אקדמיית הנוער המשיכה לקיים פעילויות עבור השחקנים ואנשי הצוות גם במהלך הסגר האחרון שעבר על המדינה. אחת מהפעילויות כללה קבלת הרצאות העשרה מצד שחקני הקבוצה הבוגרת של מכבי ולאחרונה דור העתיד שלנו זכה לשמוע את סיפורו של שחקן ההתקפה, יונתן כהן, שגם גדל במחלקת הנוער של המועדון ומכיר מקרוב את הדרך שעוברים השחקנים הצעירים. 

תחילת הדרך
תחילה כהן שיתף קצת על השנים הראשונות בעולם הכדורגל: ״גדלתי בבית של כדורגל, אבא שלי היה שחקן במכבי תל אביב וגם אח שלי גדל במועדון. התחלתי בבית הספר לכדורגל של מכבי ת״א צפון אצל עופר דקל ז״ל. הוא חינך אותנו לערכים של ספורט ומצויינות. להיות בני אדם טובים ולהשקיע בלימודים. בהמשך הדרך למדתי את כל הערכים של מכבי מגיל צעיר, היסודות של המכביזם. להיות מצליח, תמיד לרצות לנצח בכל אימון ובכל משחק״.

בהמשך השחקן שגדל במחלקת הנוער, שיתף את השחקנים הצעירים על דרכו בקבוצת הנוער: ״השנה הראשונה בנוער הייתה לא קלה. אתה פתאום משחק עם שחקנים גדולים ממך ועם יותר נסיון. המשחקים משודרים בטלוויזיה, זה נותן דחיפה ומתחיל להרגיש שהקריירה מתפתחת ומתקרבת לגיל בוגרים. בשנה הראשונה לא שיחקתי הרבה אבל המשכתי להתאמן חזק ועבדתי קשה. לאט לאט התחלתי לקבל את הדקות שלי והוכחתי לכולם שאני יכול. בשנה השנייה של הנוער כבר שיחקתי יותר וגם סיימתי את העונה כמלך השערים של הקבוצה בדרך לאליפות. גם כשהיו קשיים לאורך הדרך המטרה הייתה להמשיך בדרך שלי ולהצליח״.

תקופת ההשאלות
״כשסיימתי את הנוער כמלך השערים בדיוק התחיל הפרוייקט בבית״ר ת״א. הומלץ לי ללכת לשנת השאלה ולקחתי את ההזדמנות בשתי ידיים. עשינו עונה נהדרת, הגענו לרבע גמר הגביע ועשינו עונה טובה בליגה. אני אישית סיימתי עם 11 שערים בשנה הראשונה בבוגרים. הסתיימה השנה והרגשתי שאני מוכן למכבי. אמרו לי שרוצים לבצע עוד שנת השאלה, בליגת העל. יש שיחשבו שמכבי לא רוצים אותי, אבל זה לא נכון. מכבי יודעת מתי אתה בשל ומתי נכון לחזור. כשאני מסתכל אחורה באמת לא הייתי בשל באותו הרגע לאחר עונה אחת בבית"ר ת״א. מכבי שואפת למצויינות בכל דבר וצריך להשתפשף כמה שאפשר כדי להגיע ברמה מושלמת לבוגרת. סה״כ עשיתי שנתיים השאלה בבני יהודה. בשנה הראשונה שיחקתי כמעט כל משחק, זכינו בגמר גביע. הייתה הרגשה נפלאה. בסוף השנה מכבי קראו לי לאימונים. יצאתי למחנה, שיחקתי כמה משחקים באירופה ואפילו כבשתי שער. הגיעו שחקנים נוספים, ראיתי שאני פחות בתכניות ויצאתי לעוד שנת השאלה בבני יהודה. עשינו עונה משמעותית. כבשתי 8 שערים ועשינו פלייאוף עליון".

החזרה למכבי
״לאחר ההשאלה אמרתי לעצמי שאני בכל מחיר רוצה להישאר במכבי ולהוכיח מה אני שווה. הגעתי אחרי סה״כ שלוש שנות השאלה. בהתחלה המעמד שלי היה פחות משמעותי. עבדתי הרבה יותר קשה כדי לשפר את עצמי למרות שלא שיחקתי בהתחלה. לא ויתרתי לעצמי והייתי חדור מטרה. לא הראיתי לאף אחד שאני מבואס. קיבלתי את ההזדמנות שלי בדרבי בגביע הטוטו וכבשתי צמד. משם לאט לאט התחלתחי לשחק ולצבור דקות. סיימת את העונה עם 6 שערים ו-8 בישולים וזכינו באליפות. שנה לאחר מכן היייתי במעמד מעט שונה. עם קצת יותר ביטחון, אבל לא הורדתי את הרגל מהגז וניסיתי כל הזמן להשתפר. זכינו בעוד אליפות. סיימתי עם 12 שערים ו-11 בישולים״.

שאלות אקדמיית הנוער

קבוצת ילדים ב׳ שאלה את כהן איך מתמודדים עם העניין המנטלי כדי להוכיח לכולם שאתה ראוי להיות במכבי?
״כשהמליצו לי ללכת להשאלה, קיבלתי את זה כמו שצריך. ההשאלה השניה שלי לאחר בני יהודה קצת הורדתי את הראש שלא סמכו עלי. אבל זה לא ככה, מכבי רואה את הפונטציאל של כל שחקן ויודעת איך לשלב אותו במועדונים אחרים כדי לחזור יותר שלם. עכשיו אני מסתכל אחורה, השנתיים בבני יהודה היו מבורכות כי השתפרתי כשחקן, התבגרתי וחזרתי יותר שלם״.

כשנשאל על הרגשתו בהופעת הבכורה במכבי ובנבחרת:
״במכבי זה היה לפני 3 שנים במשחק ליגה אירופאית נגד טיראנה. זה היה היום הולדת שלי וגם כבשתי. התרגשתי מאוד. ידעתי שאני הולך לשחק. גם במשפחה התרגשו. את כל הלחץ לקחתי למקום חיובי. עשיתי משחק טוב, כבשתי וניצחנו. בנבחרת הופעת הבכורה הייתה לפני שנתיים נגד סלובניה במוקדמות היורו. אלה רגעים שאקח לכל החיים ואזכור אותם. כשמגיעים למעמד, חשוב לא להתרגש יותר מדי ולקחת את הדברים למקום חיובי״.

קבוצת ילדים א׳ שאלה על ההתיחסות לביקורות מעיתונאים:
״אני פחות מתייחס לביקורת מהתקשורת. אני חושב שהתקשורת לא יכולה להניע אותנו. מה שהמועדון והמאמן חושב זה מה שחשוב. עדיף לשמוע את הביקורות מאנשי המקצוע שלנו. לפעמים זה טוב ויפה שאתה טוב ומהללים אותך אבל אנחנו צריכים להישאר צנועים ומפוקסים על מנת לתרום לקבוצה בצורה הטובה ביותר״.

לבסוף שאלו את כהן על התחושות מהגול ניצחון נגד מכבי חיפה (3:4) בעונה הקודמת:
״זה היה משחק העונה. באנו שאנחנו מובילים ב-3 נקודות הפרש על חיפה. כל השבוע דיברנו איך אנחנו באים לנצח שם והתחושות היו שהולך להיות משהו גדול. הייתה אווירה מטורפת באצטדיון. הבקעתי גול בדקה ה-93. הגול הזה מאפיין את האופי שלי שאני כל הזמן מרוכז ולא נותן לרעשי רקע להפריע. אחרי ה-3:3 היה מומנטום לחיפה אבל עודדתי את החברים ולא הורדתי את הראש. בזכות הריכוז עשיתי את הגול ואני שמח שניצחנו״.