אחרי כ-3 חודשים ללא כדורגל, מכבי תל אביב תשוב בשבת הקרובה לדשא. ליגת הבורסה לניירות ערך תחודש לאחר הפסקה כפויה בשל משבר הקורונה והמוליכה תארח באיצטדיון בלומפילד את הפועל חיפה למשחק הראשון של הפלייאוף העליון. היום (רביעי) התייחס המאמן ולדימיר איביץ' לאתגר שמצפה לו ולשחקניו.

"אנחנו מרגישים בסדר, זו היתה תקופה קשה עבור כל העולם ואני מאמין שסיימנו עם המצב הזה", אמר איביץ' בתחילת דבריו, "אני רוצה להאמין שהתקופה שמצפה לנו תהיה שונה, דומה למה שידענו לפני 3-4 חדשים. שנהיה בטוחים ובריאים ונחזור לעשות את העבודה שלנו". 

איך היתה ההמתנה בפגרה?
"זה לא היה קל. היינו צריכים להישאר בבית, להגן על עצמנו ועל המשפחות שלנו. לדאוג להרבה דברים שלא היינו רגילים אליהם במצב נורמלי. אני חושב שבאופן כללי מדינת ישראל עשתה עבודה טובה ונקטה בצעדים הדרושים מההתחלה. זו היתה אחת המדינות שהתמודדה בצורה הטובה ביותר עם הקורונה. אנחנו עבדנו וניסינו לעשות את העבודה שלנו בצורה הכי טובה שאפשר". 

איך אתה מכין את עצמך לסיטואציה של משחק ללא קהל?
"כדורגל שונה כשאתה משחק עם קהל או בלעדיו. אף אחד לא אוהב לשחק ללא אוהדים. כל הקבוצות יתגעגעו לקהל שלהן, אבל אני מאמין שבעתיד המצב ישתנה והאוהדים יחזרו ליציעים מהר ככל האפשר. כרגע הדבר הכי חשוב הוא להישאר בריאים. אני מקווה שהכדורגל ישוב בקרוב למצב בו הוא היה לפני חודש מרץ".

ההחלטה לחדש את הליגה היתה נכונה?
כן, אם המצב מאפשר זאת אז כולנו רוצים לשחק ולסיים את הליגה על המגרש. זו החלטה נכונה".

על התחושה לאחר 3 משחקי ההכנה?
"אחרי 3 חודשים בדרך כלל אין ציפיות לכדורגל מושלם, אבל אני מאמין שאנחנו ברמה טובה, אולי לא הכי טובה שלנו, אבל אף אחד לא יכול להיות כרגע בשיא הכושר. זה דומה לתחילת עונה באוגוסט כשאתה חוזר אחרי תקופה ארוכה וברור שנצטרך זמן עד שנחזור לרמה בה היינו. נהיה מוכנים מהמשחק הראשון כי כמובן שכל משחק חשוב ואנחנו משחקים על 3 נקודות בכל משחק".

מה דעתך על ההחלטה להגדיל את מספר החילופים?
"זו החלטה טובה כי אנחנו צריכים לחשוב על בריאות השחקנים. אחרי 3 חודשים בלי כדורגל חשוב, בטח בתקופה קצרה שכזו עם הרבה משחקים קשים, לתת אפשרות לקבוצה להשתמש ביותר שחקנים. אני מאמין שזה משהו שיכול לשפר את איכות הכדורגל".

מה דעתך על היכולת של פארפה גויאגון?
"אנחנו מכירים אותו מהאקדמיה שלנו. אני יודע שהוא הגיע בשנה שעברה וברור שיש לו איכות. לקחנו אותנו לעבוד איתנו בתקופה האחרונה, הוא יכול לתת לנו פתרונות במהלך הפלייאוף ואני מקווה שהוא יהיה איתנו".

מסר לאוהדים שיצפו במכבי מהבית?
"אנחנו יודעים שהם יצפו בנו בטלוויזיה ונעשה את הטוב ביותר שלנו כמו בכל פעם כדי לעשות אותם גאים".