אקדמיית הנוער של המועדון נמצאת בתקופה לא רגילה, כאשר הפעילות של אנשי הצוות מול השחקנים מתבצעת דרך אפליקציות. שוחחנו עם מאמן הכושר של קבוצת נערים א׳, יאיר אילוז, שסיפר על הפעילות השוטפת מול השחקנים ותכנית העבודה.

יאיר אילוז סיים ללמוד בווינגיט תואר ראשון בחינוך גופני ב-2012 , עם תעודות אימון בכדורגל, כושר ושחייה. כיום הוא מורה לחינוך גופני בראשון לציון וכבר עובד כ-10 שנים במכבי תל אביב. בשנים הראשונות תפקד כמאמן בבי״ס לכדורגל של המועדון וב-3 השנים האחרונות התקדם אילוז אל מחלקת מדעי הספורט. העונה הוא מאמן בנייה וכושר גופני של קבוצת נערים א׳, ילדים א׳ וילדים ג' .

צוות האימון של אקדמיית הנוער היה רגיל לעבוד על כר הדשא באופן קבוצתי ופרטני על מנת לקדם את השחקנים הצעירים. כיום המציאות היא אחרת, כשהפעילות מתבצעת דרך אפליקציות, כך אילוז סיפר: ״בימים אלו של הסגר הקשר עם השחקנים הוא בעיקר דרך שיחות טלפון ו-whatsapp. בהתחלה שלחתי תכניות לאימונים בבית והשחקנים שלחו שאלות ובקשות לתרגילים ותוכניות בהתאם לאמצעים שברשותם. כיום אנחנו כבר מבצעים את הפעילות יחדיו דרך אפליקציית ZOOM.

בעקבות המצב תכנית העבודה של הקבוצות השונות קיבלה תפנית, כך שהתכנים הם בבסיס שלהם על העיקרון של הפרודיזציה הכוללים: ספרינטים, עבודה על שרירי ליבה, כוח סיבולת ועבודה אירובית. מכיוון שאמצעי האימון של כל שחקן הוא שונה, התוכניות הם על תרגילים בסיסים וחשובים. כך שלכל אחד יהיה יכולת לבצע את התכנים באופן עצמאי. תרגילים כמו שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, מתח, תרגילי קואורדינציה ועוד.

מכיוון שכל שחקן פועל באופן עצמאי לפי ההוראות, שאלנו את מאמן הכושר כיצד ניתן לוודא שהשחקנים מבצעים תכנית האימונים, וכך הוא סיפר: ״המעקב מתבצע על ידי קשר יומיומי של שיחות והודעות בהם דואגים לשמור על דריכות. במקביל השחקנים נדרשים כל יום לשלוח אישור על ביצוע אימון ולמלא את פרטי האימון בתכנת המעקב של אקדמיית הנוער, Soccerlab״.

לסיום קיבלנו טיפ מאילוז עבור השחקנים הצעירים: ״להקפיד לדבוק בתוכניות אימון, לחזק את הגוף, לשמור על תזונה נכונה ולהמעיט במשחקי מחשב. בנוסף, חשוב לא לפתח הרגלי התנהגות לא נכונים של שינה מרובה וחוסר מעש שאחרי זה הגוף ישלם על מחיר. נקווה לבשורות טובות וחזרה מהירה למגרשים״.