אחרי שמכבי תל אביב העפילה בפעם השנייה בתולדותיה משלב הבתים של הליגה האירופית, היום (שני) היא כבר גילתה מי תהיה יריבתה במפגש נוקאאוט כפול שימתין לה בשלב 32 האחרונות היוקרתי: שחטאר דונייצק האוקראינית של הכוכב הישראלי מנור סולומון.

עוד באתר

המפגש מול האוקראינים יתקיים בחודש פברואר הקרוב, כאשר מכבי תהיה זו שתארח את המשחק הראשון ב-18.2. הגומלין ייארח באוקראינה שבוע לאחר מכן ב-25.2. 

בוידאו: הדרך ל-32 האחרונות 

הכירו את שחטאר דונייצק

שחטאר דונייצק מוכרת לנו במיוחד בשנים האחרונות בעקבות ההצלחה הגדולה של מנור סולומון, אך עוד לפני ההגעה של הישראלי מדובר במועדון מפואר שרשם שלל הצלחות בזירה האירופית. הישג השיא של שחטאר הוא הזכייה בגביע אופ"א ב-2009, כאשר זכורות במיוחד גם ההגעות לחצי גמר הליגה האירופית ב-2015/16 ולרבע גמר ליגת האלופות ב-2010/11.

בנוסף, שחטאר היא גם אלופת אוקראינה ב-4 העונות האחרונות לאחר שהצליחה לשבור את ההגמוניה רבת השנים של דינמו קייב. העונה היא הרשימה במיוחד בשלב הבתים של ליגת האלופות, כולל שני ניצחונות ענקיים על ריאל מדריד, אך בסופו של דבר סיימה במקום השלישי בבית שכלל גם את אינטר ואת בורוסיה מינשנגלדבאך.

מאמן הקבוצה כיום הוא לואיס קסטרו הפורטוגלי, שכרגע מדורג במקום השני בליגה במרחק של 4 נקודות (ומשחק חסר) מדינמו קייב. מעניין לדעת ששחטאר תגיע למפגש נגד מכבי לאחר פגרת חורף בת כחודשיים בעקבות מזג האוויר הקיצוני במדינה. פרט נוסף שחשוב להכיר הוא ששחטאר מארחת את משחקיה באירופה באיצטדיון האולימפי בקייב ולא בדונייצק. 

מבחינה מקצועית מדובר במועדון שבמשך שנים מתבסס על שחקנים ברזילאים איכותיים, כאשר רבים מהם, כמו למשל וויליאן, דוגלאס קוסטה, פרננדיניו ואחרים, גם ממשיכים למועדונים גדולים יותר ברחבי היבשת.

גם כיום אפשר למצוא בסגל של שחטאר לא פחות מ-13 (!) ברזילאים שמובילים את הקבוצה ומתחרים עם סולומון על המקום בהרכב. השמות הבולטים שבהם ומי שמובילים את הקבוצה הם טייסון ומארלוס הוותיקים, כאשר מכבי תצטרך גם להיזהר מאלאן פטריק וטטה. בכל מקרה, ללא קשר לזהות ההרכב הפותח, מדובר בקבוצה חזקה מאוד ומוכחת שצפויה לאתגר מאוד את היכולות של מכבי.