בשנים האחרונות אקדמיית הנוער הולכת ומתפתחת תחת הדרכתו של המנהל הביצועי, פטריק ואן לוון, שהשריש פילוסופיית כדורגל ייחודית בתוך המערכת. אחת מהדרכים לשיפור ההתנהלות המקצועית באקדמיה הייתה הכנסת תוכנה חדשה בשם soccerlab, שמטרתה לנהל את כל המידע בארגון ולייעל את דרך העבודה המקצועית של אנשי הצוות והשחקנים.

האדם שמנהל את הפרוייקט המיוחד, תחת הדרכתו של ואן לוון הוא מאמן קבוצת נערים א׳, אורי דוד, שסיפר לנו לעומק על התוכנה עצמה והדברים החיוביים שהיא מניבה: ״במסגרת פיתוח האקדמיה והארגון באופן כללי החלטנו לעלות מדרגה באמצעות תוכנת ניהול אימונים soccerlab. בתחילת הדרך, ישבנו מול המפתחים של התוכנה בהולנד והתאמנו אותה לצרכים שלנו כארגון כדורגל גדול שיש בו המון מידע שמגיע ממגוון רחב של אנשי צוות וציוד טכנולוגי״.

התוכנה משפרת את הקשר בין כל הגורמים שעובדים בתוך המועדון. כל המידע שנאסף על ידי המאמנים, האנאליסטים, אנשי הרפואה, ג׳י פי אסים, סנסורים ועוד, נכנסים אל המערכת ועוזרים לייעל את העבודה וההתנהלות באקדמיה. דוד דיבר על כך שבסופו של יום נוצרת שפה אחידה שבזכותה האימונים טובים יותר ובכך רואים שיפור משמעותי בביצועים של המאמנים והשחקנים על המגרש.

דוד גם נכנס איתנו לעומק בנוגע לרמה המקצועית:  ״בנינו ספריה של מאות תרגילים מהם המאמנים יכולים לבנות את האימון בהתאם לפילוסופיה הברורה של המועדון. התוכנה נותנת למאמן סדר וארגון ברמה השבועית, חודשית ושנתית. מהמערכת אנחנו מקבלים נתונים סטטיסטיים על כל אימון ומשחק על השחקנים. זה בא לידי ביטוי לדוגמא בצורת דוח משחק וניתוח וידאו על המשחק״.

אלמנט נוסף הקיים במערכת הוא שיחות המשוב של המאמן מול השחקן באופן שנתי וחצי שנתי. בעצם הכל נכנס לבסיס מידע אחד וכך הקשר בין המאמן לשחקן משתפר בצורה גדולה, גך תיאר דוד: ״כל שחקן מחובר לאפליקציה של soccerlab בנייד שלו וכל מידע שמכניס המאמן מגיע ישירות לשחקן, לדוגמא המאמן הכניס את שבוע האימונים ביום ראשון של השבוע אז השחקן יודע את התוכן, הנושא המרכזי של כל אימון וההצבה שלו על המגרש. כך בעצם נוצר מצב שההכנה של השחקן לאימון מקצועית וטובה יותר״.

גם מחלקת האנליסטים של האקדמיה לוקחת חלק פעיל בתוכנה ובשיתוף המידע. השחקנים מקבלים את ניתוחי הוידאו שלהם ברמה הקבוצתית והאישית ישירות לתוך האפליקציה.

ברמה הרפואית כל פציעה בכל רמה מדווחת בתוך התוכנה על ידי הרופאים והפיזיותרפיסטים והמידע מגיע ישירות למאמן בשביל לראות מי זמין לאימון או המשחק וכמובן שכך ניתן לנהל את המידע הרפואי שנאסף על פציעות השחקנים לאורך שנים.

בסיכום הכולל המערכת הזו מקיימת קשר דו סיטרי בין השחקנים והצוות המקצועי באקדמייה. כל הנתונים הקיימים במחלקת הנוער נאספים בתוך המערכת ונוצרת רשת של מידע שמשפרת את ההתנהלות של כל הגורמים, מהצוות המקצועי ועד שחקני האקדמיה בכל הגילאים.