העונה של קבוצת נערים א׳ בעיצומה. נכון לעכשיו החניכים של אורי דוד במקום ה-1 בטבלה לאחר 19 מחזורים בליגה. לקראת השלבים הסופיים של העונה ערכנו שיחה עם ארבעה שחקנים שונים ב-4 עמדות שונות על המגרש על מנת להכיר לעומק את הקבוצה, את העבודה במחלקת הנוער והציפייה לגיל נוער.

תומר אלון  – שוער (16.5)
גדל במועדון מגיל 6, נהנה לראות את הכדורגל של אייאקס ומעריץ את טר שטגן. בעוד 10 שנים רואה עצמו מגשים את החלום כשוער בקבוצת הבוגרים של המועדון.

רוי רביבו – מגן שמאלי (16.5)
בשבילו כדורגל זה כל החיים, הוא אוהב לראות את ברצלונה ובעיקר את המשחק של ג׳ורדי אלבה. המאמן הכי גדול לדעתו הוא זינדין זידאן ובעוד 10 שנים מאמין שעם הרבה עבודה קשה ונחישות הוא יגיע לבוגרים של מכבי.

אלעד קפלן – קשר וקפטן הקבוצה (16.5)
כבש העונה 6 שערים, מבחינתו כדורגל זו אהבה ותשוקה אין סופית שאי אפשר לוותר עליה לעולם. מחוץ לעולם הכדורגל הוא אוהב גם לראות כדורסל. הוא נהנה לראות את הכדורגל של ליברפול ואת הסגנון משחק של ליאו מסי: ״הדרך שבא הוא רואה את המשחק היא מדהימה, ללא ספק גאון כדורגל״.

דור תורג׳מן – חלוץ  (16.5)
כבש העונה 16 שערים, הוא אוהב את הכדורגל ההתקפי של ריאל מדריד: ״לא משנה כמה תארים הם יקחו הם ירצו עוד ועוד״, נהנה לראות את כריסטיאנו רונלדו ולדעתו המאמן הגדול ביותר כיום הוא יורגן קלופ: ״הוא מוציא מהשחקנים את המקסימום״.

להיות חלק מאקדמיית הנוער של מכבי תל אביב:
השחקנים הצעירים סיפרו על התחושה להיות חלק מהמערכת הגדולה הזאת שנקראת מכבי תל אביב. שוער הקבוצה, תומר אלון  סיפר כי ההרגשה היא של מימוש עצמי: ״אני גדל ולומד בטופ של הכדורגל הישראלי במקום שנותן לי את כל הכלים בשביל להצליח ועם מאמנים הכי טובים שיש״. רוי רביבו הוסיף כי מדובר באקדמיה המתקדמת בארץ: ״זה גורם לי לרצות עוד להתקדם ועוד להשתפר ולדחוף את עצמי אל מעבר לקצה היכולת שלי״. אלעד קפלן דיבר על הכבוד הענק להיות חלק ממחלקת הנוער מספר אחת בארץ: ״אני חושב שזה אדיר מבחינת כל שחקן שרוצה להתקדם, להצליח וללמוד מאימון לאימון דברים חדשים״. גם חלוץ הקבוצה, דור תורג׳מן, הוסיף: ״ההרגשה היא מדהימה וכבוד גדול להיות שחקן במועדון הענק הזה״.

ציפיות לקראת סיום העונה ולקראת העונה הבאה בגיל נוער:
כל השחקנים שוחחו איתנו על הציפיות הקבוצתיות שלהם מהעונה וגם הציפיות האישיות שלהם להמשך. אלון סיפר כי הציפיות שלו כקבוצה להמשיך להשתפר ולהתקדם ומבחינה אישית הוא מקווה להגיע מוכן אל הנוער ולהוכיח את מקומו: ״שנה הבאה אשמח להיות חלק מרכזי ומשמעותי בקבוצת הנוער ולקחת את ההזדמנויות שיתנו לי״. רביבו סיפר שהציפייה מהעונה הנוכחית היא להגיע לכמה שיותר הישגים קבוצתיים ואישיים: ״מבחינה קבוצתית אנחנו מכוונים לאליפות ומבחינה אישית הציפייה שלי היא לשבור את השיא ג׳י פי אס ריצה במשחק״.

לקראת גיל הנוער קפלן הוסיף כי הציפיה שלו להשתלב בקבוצת הנוער בשנה הבאה ולתרום חלק משמעותי לקבוצה: ״השנה הזאת היא הכנה נהדרת לקבוצת הנוער בעונה הבאה, זו קפיצת מדרגה עצומה לכל שחקן״. בנוסף חלוץ הקבוצה, דור תורג׳מן, מקווה להמשיך את היכולת הטובה שלו מבחינת כיבושים ולסיים את העונה כמלך השערים של הליגה ושהקבוצה תזכה באליפות: ״בנוסף אשמח להשתלב בנוער עוד השנה עם ציפיה בעונה הבאה להשתלב ולעבוד קשה כדי להיכנס להרכב״.

על ההתקדמות באקדמיה:
אלון
שנמצא במועדון מגיל 6 מספר על הדרך המיוחדת שלו לאורך השנים כשוער: ״זה מועדון עם דרישות גבוהות ברמה אירופאית לכל דבר, אם זה ברצינות למקצוע או בתדירות האימונים ובקצב שלהם. ההיבטים בהם מקדמים אותי במכבי זה בעיקר משחק רגל, יציאה לכדורי גובה ועומק וקריאת המשחק מאחור כשוער״.  מן הצד השני של המגרש, תורג׳מן המתפקד כחלוץ הוסיף את הזווית שלו: ״אני מרגיש שאני מתקדם מאוד במועדון אם זה מבחינת שערים ואם זה בהבנת המשחק ובמיוחד בעבודת ההגנה כחלוץ״.

אימוני הבוקר ואימוני העילית – תוספת לאימונים הרגילים באקדמיה:
רביבו
דיבר על החשיבות של יחידות האימון הנוספות: ״האימונים הללו הם מאוד חשובים כי אלו אימונים ספציפיים על דברים שאנחנו פחות טובים בהם. האקסטרה עבודה הזאת עושה את ההבדל בין שחקן בינוני לבין שחקן ברמה גבוהה״.  קפטן הקבוצה, אלעד קפלן, הוסיף כי אלה כלים שלא כל שחקן כדורגל מקבל בארץ וזה תורם רבות: ״אני אישית התקדמתי המון בגלל היחידות אימון״.

כשנשאלו על הפעילויות הנוספות מחוץ לכר הדשא, כמו אסיפות וידאו, אימון מנטלי, צוות אימון רחב ועוד:
הכלים שהשחקנים מחוץ לכר הדשא משדרגים את השחקן מבחינה אישית וגם קבוצתית, כל סיפר אלון: ״חשוב ששחקן יראה את עצמו בוידאו וילמד מהטעויות וגם יראה את הדברים הטובים, זה תורם המון בפן הקבוצתי, ניתן לעבוד על הדברים באימונים״. רביבו הוסיף בנושא: ״זה מראה את האכפתיות של האקדמייה והרצון לקדם את השחקנים הצעירים, אנחנו משתדלים להעריך זאת כל פעם מחדש״. גם קפלן חיזק את דברי חבריו: ״אני חושב שזה בונוס משמעותי עצום שכל שחקן מקבל דבר כזה״. תורג׳מן סיכם: ״זה לא דבר מובן מאליו, אין את התנאים הללו בכל מקום. בכך שיש צוות גדול שעוטף אותנו זה מקנה לנו ידע עצום ממגוון זוויות ולנו רק נותר ללמוד מהם״.