בפעם השנייה בתוך כשנה מכבי תל אביב תפגוש בקרוב מאוד את סודובה. כזכור, בעונה שעברה הצהובים הוגרלו למפגש כפול נגד אלופת ליטא, שהסתיים עם שני ניצחונות לטובת הליטאים וסיום הקמפיין האירופי של מכבי בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית. הפעם הקבוצות ייפגשו למשחק אחד ומכריע אותו תארח סודובה ורגע לפני בדקנו מה השתנה אצל היריבה מאז הקיץ שעבר.

ראשית כל נזכיר שסודובה העפילה לשלב הנוכחי (סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות) לאחר דרמה נגד אלופת אסטוניה פלורה טאלין. הליטאים נזקקו ל-120 דקות + פנדלים לפני שהצליחו לנצח 2:4 בדו קרב בעיטות ההכרעה לאחר 1:1 בתום הזמן החוקי. למעשה, סודובה כבר היתה בדרך להדחה אך פנדל מאוחר (78) של מיחרט טופצ'אגיץ' הבוסני השאיר אותה בחיים.

צילום: fksuduva.lt ()

על אף ששיחקה 120 דקות בשבוע שעבר, למשחק הקרוב נגד מכבי הקבוצה המארחת תגיע לאחר כשבוע של מנוחה בעקבות דחיית משחק הליגה שהיתה אמורה לקיים. כמו בעונה שעברה, גם הפעם סודובה נמצאת בעיצומה של הליגה המקומית, כפי שנהוג במרבית המדינות בחלק זה אירופה, ועד כה קיימה כבר 15 משחקים. למרות שבמאזנה משחק חסר היא עדיין מוליכה את הטבלה בפער של שתי נקודות מהמקום השני ומאזנה עומד על 11 ניצחונות, שני הפסדים ושתי תוצאות תיקו.

אחד ההבדלים העיקריים אצל סודובה מודל 2020 הוא בעמדת המאמן. ולדימיר צ'בורין מקזחסטן היה האיש שהוביל את המועדון להצלחות בשנים האחרונות, כולל במפגש הכפול נגד מכבי. אלא שצ'בורין החליט לעזוב את הקבוצה בסיום העונה שעברה. בינואר האחרון מונה לתפקיד האוסטרי הימו פייפנברגר אך הרומן הקצר בין הצדדים נמשך כ-4 חודשים בלבד. כעת, מי שיוביל את הקבוצה למשחק נגד האלופה הישראלית יהיה מאמן מקומי – הליטאי סאוליוס שירמליס. מדובר במאמן ותיק (בן 64) שאימן בעיקר בליגה הליטאית, אך בנוסף גם בקזחסטן, בלטביה השכנה ואפילו בשבדיה.

צילום: fksuduva.lt ()

בניגוד לזהות האיש על הקווים, הסגל של סודובה סבל מהרבה פחות זעזועים ומדובר בסגל דומה לזה שפגשה מכבי בעונה שעברה. את החלק הקדמי מוליכים גם הפעם טופצ'אגיץ' הבוסני, שכבש נגד מכבי, ויוסיפ טאדיץ' הקרואטי. מדובר במלכי השערים של סודובה בליגה, שכבשו עד כה 5 ו-6 שערים בהתאמה. איום התקפי נוסף הוא דווקא הבלם סמיר קרלה (1.91 מ') שהבקיע לא פחות מ-4 שערי ליגה עד כה. שחקנים חדשים שהצטרפו לקבוצה הם שחקני ההגנה תומאס סלומון האוסטרי ויבגני אפרמוב האוקראיני, כאשר את ההתקפה חיזק הלטבי ולריס סבאלה, שעדיין מתקשה לתפוס מקום בהרכב.

לסיום, נספר שבעונה שעברה סודובה נעצרה בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, בדיוק כפי שקרה לה גם בעונת 2018/19. מי שמנעה ממנה את ההעפלה היתה פרנצווארוש ההונגרית (2:4 בסיכום), שניצחה בביתה לאחר 0:0 במשחק שנערך בליטא. כדי לעלות לשלב הבא מכבי תצטרך למעשה להיות הקבוצה הראשונה שמנצחת את סודובה בביתה במסגרת אירופית מאז הכוכב האדום בלגרד שעשתה זאת בקיץ 2018. מאז לליטאים יש רצף של 6 משחקי בית בלי הפסד, אך יש לזכור כי מרבית התוצאות הללו הושגו כאשר האיצטדיון בעיר מאריומפולה, ממנה מגיעה הקבוצה, היה מלא באוהדים.

צילום: fksuduva.lt ()