הדרבי השני של העונה הסתיים אמש (שני) עם 0:3 גדול למכבי על הפועל ת"א. ביום שאחרי בדקנו את דפי ההיסטוריה וגילינו כמה נתונים מעניינים בעקבות עוד משחק שצבע את העיר בצהוב. 

הניצחון של מכבי קבע דרבי 10 ברציפות ללא הפסד – שווה לרצף השיא של הצהובים בדרבי שהושג אי שם באפריל 1994! 

אחרי שגם הדרבי הקודם הסתיים ב-0:3 מתברר שמדובר רק בפעם השנייה בהיסטוריה (יחד עם עונת 1955/56) בה הצהובים מנצחים את האדומים בהפרש של 3 שערים ומעלה בשני משחקי הליגה הסדירה. 

בנוסף מכבי שמרה על שער נקי פעם נוספת ובכך הגיעה ל-20 משחקים ללא ספיגה העונה – דבר שעשו בעבר רק 6 קבוצות בהסטוריה (במהלך עונה שלמה).

מכבי 2019/20 היא הקבוצה שמגיעה הכי מהר ל-20 משחקים ללא ספיגה, כאשר עד אתמול השיא היה שייך למכבי מ-1978/79 שהגיעה לכך במחזור ה-30 של אותה עונה. 

בכל הקשור למאזן הניצחונות בדרבי, שחקניו של איביץ' שיפרו אותו ל-46:53 – כלומר פער של 7 ניצחונות לטובת מכבי – הפער הכי גבוה בשנות האלפיים.

פער השיא בניצחונות בדרבי שייך למכבי והושג באמצע שנות ה-90 – פער של 10 ניצחונות (22:32).

המספרים של השחקנים

אם עומר אצילי מככב בנבחרת החלומות שלכם כנראה שמצבכם טוב. מספר 7 שלנו השלים שער ובישול במשחק שני ברציפות.

אצילי ממשיך לשפר את המספרים האישיים שלו וכעת המאזן שלו עומד על 8 שערים ו-8 בישולים בליגה (חזר מפציעה רק בסוף חודש אוקטובר).

עוד שחקן שהמשיך ברצף כיבושים הוא צ'יקו אופואדו שהבקיע במשחק שני ברציפות. לחלוץ שלנו יש 9 שערי ליגה העונה והוא מדורג במקום הרביעי בטבלת מלך השערים. 

השער האדיר של אייל גולסה היה ה-3 שלו בליגה העונה. המשמעות: מדובר בעונה הפורה ביותר של הקשר מבחינת כיבוש שערים במכבי והשנייה בטיבה בקריירה שלו בקטגוריה זו (השיא שלו עומד על 5 כיבושים בעונה בליגה).

אנריק סבוריט רשם בישול שני בליגה והשווה את המאזן שלו לזה מהעונה שעברה (בכל המסגרות היו לו אשתקד 4 בישולים בסך הכל).