מי היה הכי מסוכן?

דן ביטון ואילון אלמוג היו אלה שפתחו בחלק הקדמי של גאורגיוס דוניס במשחק הראשון. השניים גם היו שחקני מכבי שרשמו הכי הרבה איומים למסגרת עם 4 בעיטות של ביטון (כולל גול נהדר) ו-3 נוספות של אלמוג. בנוסף, לביטון היו גם שתי בעיטות נוספות שחמקו החוצה.

מנגד, אצל היריבה דווקא הקשר המרכזי אנוק אמוופו היה האיש שאיים הכי הרבה על השער של דניאל טננבאום עם 3 בעיטות למסגרת ועוד שתיים שפיספסו אותה.

הקשר ההתקפי דומיניק שובושלאי, ששיחק כקשר שמאלי במרבית הדקות, בעט 3 פעמים למסגרת כשבאחת מהן גם הבקיע בפנדל את שער השיוויון.

מעניין לראות שעל אף שזלצבורג איימה על השער 24 פעמים ומכבי 14, שני השוערים ייצרו כמות זהה של הצלות (8). כזכור, גם לדניאל טננבאום וגם לציצאן סטנקוביץ' היה משחק טוב עם מספר הדיפות מרשימות.

המערך של זלצבורג

אחד הדברים המזוהים ביותר עם זלצבורג הוא מערך של 2-4-4. בתרשים הבא ניתן לראות את המיקום הממוצא של שחקניה במהלך המשחק כאשר שני המגינים (מספרי 17 ו-43, אולמר וכריסטנסן) הם אלה שמרווחים את המשחק ואילו שחקני הקישור ההתקפי (שובושלאי (14) ואוקוגאווה (37)) יוצרים עומס במרכז בנוסף לצמד החלוצים, מול שלישיית הבלמים של מכבי.

לעומת זאת התרשים הבא הוא מרבע השעה האחרונה של המשחק, בה זלצבורג התגוננה במטרה לשמור על היתרון. במקרה הזה שני המגינים חזרו לאחור ויישרו קו הגנה של 4 שחקנים, בעוד שחקני הקישור צופפו את מרכז השדה במטרה להקשות על מכבי להגיע לאיומים מאיזור האמצע וכן סייעו להתגונן מול כדורי הרוחב הרבים של הצהובים.

נתונים נוספים

במשחק הראשון ניתן היה לראות גם את האגרסיביות של שחקני זלצבורג שביצעו 18 עבירות לעומת 10 בלבד של מכבי. אלמוג, שנאבק בבלמים של זלצבורג במשך דקות רבות, ובן ביטון היו שני השחקנים שסחטו הכי הרבה עבירות במגרש כולו עם 4 כ"א.

בטבלה הבאה ניתן לראות את אופן חלוקת המסירות בין שחקני זלצבורג. כמובן שהבלמים רמאליו ו-וובר החליפו ביניהם מספר רב יחסית של כדורים, אך התבנית השכיחה ביותר היתה מסירה של רמאליו למגן הימני כריסטנסן (17) שהחל לא מעט התקפות של האוסטרים והיווה אופציה לפתיחת וריווח המשחק. כריסטנסן היה גם שחקן זלצבורג שקיבל הכי הרבה מסירות (54) מבין שחקני קבוצתו.

רוטציה בזלצבורג לפני מכבי

בעוד הליגה בישראל הושבתה באופן זמני בשל המאבק בקורונה, זלצבורג תגיע למשחק הגומלין לאחר ששיחקה בשבת האחרונה במסגרת הליגה האוסטרית.

הקבוצה של המאמן ג'סי מארש שמרה על מאזן מושלם (9 נק' מ-9) בזכות ניצחון חוץ 1:3 על ריד. מרגים ברישה, שפתח בבלומפילד והוחלף בסקו קויטה, כבש הפעם צמד כאשר שותפו לחוד פאטסון דאקה הבקיע שער נוסף.

מארש ביצע שינויים רבים בהרכב שלו במטרה לחלק/לשמור כוחות לקראת הגומלין נגד מכבי כשמרבית שחקני המפתח פתחו על הספסל או נותרו מחוץ לסגל. למעשה, השוער סטנקוביץ', הקפטן אולמר, וובר וברישה היו השחקנים היחידים שקיבלו מקום ב-11 גם בבלומפילד וגם בשבת האחרונה.

צילום: .redbullsalzburg.at ()