מכבי תל אביב תדע רק בשבוע הבא האם תהיה בין 32 האחרונות בליגה האירופית. האלופה הישראלית סיימה הערב (חמישי) ב-1:1 את משחק החוץ שלה מול קרבאח במסגרת המחזור ה-5. במשחק המקביל בבית הפסידה סיבאספור לויאריאל.

המשמעות היא שמכבי (8 נקודות) תצטרך לפחות תיקו במשחק הבית מול הטורקים (6 נקודות) במחזור הנעילה כדי לסיים במקום השני ולעלות לשלב הבא. ויאריאל העלתה את מאזנה ל-13 נקודות והבטיחה את המקום הראשון.

פרי גיים
מכבי הגיעה למשחק כאשר היא מדורגת במקום השני בבית 9 עם 7 נקודות. מנגד, קרבאח, שמארחת את משחקיה באירופה באיצטדיון פתיח טרים באיסטנבול, איבדה סיכוי לעלות לשלב הבא לאחר הפסד 3:2 לסיבאספור במחזור הרביעי. 

מאמן מכבי גאורגיוס דוניס בחר לבצע מספר שינויים בהרכב הפותח שלו. אופיר דוידזאדה הוצב בעמדת המגן השמאלי במקום אנריק סבוריט המורחק, כאשר ניק בלקמן פתח בחוד על חשבון אלכסנדר פשיץ'. גם איתן טיבי חזר ל-11, כאשר טל בן חיים פתח הפעם על הספסל. 

מחצית ראשונה
מכבי פתחה טוב את המשחק והיתה הקבוצה הדומיננטית בפתיחה גם מבחינת החזקת הכדור וגם ההזדמנויות אליהן הגיע דור פרץ עם בעיטה שנהדפה בדקה ה-3 וניסיון נגיחה בדקה ה-11. בדקות הבאות ראינו גם את יונתן כהן נכנס לעניינים עם שתי בעיטות מסוכנות מתוך הרחבה (16, 19) אבל ההגנה והשוער האזרים הצליחו להדוף. 

מכבי המשיכה ללחוץ ובדקה ה-22 גם השיגה יתרון מוצדק. יונתן כהן הוכשל ברחבה על ידי דונלד גרייר והשופט האירי הנסי הצביע על הנקודה הלבנה. כהן לקח את הבעיטה ועם כדור שטוח ומדוייק לפינה הימנית העלה את מכבי ל-0:1. בדקה ה-31 כהן כמעט השלים צמד לאחר שקיבל מסירת עומק טובה מביטון, אבל יציאה של השוער סגרה לחלוץ את הזווית באחד על אחד קורץ.

למרות העדיפות של מכבי בדקה ה-37 קרבאח הצליחה לאזן. רומרו קיבל את הכדור על הסף הרחבה ושיחרר בעיטה שטוחה, שהלכה לפינה הרחוקה, פגעה קורה והמשיכה לרשת. 1:1. 

מחצית שנייה
שתי הקבוצות לא ביצעו חילופים לאחר ההפסקה וההזדמנות הראשונה של מכבי במחצית השנייה הגיעה עם בעיטה של דור פרץ (51) שהלכה לידיו של השוער. מכבי המשיכה להיות הקבוצה היוזמת יותר אך התקשתה להגיע למצבים בדקות הבאות ובדקה ה-65 דוניס החל לרענן את השורות והכניס את אדוארדו גררו במקום בלקמן. 

4 דקות לאחר מכן גם מאור קנדיל פינה מקום לדן גלזר ומכבי עברה למערך של 4 שחקני הגנה. בדקה ה-71 מכבי התקרבה לשער עם בעיטה מסוכנת של ביטון, אבל השוער הצליח לקלוט. 9 דקות לסיום גררו קיבל הזדמנות גדולה לכבוש לאחר הקפצה של ביטון לעבר הרחבה, אבל השוער הצליח להדוף ולמנוע שער. 

בדקה ה-83 דוניס ביצע חילוף כפול נוסף כאשר שכטר ובן חיים נכנסו במקום גולסה ודור פרץ. בדקה ה-87 דווקא קרבאח כמעט כבשה אבל נגיחה של מדינה לאחר קרן הלכה למשקוף. בדקה ה-90 ליונתן כהן עוד היתה חצי הזדמנות עם בעיטה מ-16 מטרים אבל גם זה נעצר אצל השוער. 1:1 בסיום.

  • דור פרץ