אקדמיית הנוער קיימה בשבועיים האחרונים שלושה מפגשים מיוחדים במסגרת פרוייקט שיתוף הפעולה עם מועדונים שונים מרחבי הארץ. במפגש הראשון מאמן קבוצת נערים א׳, אורי דוד, שיתף את פילוספיית המועדון ושיטת האימון במסגרת החטיבה הבוגרת של המחלקה. החלק השני עסק באימון טכניקה שהועבר על ידי המנהל המקצועי של מכבי צפון, רובין וורהול. המפגש האחרון עסק בנושא שוערות אותו העביר ראש מערך אימון השורים באקדמיה, ישראל עיני.

בעקבות מגבלות נגיף הקורונה, המפגשים המקצועיים הללו נערכו דרך אפליקציית ZOOM בו התארחו אנשי מקצוע ממועדונים שונים מרחבי הארץ כמו: מכבי ברקאי, הכח עמידר רג, הפועל הרצליה, עירוני אור יהודה, מ.כ. חולון, מכבי קרית ים, הפועל דיר חנה, מכבי דיר אל אסד, עירוני בענה, אום אל פאחם ומכבי עמישב פת.

את הפרוייקט המיוחד מנהל ראש מערך הסקואטים באקדמיית הנוער, רן אליאס, כאשר הפרוייקט עצמו תחת חסותו של המנהל הביצועי של המועדון, פטריק ואן לוון.

בסיום שלושת המפגשים סיפרו לנו נציגי הקבוצות השונות על הפעילות המיוחדת. דודי היבי מקבוצת עירוני גדרה סיפר כך: ״בתפיסת העולם שלי כל סמינר או השתלמות נותנת לי ידע נוסף. ידע הוא כח. הסמינר של מכבי  מאוד איכותי עם חשיבה מתקדמת, זה נותן לי קווי חשיבה נוספים. אשתדל ליישם בקבוצתי את מה שלמדתי ולתרום למועדון שלי. תודה רבה על הכל״.

משה קונסטנטין מקבוצת בית״ר ת״א בת ים: ״הסמינר הראשון, שאורי דוד העביר, נתן לי להבין שהכוונה ויצירת סביבת תנאי משחק טובה גורמת לכך שרמת הביצוע בשעת המבחן עולה הן בפן הקבוצתי, ובפרט ספציפי אישי. בסמינר השני, מר וורהול העביר לי חידוד של כל מרכיבי הכדורגל לדור הצעיר, ויכולת יישום בשלל תרגילים בקבוצות קטנות. אני לוקח משניהם את הבסיס ועקרונות שיטת משחק ה-4-3-3 והתמקדות על עקרונות מסויימים בקבוצות קטנות, למחזוריות גבוהה יותר, שמייצרת תוצאות ושחקנים״.

מני יאסו מקבוצת מכבי אשקלון: ״הסמינר העניק לנו ללמידה משותפת ואף לצאת קצת מגבולות היכולות המקצועיות שלנו וללמוד מהטובים ביותר על מנת להתקדם כמועדון ולקדם את דור העתיד במועדון הכדורגל מכבי אשקלון. אנו בהחלט ניקח את אופן הניהול והמקצועיות של מכבי וננסה ליישם אצלנו בשטח. אנחנו מועדון כדורגל עם לא מעט כשרונות יוצאי דופן ולנו יש את הסבלנות בכדי להעניק להם את התוספות המקצועיות ולתת להם את הכי טוב שאפשר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לרן אליאס על הארגון ולאורי דוד על ההרצאה המלמדת ולשאר המרצים הנהדרים וכמובן תודה למועדון הכדורגל מכבי ת״א״.