3 חודשים אחרי הניצחון 0:1 על מכבי נתניה במשחק האחרון של העונה הסדירה בליגת הבורסה לניירות ערך, מכבי תל אביב חוזרת! יחד עם הליגה לפתיחת משחקי הפלייאוף העליון לעונת 19/20 – אחרי כשלושה חודשים ללא משחקים בגלל וירוס הקורונה.

הצהובים, שמוליכים את הטבלה עם 6 נקודות הפרש, יארחו את הפועל חיפה למשחק הראשון במסגרת המחזור ה-27 שיהיה הראשון בפלייאוף העליון במטרה לשמור על מאזן משחקים ללא הפסד.

מכבי מגיעה למשחק עם סגל רחב, שיחסר את צ'יקו אופואדו שעדיין מחלים מפציעה ברגלו. אל סגל השחקנים הצטרף גם גויאגון פארפה מקבוצת הנוער שהותיר רושם חיובי על המאמן, ולדימיר איביץ' במשחקי ההכנה בהם שותף.

מן העבר השני מי ששבו לסגל הקבוצה הם דור פרץ שהחלים לחלוטין מהפציעה בברכו. גם ניק בלקמן יעמוד לרשותו של המאמן.

כזכור, מכבי פגשה פעמיים את הפועל חיפה העונה בליגה. בסיבוב הראשון הצהובים הביסו 0:3 את חיפה בבלומפלד ואילו בסיבוב השני נפרדו בתיקו 1:1 במשחק החוץ בסמי עופר.

בוידאו: תקציר הניצחון על הפועל חיפה מהמחזור ה-10

מכבי מגיעה למשחק מהמקום הראשון בטבלה עם פער של 6 נקודות על השנייה,מכבי חיפה. הפועל חיפה לעומת זאת התברגה בפלייאוף העליון עם סיום העונה הסדירה והיא ממוקמת במקום ה-6.

הידעת?

משחק הפלייאוף הראשון (תחתון) בו שיחקה מכבי  נערך באפריל 1988 מול בית"ר ירושלים והסתיים ללא הכרעה 1:1. מוטי איווניר כבש לצהובים.

רוצים נתונים נוספים? לכתבת המספרים על הפלייאוף לחצו כאן

עוד לפני האימון המסכם התייחס המאמן, ולדימיר איביץ' להכנה שעשתה הקבוצה לקראת החזרה של המשחקים: "אנחנו מרגישים בסדר, זו היתה תקופה קשה עבור כל העולם ואני מאמין שסיימנו עם המצב הזה. אני רוצה להאמין שהתקופה שמצפה לנו תהיה שונה, דומה למה שידענו לפני 3-4 חדשים. שנהיה בטוחים ובריאים ונחזור לעשות את העבודה שלנו".

הקשר, דור פרץ, ששב אחרי תקופת החלמה ארוכה מהפציעה ברגלו ניצל את הפגרה הארוכה כדי להגיע למשחקי הפלייאוף בכושר משחק ולתת מענה לאיביץ' במרכז המגרש: "כולם, אנחנו והאוהדים, חיכינו לפלייאוף הזה. התקופה האחרונה הייתה קשה לכולנו ואנחנו מגיעים רעבים למשחקים האלו בייחוד שתואר האליפות מונח פה".

כזכור, על פי מגבלות המתווה שהושג בין המנהלת לבין משרד הבריאות, המשחקים יערכו ללא קהל ואפילו עם מגבלות בחגיגות שחלות על שחקנים שיכבשו. 

עם זאת המועדון עשה מאמצים על מנת שהשחקנים ירגישו את האוהדים גם אם אלו רחוקים מהם. על המסכים והלדים באצטדיון יוקרנו תמונות שאוהדים שלחו למועדון בלבוש מכבי. כמו כן, השחקנים יעלו עם חולצות ועליהם משפטים משירי האוהדים שהודפסו סמוך לסמל על החולצה הרשמית.