מועדון הכדורגל מכבי תל אביב ואקדמיית הנוער מכבדים את זכרם של יקירי מחלקת הנוער, ברוך עזרתי ועופר דקל ז״ל. במועדון הוחלט, כחלק מהרצון להנציח את פועלם של מי שהיו מחנכי ומדריכי שחקני הקבוצה לדורותיה, והוחלט לשנות את שמה של קבוצת ילדים א׳ דרום, שתיקרא על שמו של עזרתי וקבוצת ילדים ב׳ תיקרא על שמו של דקל.

עופר דקל ניהל במשך כ-25 שנים את ביה"ס לכדורגל של מכבי צפון. הוא גדל לתוך משפחת מכבי. עוד בצעירותו שיחק במחלקת הנוער של המועדון עד גיל נוער בתפקיד הבלם, אך נפצע ולא יכול היה להמשיך לקבוצה הבוגרת. ב-1992 מונה למנהל המקצועי של קבוצות הליגה ומנהל בית ספר צפון, כשלמעשה כל פרוייקט 'מכבי צפון' נוהל תחתיו. עופר הכיר כל ילד וילד שגדלו בבית הספר שלו והוא בחר להתמקד בעיקר בקבוצת ההכנה לליגה. מלבד תפקידו המקצועי במועדון, מי שהכיר את עופר יודע לספר על אהדתו העצומה למכבי תל אביב.

ברוך עזרתי, שהלך לעולמו בחודש אפריל האחרון בגיל 100, שימש כיו"ר מחלקת הנוער בעבר למשך 50 שנה והיה אחד ממיסדיה. עזרתי ליווה את המועדון עד יום מותו ונחשב לאחד מאוהדיה הוותיקים ביותר. עזרתי ומשפחתו נהגו להגיע לכל משחק של קבוצות המועדון ממחלקת הנוער ועד לקבוצה הבוגרת.

מנהל מחלקת הנוער, גיא צוקרמן, סיפר על החיבור המיוחד: ״ברוך עזרתי מנהל  של מחלקת הנוער המיתולוגי ועופר דקל מנהל ביה״ס לכדורגל באוניברסיטה היו מכביסטים אמיתיים ודמויות מפתח בהתפתחות מחלקת הנוער של המועדון. זה כבוד בשבילנו העובדים, מאמנים והשחקנים לקרוא קבוצה על שמם ולזיכרם. אני בטוח שכך נוכל לגרום שיזכרו אותם כגורמים משמעותיים בהתפתחות המחלקה. אנחנו נדאג לספר לשחקני הקבוצות בכל שנה על ברוך ועופר ועל אהבתם הבלתי מתפשרת למועדון. יהי זכרם ברוך״.