אקדמיית הנוער של המועדון נמצאת בתקופה לא שגרתית, כאשר הפעילות של אנשי הצוות מול השחקנים מתבצעת דרך הטלפונים והמחשבים. שוחחנו עם מאמן הקבוצה עד גיל 16, אסף הבר, ששיתף אותנו בזווית שלו על הסיטואציה.

מאמן קבוצת נערים ב׳ סיפר לנו שעבורו מדובר בתחושה מאוד מוזרה בעקבות המצב כיום: ״צריך להבין שהשגרה של מאמן כדורגל מתחילה אי שם בחודש יולי ומסתיימת בחודש יוני בשנה שלאחר מכן, התנהלות יומיומית מול השחקנים והצוות מסביב ופתאום הכל נעצר. ממצב שמרבית השבוע אנחנו נפגשים על הדשא ובמועדון, חווים את כולם מדי יום, הגענו למצב של פגישות וירטואליות״.

עד היום צוות האימון היה רגיל לעבוד על כר הדשא באופן קבוצתי ופרטני על מנת לקדם את השחקנים הצעירים. כיום המציאות היא אחרת, הצוות המקצועי מנהל את התקשורת עם השחקנים דרך המסכים. כך סיפר לנו הבר: ״הקשר מתבצע בעיקר ע"י הודעות וטלפונים, מתעדכנים בשלום השחקנים איך הם מחזיקים מעמד, אם יש בעיות או צרכים מיוחדים. חוזרים ומדגישים להם שיקפידו לשמור על הנחיות משרד הבריאות״.

 בשגרה שלפני התפשטות נגיף הקורונה, קבוצת נערים ב׳ ושאר קבוצות האקדמיה התאמנו 6 יחידות אימון קבוצתיות במגרש, עבודה אישית במסגרת אימוני העילית, עבודה עם המאמנת המנטאלית של המחלקה וגם פגישות וידאו אישיות וקבוצתיות. כיום הסיטואציה שונה, וההתנהלות היא אחרת, כך סיפר לנו מאמן הקבוצה: ״הדגש ששמנו בתוכנית האימונים הביתית היה לנסות ולשמר את המצב הגופני של השחקנים כדי שהחזרה תהיה פשוטה יותר, נכון לרגע זה אנחנו כבר מספר שבועות של הפסקת הפעילות וכמובן שהתוכנית משתנה בהתאם להחמרת ההנחיות. אם בהתחלה השחקנים יכלו והתבקשו להתאמן בחוץ והאימונים כללו ריצות נפח, עכשיו אנחנו מתרכזים בעבודה ביתית, יותר תרגילי כח וחיזוקים. בנוסף מנצלים את הזמן לניתוחי וידאו, משתפים לשחקנים קטעי וידאו ממשחקים ומבקשים מהם לנתח את הפעולות שביצענו ואיך היינו אמורים לבצע טוב יותר. הכל לפי פילוסופיית המשחק שלנו״.

מכיוון שכל שחקן פועל באופן עצמאי לפי ההוראות, שאלנו את הבר, כיצד ניתן לוודא שהשחקנים מבצעים את תכנית האימונים, וכך הוא סיפר: ״ראשית, קיימת אפליקציה מחלקתית בה השחקנים מעדכנים מדי יום לגבי מצבם. שנית, כחלק מפיתוח השחקנים, רוב האחריות עוברת אליהם. לשמחתי, השחקנים בעלי מוטיבציה בלתי נגמרת, לרובם חלומות ויכולת להגיע הכי רחוק שאפשר, לכן הם מודעים לכך שעליהם לעבוד קשה ולהשקיע באופן עצמאי כדי להגשים מטרות אלו״.

לסיום שאלנו את מאמן הקבוצה עד גיל 16 כיצד הוא מעביר את הזמן בימים אלו. הוא סיפר לנו שכהורה לארבעה ילדים בגלאי 19,7,5 ותינוקת בת 1.5 אין בבית רגע דל: ״אמנם הילד הגדול נמצא כרגע בבסיס, אבל הדאגה לשגרה היומיומית לשלושת האחרים דורשת הרבה מאוד השקעה, יצירתיות ומשאבים. בשגרה, בין עבודה נוספת והכדורגל, זמן הילדים שלי מצומצם, עכשיו אני חווה אותם ונהנה איתם על אף ההסגר, עבורי זה משהו שלא מובן מאליו. בכל מה שקשור לכדורגל אני עובר הרבה על קטעי וידאו של הקבוצה ובכלל, לראות איפה, מה ואיך אפשר לשפר ולהשתפר. אני גם קורא ומתעדכן, מה שקשה בשגירת היום יום הלחוצה ובעיקר מחכה בכיליון עיניים לרגע שאוכל לשוב למגרש״.

״אני רוצה להודות לכל הצוות שנמצא סביבי, משקיע ונרתם גם בתקופה קשה זו – לבן קפלן שמאמן לצידי, אליעד גרף מאמן השוערים, ישראל זביטי מאמן הכושר ומאור ימין האנליסט. לסיכום, אני מפציר בכולם להישמע להוראות משרד הבריאות ולהיצמד להנחיות, בשאיפה שנדע ימים יפים יותר ונחזור להתעסק בדבר שכולנו אוהבים, כדורגל״.