אקדמיית הנוער ממשיכה לקיים פעילויות עיוניות ומקצועיות לשחקנים הצעירים והצוות המקצועי. אתמול (ב׳) נערכה הרצאה של הגורם המקצועי הבכיר באקדמיית הנוער, פטריק ואן לוון. הוא ענה על מגוון שאלות של שחקני הנוער שנבחרו על ידי הצוות המקצועי.

תחילה ואן לוון פתח בדברי פתיחה עבור השחקנים: ״אני שמח לראות את כולכם ושמח על המשך הפעילויות שמתקיימות עבורכם. הרצאות של מאמנים ואנשי מקצוע מהמחלקה וגם שחקנים מהקבוצה הבוגרת. זאת הזדמנות מצויינת עבורכם בזמן לא פשוט כמו עכשיו, רחוק מהמגרשים, להמשיך ללמוד ולהתקדם״.

השאלה הראשונה שנשאלה הייתה על דעתו בנוגע להתפתחות האקדמיה לאורך השנים:
אני חושב שאנחנו אקדמיית נוער מאוד טובה. המאמנים עובדים קשה על מנת להפוך אתכם לשחקנים יותר טובים ולקבוצה יותר טובה. אתם השחקנים מראים כל יום שאתם רוצים להיות הטובים ביותר. לאחר כל השנים שאני פה אני יכול לומר שאנחנו אקדמיה ברמה גבוה מאוד, אך עדיין יש לנו עוד להתקדם. להמשיך לשפר את האיכויות שלנו וזה האתגר שלנו להמשך״.

לאחר מכן הגיעה שאלה מקבוצה ילדים ב׳: מה התכונה החשבוה ביותר בשחקן כדורגל?
״לא רק כישרון חשוב, הדבר הכי חשוב מבחינתי זה משמעת. זה בא לידי ביטוי במשמעת עצמית, על השחקן לדאוג לחיות את הכדורגל ולהבין מה הדרישות להיות שחקן במכבי תל אביב. לאחר מכן מגיעות תכונות כמו טכניקה וטקטיקה. אך עדיין ללא משמעת שחקן כדורגל לא יכול להצליח. אתם צריכים להבין שהרבה ילדים היו רוצים להיות בנעליים שלכם. זה צריך לתת לכם מוטיבציה ומשמעת כדי להיות הכי טובים שאתם יכולים באימון או במשחק״.

כשנשאל כמה זמן לקחה ההטמעה של הפילוסופיה במועדון:
ב-2016 כשהגעתי, לפני שעשינו אימון קבעתי פגישה עם כל המאמנים והצגתי להם מצגת ארוכה איך אני רואה שהאימונים צריכים להתבצע ואיך המשחקים צריכים להיות משוחקים. הפולוספיה צריכה להיות כך שכולם עושים את אותם הדברים ולא כל מאמן מבצע את הדברים לפי הדרך שלו. זה לאן שאנחנו מכוונים, שכולם חושבים באותה הדרך. ההתחלה לא הייתה פשוטה. חלק מהמאנים עבדו זמן רב בכדורגל והיו להם תכניות משלהם והדברים האלו היו צריכים להשתנות. כי הדרך של המועדון זהה בכל הגילאים ואצל כל השחקנים. את ההשפעה של השינויים שעשינו ראינו לאחר 6 חודשים. שהמאמנים מצאו את דרכם בפילוספיה וזה בא לידי ביטוי גם אצל השחקנים״.

כשנשאל על השחקנים הצעירים שעולים לקבוצה הבוגרת, האם הוא רואה לכך המשכיות?
״כבר בעונה הקודמת הרבה שחקנים צעירים התאמנו עם הקבוצה הבוגרת. גם מתחילת העונה הנוכחית לא מעט שחקנים מתאמנים עם הבוגרים. זה שינוי שהמועדון רוצה לעשות. להביא עוד ועוד שחקנים צעירים לאימונים לראות לאן הם באמת יכולים להגיע. לתת להם ניסיון עם השחקנים הטובים ביותר. זה משהו שאנחנו רוצים להמשיך לקיים. מה שאני מייעץ לשחקנים הללו, שיהנו מזה, לא לחשוב שצריך להראות הכל באותו היום. צריך לתת מאה אחוז ולהראות שיש לשחקן איכויות ששייכות לרמה המקצועית״.

כשנשאל איך שחקן כדורגל צריך לנהל את חייו האישיים:
חלקכם מאוד צעירים ורוצים להיות שחקני כדורגל מקצועיים. אתם צריכים לדעת לנהל לעצמכם את הזמן. ברגע שאתם חלק ממכבי תל אביב זה שינוי גדול בחיים האישיים. גם מבחינה אישית וגם מבחינה משפחתית. לפעמים תצטרכו לעשות ויתורים על מנת להגשים את החלום שלכם. חשוב מאוד גם להשקיע במקביל גם בלימודים ובחינוך. אתם צריכים ליצור לעצמכם לוח זמנים שיתאים להכל. ככל שמתבגרים, צריך להתמיד יותר ויותר בכדורגל כדי להגיע לכל אימון במצב הטוב ביותר״.

כשנשאל מה הסיבה שלפעמים הוא משנה את התפקיד של שחקנים מסוימים:
זאת לא סיבה ספציפית, אבל חשוב לשחקן לבצע מספר תפקידים. זה טוב להתפתחות של השחקן. להתנסות בעוד מצבים ובעוד סיטואציות. בסופו של דבר שאתם מתבגרים יותר, כל האיכויות משתלבות ואתם נהיים שחקנים טובים יותר.

כשנשאל מה הוא חושב על הנזק שנגרם בזמן הקורונה ואיך איפשר לחזור הכי מהר ממנו:
הדבר שאנחנו יכולים לעשות ביחד זה לשמור על כושר כמה שיותר. ברגע שיהיה אפשרי לחזור לאימונים קבוצתיים, החזרה תהיה מהירה ופשוטה עבור השחקנים. חשוב לדאוג בתקופה הקרובה להמשיך ללמוד אם זה באימונים אישיים או בהרצאות של האקדמיה ולהמשיך להתפתח כשחקני כדורגל. אקדמיית הנוער מקיימת עבורכם הרבה פעילויות על מנת שתוכלו להמשיך לעבוד ולהתרכז בכדורגל״.

כשנשאל על פרוייקט אקדמיית הבנות:
״כשאני וגיא צוקרמן התחלנו לדבר על זה. היו מספר בנות שהתאמנו בבית הספר לכדורגל של מכבי תל אביב. החלטנו שאנחנו רוצים לתת הזמדנות שווה גם לשחקניות צעירות לשחק כדורגל במועדון בדיוק כמו הבנים. המטרה שלנו היא לבנות אקדמיה של בנות שבעתיד ירכיבו קבוצת נשים בוגרת ומצליחה. כל הבנות והבנים צריכים לעזור האחד לשנייה. לתת עצה האחד לשנייה, לעודד ולקדם אחד את השניה במחלקת הנוער״.

כשנשאל על התקופה שאימן את הקבוצה הבוגרת:
״זאת הייתה הפתעה גם בשבילי. התחלתי להתכונן והגעתי למסקנה שאני אעבוד לפי הפילוסופיה שלי, כמו של אקדמיית הנוער. הייתה לנו משימה גדולה להכין את הקבוצה למשחקים הראשונים. השחקנים הגיבו טוב ואחרי שבועיים, הם ביצעו את הדברים כמו שרצינו. הם הבינו מה צריך לעשות ומה בעצם אקדמיית הנוער עושה היום. זה היה מאוד טוב עבורי וגם עבורכם שהדברים שאנחנו עושים עובדים גם ברמה הגבוהה ביותר״.

בסיום השאלות ואן לוון העביר דברי סיכום:
כשנחזור לקרית שלום ונחזור לשחק כדורגל, תהיו פתוחים, אל תפחדו לשאול את המאמנים שלכן שאלות. תקחו יוזמה כל יום להיות כדורגלנים יותר טובים ובני אדם יותר טובים. כל שנה יש לכם מאמן אחר שרוצה לשפר אותכם במטרה להיות שחקני כדורגל מקצועני. אל תתנו להזדמנויות לחמוק ותהנו מהרגעים הללו לשחק כדורגל במכבי. כל הרגעים הללו יעשו אותכם שחקני כדורגל יותר טובים״.