מכבי תל אביב תעלה בשבת (21:00) לדרבי התל אביבי הרביעי של העונה. שבוע בלבד לאחר שגברו 0:2 על הפועל ת"א, הפעם הצהובים יהיו אלה שיארחו את היריבה העירונית באיצטדיון בלומפילד במשחק בו הם ינסו להבטיח רשמית את הזכייה באליפות ה-24 בתולדות המועדון. 

בוידאו: תזכורת לדרבי האחרון

שחקניו של ולדימיר איביץ' יגיעו לאחר ה-0:3 על הפועל חיפה באמצע השבוע ועם פער של 12 נקודות בפסגת הטבלה, כאשר גם בקופה נותרו 12 נקודות. המשמעות היא שמכבי זקוקה כמובן לנקודה אחת בלבד כדי להבטיח את הזכייה בתואר, כאשר במקביל גם אובדן נקודות של מכבי חיפה (נגד הפועל ב"ש) יסגור סופית את סיפור האליפות במוצאי שבת. 

מהעבר השני, הפועל תל אביב תגיע לדרבי האחרון של העונה אחרי הפסד 3:1 למכבי לחיפה במחזור האחרון. למעשה, שחקניו של ניר קלינגר ינסו להתאושש מרצף של 3 הפסדים ו-4 משחקים רצופים ללא ניצחון בסך הכל. ערב המחזור האדומים מדורגים במקום ה-5 בליגה עם 45 נקודות. 

המפגש הקרוב יהיה כאמור הדרבי הרביעי והאחרון בליגה העונה. מכבי יצאה עם ידה על העליונה בכל 3 המפגשים הקודמים (0:3, 0:3, 0:2) וכעת תנסה להשלים מאזן של 4 ניצחונות מ-4 משחקי דרבי בעונה – דבר שלא קרה עד היום. 

קצת מספרים 

אם לא תפסיד במשחק הקרוב, מכבי תקבע שיא חדש למפגשי דרבי רצופים ללא הפסד ליגה – 12 משחקים (השיא של שתי הקבוצות עומד על 11 משחקים).

 מאזן הניצחונות בדרבי עומד על 54 ניצחונות למכבי מול 46 להפועל. 

במסגרת הפלייאוף התקיימו 10 משחקי והמאזן הוא 3 ניצחונות למכבי, 5 תיקו ו-2 ניצחונות להפועל.

שחקן הסגל הנוכחי עם הכי הרבה הופעות בדרבי הוא שרן ייני עם 24 הופעות. הקפטן רחוק 3 דרבי בלבד מאלי דריקס שמדורג שלישי בדירוג ההופעות של כל הזמנים (27).