהות במיוחד של נוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים, חלבון וכו'. מומלץ לשלב 2 כמוסות עם האוכל כדי להשאיר את המצברים שלכם מלאים ולהבטיח שלגוף שלכם יש את כל מה שהוא זקוק לו.

מגנזיום ציטראט +ויטמין B6 – כולנו בישראל צריכים היום תוספת מגנזיום. מדובר באחד המינרלים הכי חשובים לגוף שלנו ועם זאת הוא לא זמין לנו היום במי השתייה. ידוע כי המגנזיום לא רק אחראי על התפתחות העצמות ועל קצב לב תקין, הוא גם עובד בצמוד למינרל הסידן וביחד הם מעורבים בתהליך כיווץ והרפיית השרירים. רק טבליה 1 ביום לפני השינה – גם תשנו טוב יותר וגם תדאגו לעצמות בריאות.

טיפות ויטמין D-1000 – ויטמין השמש משתתף בתהליכים רבים בבריאות הגוף וחיוני לילדים ומבוגרים. בבדיקות דם שנעשה, רמתו תהיה קרובה יותר לערכים הנמוכים מאשר לגבוהים ולכך סיבות מגוונות: תזונה, שימוש במסנני קרינה, חשיפה מועטה לשמש, ישיבה במשרדים, עור שחום, שימוש בתרופות שונות, מחלות כרוניות וכמובן בעיות בספיגה והמרה של ויטמין D בגוף. תוספת יומית של ויטמיןD מומלצת על ידי רופאים, רוקחים ותזונאים. טפטפו טיפה 1 ביום איך שרק נוח לכם – על פרוסת לחם, בסנדוויץ' של הילד/ה, בסלט בערב וכו'.