אחרי שזכתה בשנתיים האחרונות בגביע הטוטו, מכבי תל אביב תנסה להעפיל הערב (ראשון) לגמר המפעל. האלופה תתארח אצל הפועל קריית שמונה למשחק חצי הגמר, שייערך באיצטדיון בקריית שמונה בשעה 19:00.

העונה מתקיים חצי הגמר במתכונת של משחק אחד בן 90 דקות. אם לא תהיה הכרעה בסיום הזמן החוקי יעברו הקבוצות לדו קרב מהנקודה הלבנה שיכריע את זהות העולה לגמר. כזכור, מכבי העפילה לחצי הגמר לאחר שמוקדם יותר העונה גברה על בני יהודה 0:1 במשחק אלוף האלופים.

מכבי תגיע להתמודדות לאחר ההפסד לסודובה ביום חמישי האחרון, שסיים את דרכה באירופה. למרות זאת, המשחק בקריית שמונה פותח שבוע מעניין מאוד עבור ולדימיר איביץ' ושחקניו, שכבר בשבת הקרובה יחלו במסע ההגנה על תואר האליפות במפגש מול העולה החדשה סקציה נס ציונה, במסגרת המחזור הראשון של הליגה. 

מנגד, קריית שמונה מגיעה למשחק לאחר שהצליחה להעפיל לחצי הגמר משלב הבתים של גביע הטוטו. הקבוצה של המאמן מסאי דגו סיימה במקום הראשון בבית 1 כשהשיגה 3 ניצחונות ורשמה הפסד אחד ב-4 משחקים שקיימה העונה. 

מבט על מפגשי העבר מראה כי מכבי גברה על הצפוניים ב-6 המפגשים האחרונים בין הקבוצות בכל המסגרות. המפגש הקודם בין השתיים במסגרת גביע הטוטו נערך בנובמבר 2017 ואז ניצחו הצהובים 0:2 במשחק בית בו כבשו ארון שוינפלד וברק יצחקי.