אתם מכירים אותו ככוכב ריאליטי זוהר, כחצי מהזוג יעל ויוסיאל – הזוכים הגדולים בעונת ה-ALLSTARS של המירוץ למיליון – אבל יוסיאל נאמן הוא קודם כל ולפני הכל אוהד מכבי שרוף. אם צפיתם בתוכנית אתם כבר מכירים את הבחירה הלא מקרית בצבע הצהוב, את פריטי המרצ'נדייז של המועדון שחוברו למוצ'ילות איתן הסתובבו 'יעל ויוסיאל' בחורים נידחים על פני הגלובוס וגם את קריאות העידוד הספונטניות שמגיעות הישר מיציעי בלומפילד. 

כמו רובנו, גם אצל יוסיאל מורגשת דריכות בימים האחרונים בעקבות המשחק המסקרן שמחכה לנו מול מכבי חיפה. רגע לפני שהאלופה תעלה על הדשא בדקנו איתו מה הלך הרוח ביציע, שמענו תובנות של ווינר ועל הדרך גם קיבלנו כמה סיפורים שמוכרים טוב לכל מי שמחזיק מעצמו אוהד אמיתי.

בין המירוץ למיליון למירוץ לאליפות

"זה משחק חשוב", הוא אומר כשנשאל על התחושות בפתיחת השיחה, "אני חושב שהרבה שנים לא הגענו במצב שאנחנו עם פחות נקודות מהם, סיטואציה שאנחנו לא רגילים אליה בתקופה האחרונה. אבל אני מאמין בשחקנים שלנו, אני מכיר את היכולת שלהם ולמה הם מסוגלים ולכן אני לא נלחץ או בא בפחד למשחק".

בוא נשווה רגע את המירוץ למיליון למירוץ לאליפות, אתה מזהה נקודות דמיון?

"קודם כל, היו לנו יריבים שהגיעו 4 פעמים במקום הראשון במהלך העונה ואנחנו רק פעם או פעמיים. לקראת הסיום סיימנו 3 פעמים במקום בראשון בקטע מירוץ ועשינו מהפך. אני מאמין שגם מכבי מסוגלת לזה. זה עוד יכול להשתנות, יש עוד שני מפגשים חוץ מהמשחק הקרוב, ככה שהכל בר ביצוע".

"אני גם חושב שאנחנו יודעים למה אנחנו מסוגלים. דווקא משחקים כאלה מודדים את היכולת של כל הסגל. אחרי הכל זה המועדון הטוב בארץ, עם השחקנים הכי איכותיים", הוא הוסיף ולאחר מכן גם סיפר על הלך מחשבה שאימץ במירוץ עצמו, "זו אולי תשובה מאוד פוליטקלי קורקט, אבל אפילו אני כשהתחרתי, התרכזתי רק בי וביעל. לא חשבתי על אחרים 'מה הם עושים טוב, מה הם לא עושים' אלא החשיבה היתה 'אני מציל את התחת של עצמי', 'אני דואג לעצמי'. אני חושב שככה השחקנים צריכים להתייחס לזה. הם לא צריכים להסתכל על מכבי חיפה או קבוצות שמאחורינו. הם צריכים להסתכל על עצמם, זה שיש להם סמל של מכבי על החזה – הם צריכים להיות הכי טובים ולא משנה מי אחורה ומי קדימה, להתנהג ולשחק כאילו אתה במקום הראשון".

את המשחק האחרון ראית?

"אני חושב שהמחצית הראשונה נגד נתניה היתה אולי הכי טובה העונה. התחברו דברים, טל בן חיים נתן מחצית ראשונה טובה, קצת טיקי-טאקה עם גולסה ופרץ וראינו דברים טובים של מכבי שאנחנו מכירים. השער בסוף היה צובט אבל זה כי אני 'טמא' אתה מבין, סתם תקוע לי. אבל מכבי שיחקה טוב".

יש לך זיכרון חזק מהמפגשים מול חיפה?

"ברור שה-3:4 חרוט בליבי לעד, הייתי במשחק והתנהגתי כמו לא יודע מה. במספרת של יצחקי ישבתי בשער 11 בזווית אלכסונית בדיוק מול הבעיטה, יש לנו גוש בין 11 ל- 13 ליד הקרן. ראדי הביא שם הרמה נקייה ויצחקי, שאם יש משהו שהוא הכי טוב בו זה 'התפאורה', הושיט את הרגל ואתה אומר לעצמך 'מספרת מול מכבי חיפה, איזה אושר'".

דוחף את השחקנים מרחוק

היום בתקופת הקורונה, איך נראית צפייה שלך במשחקים של מכבי?

"אני לא מהפנאטים ששם בגדים, השבוע למשל ראיתי את המשחק בתחתונים. ראיתי בבית של ההורים, אני ואבא שלי צעקנו כמו משוגעים, אמא צעקה שאנחנו צועקים. זהו, דברים רגילים. הפכנו לאוהדי כורסא. אם לא היתה קורונה אז כמובן שאני מעדיף לראות עם אנשים, כדורגל זה משהו שהוא קבוצתי אז כנ"ל גם בקהל. כל אחד נותן את האג'נדה שלו, מוציאים תסכול ביחד. אני יכול לספר לך שבדרבי 2:3 הרמתי על הכתפיים ילד שאני אפילו לא מכיר כי אתה חייב לפרוק את זה עם מישהו. הילד צועק לי 'תוריד אותי' 'תוריד אותי', כאילו עשיתי משהו שאסור לעשות אבל מהטירוף אתה מגיב. בגולים ביציע אני וחברים נותנים אגרופים אחד לשני מרוב שמחה".

ומה היית נותן כדי להיות בבלומפילד במשחק?

"במירוץ קיבלתי הרבה 'פרסים מפנקים מתנת', ערכות טיפוח, 5,000 ש"ח לחופשות במלונות בישראל על כל מיני ניצחונות שהיו לנו לאורך הדרך. אני נותן את כל הפרסים האלה כדי להיכנס למשחק. קח את הכל רק תן לי להיות בבלומפילד ביום רביעי".

אם היית צריך להגיד לשחקנים כמה מילים רגע לפני שהם עולים לדשא, מה היית אומר?

"אני אתן משהו קלישאתי, האמת ברוח הזום כי אני מעביר הרבה זומים לבני נוער על עולם המשחק והתיאטרון, המירוץ, הפרסום והכל ביחד. יש משפט שאני מסיים איתו שמייקל ג'ורדן מאמין בו. זה ציטוט שלו שהוא אומר "תמיד האמנתי שאם אעשה את העבודה – התוצאות יגיעו". אם תאמין בעצמך, תעשה את העבודה שלך – אתה תנצח. אין לי ספק. אם מכבי תנצח אני לא אופתע ואם חיפה אני לא אופתע כי המשחק הזה באמת שקול, אבל אני מאמין שהשחקנים שלי מסוגלים לנצח".

השחקן שהיה יוצא איתו למירוץ

כאוהד מכבי במשך שנים רבות, ליוסיאל יש גם מנהגי אהדה שעלו בעקבות תחקיר מעמיק, שכעת הוא מאשר: "יש לי קבוצה עם חברים. אבי נימני הוא כאילו מושא הערצה ברמה שאם מישהו שומע את 'תני לי' (שיר השחקן של נימני) באוטו חייב לשלוח הקלטה. בכל יום הולדת של נימני יש כבר מנהג של 4 שנים. אנחנו מכניסים אותו לקבוצה וכל אחד כבר מכין את הברכה מראש. איך שהוא נכנס כל אחד שולח את הברכה, הוא קורא, מגיב 'תודה רבה' ואז הוא לא יוצא מהקבוצה. יש לנו איזה 3 ימים שהוא איתנו, ואתה יודע נימני בקבוצה ורוצים לדבר, אז פותחים עוד קבוצה כדי לדבר על זה שנימני בקבוצה ועל מה אנחנו רוצים לדבר איתו. כל זה עד שהוא נזכר שהוא עדיין בקבוצה ואז הוא עוזב אותה. כמובן שהוא אומר 'תודה רבה' ומתייחס לכל אחד, ואחרי שהוא יוצא אנחנו מבטלים את הקבוצה השנייה. כמו ילדים בגן, תראה מה מרגש אותנו. לקבוצה אגב קוראים 'כל העולם קורא לי משוגע"'.

ואיזה שחקן מכבי כיום היית לוקח איתך למירוץ?

"קודם כל אם אני אענה יעל תיעלב. את מי הייתי לוקח למירוץ בכל זאת? שרן ייני! הוא גם קפטן וגם מאלה שיתנו לך את הספייס שלך. אם אני עכשיו עצבני, או שיש משימה שצריך לעבוד עם אנשים אז אני נגיד אטפל באנשים כי אני יודע שהוא אולי ביישן. אבל בסופו של דבר יש לו את האנגלית, הבן אדם מלומד, רהוט. הוא יהיה הפנים ואני הבלאגן. והוא גם קפטן, הוא לא יילחץ לי כשאנחנו עכשיו מקום אחרון. שתי מחיאות כפיים, כאפה על הטוסיק והלאה להתקדם למשימה הבאה".

מול איזה שחקן לא היית רוצה להתחרות?

"נראה לי שטל בן חיים. הוא תחרותי, הוא תחרותי. ראית שהוא קיבל צהוב במשחק האחרון? התעצבנתי עליו. הייתה לך מחצית מדהימה, אתה שחקן חשוב, חבל. ברור אבל שזה בא ממקום טוב. שמע, אם הוא במירוץ הוא יכול פתאום לריב עם הפורמט עצמו. 'לא טסים לסין, טסים לרוסיה".

היו רגעים במירוץ שהאהדה למכבי נתנה לך השראה?

"היה רגע ממש אותנטי שלא היה צריך לגעת אפילו. היינו בארמניה, היה נר שמיני של חנוכה. היינו צריכים לבחור לוחות עם מספר ושאלה. בלי לשאול את יעל אמרתי מספר 8. גם נר שמיני, גם מספר 8 ואז היתה שאלה – אוטומטית שלפתי את התשובה ופגענו. תבין שכל שאלה שאתה טועה אתה חוזר חזרה, אבל פגענו על הניסיון הראשון. שם הוצאנו את הצעיף וחגגנו. אחר כך קיבלנו חנוכיה מההפקה וכמו ילד קטן שמתי את כל הנרות בצבעים של מכבי, יש לי אפילו את התמונה מאותו יום שלא הודחנו בארמניה (ממש כאן מתחת)".

בהנחה שאתה ויעל זה מכבי, אתה יכול להתאים לנו זוגות נוספים מהעונה לקבוצות בליגת העל?

"עומר ונטע לדעתי זה בני יהודה. הם עמך, מאמינים בקמעות כמו תרנגולים ודברים כאלה. השפלנים (בן ואורי) הם כאילו באו כאנדרדוג אבל הגיעו לחצי גמר אז זה כמו קבוצה מפתיעה, אולי משהו כמו מכבי פ"ת. אסף ונתא? נראה לי שמכורח הנסיבות הם מכבי חיפה".

לסיום, מוכן להמר איך יסתיים המשחק?

"בוא נלך על 1:2 מכבי. אני מאמין שעושים לשחקנים את ההכנות שצריך".