מכבי תל אביב גברה אמש 0:1 על מ.ס אשדוד במחזור השביעי של הבורסה לניירות ערך. זה גם היה משחק הליגה ה-7 ברציפות העונה של הצהובים ללא ספיגה (מאזן שערים: 0:9) וכמובן שמדובר באירוע יוצא דופן שמייצר לא מעט נתונים מעניינים.

שיא מועדון וההישג של טננבאום

ה-0:1 על אשדוד קבע שיא מועדון למכבי, כשלראשונה בהיסטוריה פתחה עונה עם 7 משחקים ללא ספיגה. השיא הקודם (פתיחה של 6 משחקים ללא ספיגה) הושג בעונת 2013/14 עם השוער חואן פאבלו.

בנוסף, מכבי השוותה את שיא הליגה של כל הזמנים (לפתיחת עונה ללא ספיגה) שמוחזק ע"י הפועל יהוד מעונת 1981/82. 

מכבי החלה את רצף אי הספיגה במחזור האחרון של העונה שעברה (0:4 על הפועל באר שבע) ובכך למעשה קבעה שיא מועדון של 8 משחקים רצופים ללא ספיגה. השיא הקודם (7 משחקים) הושג בעונת 2014/15, במחזורים 14-20. 

רק 6 פעמים בהיסטוריה השיגה קבוצה בליגה רצף ארוך יותר. שיא הליגה שייך למכבי חיפה שבעונת 1988/89 סגרה 10 משחקים רצופים ללא ספיגה.

השוער דניאל טננבאום ניצב בין הקורות של מכבי בכל המשחקים המדוברים ועל הדרך הוא אחראי לנתון די מדהים: ב-12 הופעות ליגה עד היום (7 העונה ו-5 בעונה שעברה), טננבאום שמר על שער נקי ב-10 משחקים – שיא לשוער בליגה בכל הזמנים.

המספרים מאחורי המשחק

שער הניצחון של צ'יקו אופואדו היה שער הליגה ה-3 שלו העונה.

החלוץ הניגרי היה גם האיש שאיים הכי הרבה על השער של אשדוד עם 5 בעיטות (2 למסגרת). 

מבשל השער של אופואדו היה אנדרה ג'ראלדש שהיה פעיל מאוד בחלק ההתקפי. המגן הימני היה שחקן שמכבי שייצר את כמות מסירות המפתח הגדולה ביותר – 3 מסירות, 2 מהן מדוייקות.  

דן גלזר בלט בקטגוריית חילוצי הכדור והוביל את מכבי עם כמות יפה של 12 חילוצים לאורך המשחק. 

בדפי הסטטיסטיקה קיים נתון של "מסירה מקדמת מאוד", כלומר מסירה שחתכה את קו ההגנה בשלב מתקדם של ההתקפה (בניגוד למסירת מפתח, היא לא העמידה את השחקן המקבל במצב כיבוש). 

דור מיכה הרשים בקטגוריה הזו והוביל את מכבי עם 6 מסירות כאלה (4 מדוייקות) שהיוו תפקיד חשוב בפריצת הההגנה של היריבה.