מכבי תל אביב תנסה לעשות הערב (חמישי) צעד נוסף לעבר שלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. הצהובים יתארחו אצל קרבאח למשחק במסגרת המחזור ה-5 של שלב הבתים, שייערך באיצטדיון פתיח טרים באיסטנבול שבטורקיה.

למי שהרים גבה בעקבות מיקום המשחק נזכיר שקרבאח אמנם מגיעה מאזרבייג'ן אך  מארחת את משחקיה הביתיים באירופה בטורקיה בשל הסכסוך בין אזרבייג'ן לארמניה, שגרם לכך שהאזרים לא יכולים לארח במדינתם. 

מכבי מגיעה למשחק כאשר היא מדורגת במקום השני בבית 9 עם 7 נקודות ולאחר 1:1 מכובד מול ויאריאל במחזור הקודם. מנגד, קרבאח איבדה סיכוי לעלות לשלב הבא לאחר הפסד 3:2 לסיבאספור במחזור הרביעי. 

במקביל למשחקה של מכבי ייערך הערב גם המפגש בין סיבאספור לויאריאל. האלופה הישראלית יודעת כי במקרה של ניצחון על קרבאח והפסד של הטורקים (מקום 3 עם 6 נקודות) לספרדים – הכרטיס לשלב הבא יובטח כבר הערב. אם תסריט זה לא יתממש ההכרעה תעבור למחזור הסיום, בו תארח מכבי את סיבאספור לקרב ראש בראש על מקום בין 32 האחרונות. 

כזכור, שתי הקבוצות נפגשו במחזור הראשון של שלב הבתים ואז היה זה שער של יונתן כהן שהעניק למכבי ניצחון 0:1 ו-3 נקודות ראשונות בקמפיין. למשחק הקרוב מכבי מגיעה כאשר היא נמצאת במומנטום חיובי שכולל גם 3 ניצחונות ליגה רצופים. 

מהעבר השני קרבאח תנסה להשיג נקודה ראשונה בשלב הבתים אחרי שבמחזור הקודם כבר הובילה פעמיים על סיבאספור אך בסופו של דבר נכנעה כאמור. האזרים מגיעים לאחר שבמשחק הליגה האחרון סיימו ב-1:1 מול סאבייל פ.ק, אך בשני מחזורי הליגה שקדמו לכך התפוצצו עם שתי שישיות רצופות, שגם סייעו להם לתפוס את המקום הראשון בליגה המקומית. 

 "אנחנו מצפים למשחק קשה"', אמר מאמן מכבי דוניס לקראת המשחק, "החסרון של קרבאח הוא שהם שיחקו את כל המשחקים בחוץ, אבל זו קבוצה מאורגנת ואיכותית שמנסה לשחק כדורגל ואני מצפה למשחק קשוח. ניתחנו אותם, אנחנו יודעים איך הם משחקים, גם באופן אישי".

הקפטן שרן ייני הוסיף: "נעשה את הטוב ביותר שלנו כדי לנצח את המשחק, אנחנו מתרכזים רק בזה. עכשיו כשאנחנו פה אנחנו צריכים להכין את עצמנו. בעבר העפלנו פעם אחת משלב הבתים, אבל זו תמיד משימה קשה. זו תהיה חוויה מדהימה, אבל אנחנו לא חושבים על זה, אלא רק על מה שצריך כדי לנצח את המשחק"