הליגות המקצועניות לכדורגל חזרו לאימונים, אך עבור מחלקות הנוער ברחבי הארץ עדיין חל איסור על קיום פעילות במגרשים. בינתיים, אקדמיית הנוער של המועדון ממשיכה לקיים פעילויות עבור השחקנים ואנשי הצוות מחוץ לכר הדשא. בשבוע שעבר התארחו להרצאות מגוון אנשי מקצוע מיוחדים: ישראל קאקון (אנליסט הקבוצה הבוגרת), דני קאולי (מאמן האדרספילד לשעבר), דיון ואן מרטן (מאמן ומורה באקדמיה לספורט בהולנד) ומרינוס בנרדרגט (מאמן U21 אקסליור רוטרדם).

בנוסף, אחת מהפעילויות היא הרצאות של שחקני הקבוצה הבוגרת. בשבוע שעבר התארח גם החלוץ שגדל במחלקה ,אילון אלמוג. הוא שיתף את השחקנים הצעירים במסלול שלו מגיל צעיר ועד הגעתו לבוגרים. הוא סיפר על הקשיים לאורך הדרך, ההצלחות וגם ענה על שאלות שחקני האקדמיה.

אלמוג הגיע אל מחלקת הנוער של מכבי תל אביב בגיל 11, זאת לאחר ששיחק מספר שנים בנס ציונה והפועל תל אביב. את גילאי הילדים, נערים ונוער עשה אלמוג במדים הצהובים במשך 9 שנים כשבשנה האחרונה באקדמיה זכה עם קבוצת הנוער באליפות. בסיום שנת הנוער החלוץ הצעיר יצא לשנת השאלה. הוא פתח את העונה עם בית״ר ת״א רמלה בליגה הלאומית ואת חצי העונה השנייה סיים בהפועל חדרה בליגת העל. לאחר שנת ההשאלה הוא חזר ללבוש את המדים הצהובים תחת הדרכתו של ולדימיר איביץ׳ – בעונת 2019/20 בה הקבוצה זכתה בתואר האליפות.

השחקנים הצעירים של אקדמיית הנוער שהאזינו לאלמוג, שאלו אותו מספר שאלות שרלוונטיות אליהם. תחילה שאלו אותו על התקופה במחלקת הנוער: ״קודם כל מכבי זה המקום הכי טוב בארץ לקבל את כל היסודות, עם המאמנים והתנאים הטובים ביותר להצליח. מבחינה אישית, לאורך השנים לרוב שיחקתי עם השנתון הגדול ממני. זה היה טוב בשבילי, הרגשתי שזה משפר את עצמי. שיחקתי מול שחקנים פיזיים וטובים יותר״.

לאחר מכן סיפר אלמוג על אחד מהמשברים שלו בתקופת הנוער: ״כשהייתי בגיל של קבוצת נערים ב׳ עליתי לנערים א׳ עם המאמן,אליעזר בן אהרון, שהיום הוא מאמן קבוצת הנוער. הוא היה מאוד קשוח איתי. עד אז הייתי רגיל לשחק ולהבקיע המון שערים. אליעזר לקח אותי כפרוייקט על מנת ללמד אותי שהדברים לא באים בקלות והוא לא נתן לי לשחק. אני זוכר שהיה לי קשה והייתי עצבני. היום בדיעבד אני מבין שזה היה הדבר הכי טוב שקרה לי. מאמן שכועס עליך ודורש ממך יותר זה אומר שהוא רוצה בטובתך על מנת לשפר אותך״.

אחד השחקנים שאל את אלמוג כיצד היה מכין את עצמו לאימונים במחלקת הנוער. החלוץ בחר לשתף בסיפור שדווקא התרחש כשהיה בקבוצת הבוגרים: ״בשנה שעברה, באחד האימונים של הקבוצה הבוגרת, אבי ריקן הגיע אליי ואמר לי: 'אילון אנחנו באים לפה שעה וחצי ביום, צריך לתת הכל. מהרגע שמגיעים למתחם עד שאנחנו הולכים הביתה זאת העבודה שלנו'. אלמוג חיזק את דבריו של ריקן בחשיבות של האימונים וההכנה לקראתם: ״חשוב לעשות לפני האימון את ההכנה הטובה ביותר, אם זה מתיחות, כוח או חדר כושר. ככה אני הייתי מכין את עצמי לאימונים וכשהגעתי לבוגרים כל מה שספגתי באקדמיית הנוער והכלים שקיבלתי עזרו לי להכין את עצמי באופן טוב לאימון״.

כשנשאל לגבי עונת ההשאלה שלו:
״סיימתי את הנוער כמלך שערים ועם אליפות, הייתי בטוח שהדרך שלי סלולה אל הבוגרים והכל ילך בקלות. לאחר מכן אמרו לי ללכת להשאלה בבית״ר ת״א רמלה ובהתחלה לא כל כך רציתי, כיוותי לליגת העל. היום אני יכול לומר לכם שזה הדבר הכי טוב שקרה לי. חשוב מאוד לא לקפוץ מהר מדי. התחלתי את העונה בבית״ר ת״א ולאחר מכן הלכתי לחצי עונה נוספת בחדרה. בכך שיצאתי החוצה קיבלתי כלים ולמדתי להעריך את כל מה שיש במכבי. צריך לדעת שדרך העבודה הקשה זה מגיע. חזרתי בסופו של דבר למכבי וזה היה שווה את זה״.

כשנשאל על המשמעות של החולצה הצהובה:
״זה דבר מדהים, שעשיתי את המעבר מהנוער לבוגרים. תמיד באימונים בקרית שלום הייתי חולם לעבור את הגדר ולהגיע יום אחד אל הבוגרים. הייתי רואה משחקים בטלוויזיה, מביא כדורים במשחקים, זה חלום ששווה לעבוד קשה בשבילו. זו משמעות אדירה ללבוש את החולצה של מכבי ולשמח את האוהדים".

כשנשאל על המחלקה והשינוי המקצועי במחלקת הנוער בשנים האחרונות:
"כיום באקדמיה כשהדרך היא שיטה אחת לכולם זה מצוין. בכל שנתון שעולה כולם יודעים מה הם צריכים לעשות. בהתחלה היה קשה כי תמיד כשלומדים משהו חדש אז לוקח זמן לתהליך וזה לא קורה ישר. תמיד טוב ללמוד דברים חדשים ואתם נמצאים במקום הכי טוב שיש, הכלים והמאמנים הטובים ביותר. חשוב להקשיב וללמוד כמה שיותר״.

כשנשאל על הקשיים והתקופות הפחות טובות:
״לאחר שחזרתי משנת השאלה וחזרתי למכבי לא שיחקתי הרבה, היו לא מעט משחקים שלא הייתי בסגל וזה לא היה פשוט. בהתחלה קיבלתי את ההזדמנות במשחק נגד קרית שמונה בגביע הטוטו, לאחר מכן ארבעה משחקים לא הייתי שותף. בהמשך ניצחנו את בית״ר 0:4 והייתי שותף במשך 80 דקות בטדי ואחרי זה חודשיים לא הייתי בסגל. זה מאוד קשה והיו רגעי משבר. אבל לא נשברתי והיו שחקנים שהרימו אותי. בסופו של דבר אני שמח שעברתי את זה. אחרי חודשיים שלא שיחקתי נכנסתי כמחליף בדרבי בדקה ה-90 וכבשתי גול. כל העבודה הקשה השתלמה מול כל האוהדים שלנו. חשוב להמשיך לעבוד קשה ולחכות להזדמנות מהמאמן. כשהיא תגיע חשוב גם לדעת לקחת אותה״.

כשנשאל כיצד הוא מתמודד עם הביקורת של הקהל והתקשורת:
"ביקורת זה חלק מהמשחק. כשאני לא טוב אני יודע שאני לא טוב ואני מוכן לביקורת שאקבל. ביקורת עצמית זה מאוד חשוב. גם אם דיברו לא טוב בתקשרות או שאמרו משהו לא נעים, לא צריך לתת לזה יותר מדי חשיבות״.

לסיום נשאל החלוץ היכן הוא רואה את עצמו בעוד כמה שנים:
זה לא קלישאה אבל אני באמת רוצה להיות טוב במכבי תל אביב ואולי בעתיד לצאת לחו״ל. אני מאוד מקווה להגיע לאירופה ולשחק בנבחרת ישראל. זה החלום. אבל קודם כל להיות טוב במכבי״.