העונה של קבוצת נערים ב׳ וכל אקדמיית הנוער נעצרה נכון לעכשיו עקב התפשטות נגיף הקורונה במדינה. למרות שהאימונים פסקו במסגרת המחלקה, השחקנים שומרים על כושר מהבית בזכות התכנים שקיבלו מהמאמנים שלהם. שוחחנו עם 4 שחקנים מהקבוצה עד גיל 16 שסיפרו על הסיטואציה המוזרה וההתקדמות הכללית שלהם במהלך השנה.

שחקני קבוצת נערים ב׳:

אלירן גומלסקי – שוער (16)
נהנה לראות את מנצ׳סטר סיטי בזכות הנעת הכדור והלחץ הגבוה ומעריץ את טר שטגן. בעוד 10 שנים רואה עצמו בליגה האנגלית לאחר שהיה השוער הראשון של קבוצת הבוגרים.

אדיר קורדובה – בלם (16)
חוץ מכדורגל הוא אוהב להקפיץ כדור בים ולשמוע מוזיקה. הוא נהנה לראות את באיירן: ״כל משחק היא מגיעה במטרה לדרוס. הוא מסתכל בהערצה על הבלם יירי מינה: ״עבד קשה כדי להגיע לאיפה שהוא נמצא היום״. בעוד 10 שנים – מנהיג את הנבחרת להישגים אדירים.

רוי נאוי – קשר וקפטן הקבוצה (16)
נהנה לראות את מודריץ׳ על כר הדשא: ״מאוד רגוע עם הכדור יש לו מלא ביטחון והוא תורם גם בהגנה וגם בהתקפה״. המאמן האהוב עליו הוא יורגן קלופ ובעוד 10 שנים רואה עצמו קפטן הקבוצה הבוגרת ושחקן דומיננטי בנבחרת ישראל.

עמית צור – התקפה (15.5)
חוץ מהכדורגל הוא אוהב לעשות כל סוג של ספורט: ״בזכות הכדורגל אני מבין המון סוגי ספורט ואיך לשחק אותם בצורה הכי טובה שאפשר״. נהנה לראות את הכדורגל של נבחרת ברזיל ובעיר לומד משחקני הכנף הטובים בעולם: ״אני לומד מהתנועות וצורת המשחק שלהם ומנסה להשתמש בדברים האלו״.

ראשית כל השחקנים התבקשו לספר על התחושות שלהם מהמצב הנוכחי, כשאין אימונים ומשחקים במסגרת המוכרה להם. שוער הקבוצה, אלירן גומלסקי, סיפר כי הכדורגל חסר לו מאוד בימים אלו: ״זה משהו שאני כל היום חושב עליו, התחושה להיות בלעדיו תקופה היא תחושה מוזרה ורעה״. בלם הקבוצה, אדיר קורדובה, חיזק את ההרגשה של חברו לקבוצה: ״תחושה לא נעימה, כדורגל בשבילי זה לא סתם תחביב, זה כבר דרך חיים״.

בהמשך לתחושות שאלנו אותם איך הם בעצם מצליחים לשמור על המסגרת הספורטית מהבית. קפטן הקבוצה, רוי נאוי, סיפר כי המאמנים של הקבוצות סיפקו עבור השחקנים תכנים לאימון מהבית, כמו משחק עם כדור, בניה גופנית וכו׳. נאוי ושאר חבריו לקבוצה מתמקדים בתכנים הללו ושומרים על כושרם האישי גם מהבית.

השחקנים הצעירים גם סיפרו במקביל על ההתקדמות האישית שלהם במסגרת הפעילות באקדמיית הנוער עד כה. עמית צור, שמשחק בחלק ההתקפי של הקבוצה סיפר שהוא מרגיש את ההתקדמות מאימון לאימון: ״אני מרגיש שאני מתקדם לא רק בכדורגל, אלא גם מבחינת משמעת וחשיבה מהירה ונכונה מבחינה קבוצתית. גומלסקי הוסיף על ההתקדמות בפן המנטלי: ״אני לומד להתמודד עם משברים וגם כשלא הולך לדעת שצריך להמשיך הלאה, זה מחזק אותי גם לחיים עצמם״. 

לאחר ששיתפו על ההתקדמות שלהם, נכנסנו איתם לעומק תכני האימון. שאלנו אותם על אימוני הבוקר ואימוני העילית המהווים תוספת לאימונים הרגילים באקדמיה. קורדובה דיבר על החשיבות של יחידות האימון הנוספות: ״לדעתי אלה האימונים הכי משמעותיים של השבוע מכיון שבאימונים אלה אנחנו עובדים על דברים בצורה מאוד מדויקת ועובדים בצורה אינדיבידואלית על החסרונות של כל שחקן בנפרד״. קשר הקבוצה, רוי נאוי, דיבר על היחס המיוחד שהשחקנים מקבלים: בזכות הכלים האלו כל שחקן מתקדםברמה האישית ובהבנת התפקיד שלו. יש 2 מאמנים על כל שחקן שזה יתרון עצום״. במקביל לכלים שהשחקנים מקבלים על כר הדשא, יש עוד מגוון מחלקות שעוזרות לשחקנים להתקדם מבחינה קבוצתית. פעילויות כמו אסיפות וידאו, אימון מנטלי, צוות אימון רחב ועוד. צור סיפר כי הכלים הללו באמת עוזרים לשחקנים גם בתוך תחומי המגרש: ״לדוגמא בנייה גופנית עוזרת לנו לא להיפצע ולשפר את הביצועים שלנו על כר הדשא. בנוסף, אסיפת וידאו יכולה מאוד לשפר את השחקן מבחינה אישית וקבוצתית. לפעמים אחרי מהלך אתה לא מצליח באמת להבין מה קרה בסיטואציה, אז זאת דרך טובה מאוד ללמוד מה נכון בסיטואציות ספציפיות״.