מכבי תל אביב תחל בקרוב (19.8) את דרכה במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. הגרלת סיבוב המוקדמות הראשון נערכה בניון שבשוויץ, כאשר אלופת ישראל הוגרלה מול אלופת לטביה פ.צ ריגה.

מכבי היתה מדורגת בהגרלה שכללה 34 קבוצות בסך הכל. בהגרלה נקבע כי מכבי היא זו שתהיה המארחת. המשחק ייערך בבלומפילד ביום רביעי, ה-19.8, בשעה 20:00.

בנוסף בצהרי יום שני נערכה הגרלת הסיבוב השני בה נקבע כי אם מכבי תעבור את ריגה היא תתארח במשחק חוץ אצל המנצחת במפגש בין סודובה מליטא לפלורה טאלין מאסטוניה. במקרה כזה יתכן שיחזור המשחק מול האלופה הליטאית, אותה פגשה מכבי במוקדמות הליגה האירופית בעונה שעברה.

כזכור, השינוי העונה הוא שמשחקי המוקדמות של ליגת האלופות וכן הליגה האירופית ישוחקו בשיטה של מפגש אחד (במקום בית וחוץ), למעט הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות שיוכרע בשני מפגשים. זהות הקבוצה המארחת בכל השלבים (למעט פלייאוף ליגת האלופות) תיקבע כאמור באמצעות הגרלה.

אלופת ישראל תחל את דרכה בסיבוב המוקדמות הראשון ועל מנת להגיע לשלב הבתים של המפעל היוקרתי ביבשת תצטרך לעבור בסך הכל 4 שלבים ו-5 משחקים (2 בפלייאוף).

התאריכים

סיבוב המוקדמות הראשון: 18/19.8

סיבוב המוקדמות השני: 25/26.8

סיבוב המוקדמות השלישי: 15/16.9

שלב הפלייאוף: 22/23.9 ו-29/30.9

היכרות ראשונה עם ריגה

ריגה היא אלופת לטביה בשנתיים האחרונות. הליגה במדינה הבלטית נמצאת כבר במחזור ה-13 שלה, כאשר גם העונה יריבתה של מכבי מוליכה את הטבלה בהפרש של 5 נקודות על פני הקבוצה שבמקום השני (מאזנה עומד על 12 ניצחונות והפסד).

מלך השערים של הקבוצה הוא קולה אמבומבו הקונגולזי שכבש עד כה 7 פעמים ב-13 משחקי ליגה, כאשר שותפו לחוד רומן דבלקו האוקראיני הבקיע 4 שערים. בסגל של ריגה ניתן למצוא בנוסף כמות גדולה של 16 שחקנים זרים בסך הכל שמופיעים לצד שחקנים מקומיים.

מאמן הקבוצה הוא הרוסי אולג קונונוב שמונה בחודש פברואר האחרון. לפני כן הוא אימן גם באוקראינה ורוסיה כאשר תפקידו האחרון לפני ריגה היה במועדון הפאר הרוסי ספרטק מוסקבה.