אחרי שזכתה באליפות, מכבי תל אביב הוגרלה היום (רביעי) בהגרלת סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות וגילתה מי תהיה יריבתה הראשונה העונה במסגרת האירופית: המנצחת בין אסטנה (קזחסטן) לקלוז' (רומניה) במפגש סיבוב המוקדמות הראשון. משחקי הסיבוב השני יחלו ב-23-24.7 והגומלין ייערך כשבוע לאחר מכן. המשחק הראשון אמור להתקיים בחוץ, אך מיקומי המשחקים הסופיים ייקבעו בהמשך וכפופים לאישור סופי של אופ"א. 

הצהובים הוגרלו "במסלול האלופות", כאשר הגרלת הסיבוב השני הרכיבה 10 מפגשים מבין 20 קבוצות סופיות שיגיעו לשלב הנוכחי. מכבי היתה בין הקבוצות הלא מדורגות בהגרלה וכפועל יוצא מכן היריבות שחיכו למכבי נחשבות למנוסות וחזקות יותר, לפחות על הנייר. אמש (ג׳) צומצמה רשימת הקבוצות האופציונליות שמכבי היתה יכולה להגריל וכללה את:

קופנהגן (דנמרק)

באטה בוריסוב (בלארוס) – פיאסט גליביצה (פולין)

אסטנה (קזחסטן) – קלוז’ (רומניה)

פרנצווארוש (הונגריה) – לודוגורץ (בולגריה)

פרטיזאני (אלבניה) – קרבאח (אזרבייג’אן).

כדי להעפיל לליגת האלופות מכבי תצטרך לעבור בנוסף גם את סיבוב המוקדמות השלישי ואת שלב הפלייאוף. אם תודח בסיבוב השני היא תנשור אל סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית.

היריבות

אסטנה
אסטנה זכורה לנו מהמפגשים מול הקבוצה הקזחית במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית ב-2017/18. הצהובים ספגו שני הפסדים מהקבוצה הקזחית, שנוהגת לקיים את משחקיה הביתיים על משטח דשא סינטטי. זכור החלוץ ג'וניור קבאנאנגה, שהצטיין באותם מפגשים וכרגע נחשב למושאל מהקבוצה הסעודית אל נסאר, שרכשה אותו בשנה שעברה. בסגל של הקזחים נשארו גם המגן השמאלי דמיטרי שומקו, שהרשים מול מכבי, והקשר הקרואטי מארין טומאסוב. פטריק טוומאסי, שגם הוא הצטיין לפני שתי עונות, הספיק לעזוב את הקבוצה ובמקומו הגיע החלוץ ראנגלו ג'אנגה. מאז צמד המפגשים מול מכבי הקזחים הספיקו להחליף מאמן ומי שמוביל אותם כיום הוא רומן גריגורצ'וק האוקראיני שמונה בקיץ 2018.

אסטנה נמצאת כעת באמצע הליגה הקזחית ולאחר 16 מחזורים היא מובילה את הטבלה עם יתרון של 3 נקודות (אך גם שני משחקים עודפים) על פני קבוצת טובול.

קלוז'
פנים מוכרות נוכל למצוא כבר בחוליית הקישור של קלוז', בדמותו של אובידיו הובאן ששיחק עד לפני עונה בהפועל ב"ש. את שרביט האימון אוחז דן פטרסקו, שהגיע למועדון בעונת 2017-18 לאחר סיבוב ארוך במספר מועדונים אסייתים (הליגה הסינית והקטארית), וקטף למועדון תואר אליפות כבר בעונת הבכורה שלו. חלקכם ודאי מגרדים את הראש כדי לזכור מאיפה השם מוכר לכם. אז לא, לא טעיתם. פטרסקו שיחק בשנות ה-90 בליגה האיטלקית והאנגלית, כולל 5 עונות במועדון הפאר צ'לסי.

שחקן בולט בסגל של קלוז' הוא החלוץ גיאורגי טוקודין שכבש 16 שערים ב-23 משחקי ליגה בעונה שעברה וסיים במלך השערים בליגה המקומית. קלוז' גם שמרה 18 פעמים על שער נקי בעונה שעברה כששתיים מהסיבות העיקריות לכך הם השוער הליטאי גידריוס ארלאוסקיס והמגן הימני הצעיר כריסטיאן מנאה.

אשתקד האליפות של הקבוצה מצפון מערב רומניה הגיע לאחר מאבק עיקש עם סיטאווה בוקרשט, מאבק שנגמר בפוטו פיניש מרתק שבסופו הקדימה האלופה את היריבה שלה ב-2 נקודות בלבד. כמו האלופה הישראלית, גם היא עדיין לא התחילה את הליגה.

לסיום נזכיר רק כי מכבי חוזרת למוקדמות ליגת האלופות לאחר הפסקה של 3 שנים. בפעם הקודמת מכבי הצליחה להגיע עד לשלב הבתים של המפעל היוקרתי ביבשת לאחר קמפיין מוקדמות שכלל ניצחונות במפגשים כפולים מול היברניאנס (מלטה), ויקטוריה פלזן (צ'כיה) ובאזל (שוויץ).