אקדמיית הנוער של המועדון נמצאת בתקופה לא שגרתית, כאשר  סגר שלישי פקד את המדינה ובכך הקשר בין אנשי הצוות לשחקנים מתבצע בדרכים לא שגרתיות. עבור המחלקה הרפואית שרגילה לעבוד יחד עם השחקנים באופן צמוד ורציף, מדובר במציאות שונה. שוחחנו עם ראש הצוות הרפואי של אקדמיית הנוער, המשמש גם כפיזיותרפיסט של קבוצת הנוער, אור אהרון, שסיפר לנו על הפעילות כיום לאור המצב.

אור סיים את לימודי הפיזיותרפיה ב-2017 ומאז עובד בתחום האורטופדיה ופציעות ספורט. לאקדמיית הנוער הוא הגיע בעונה הקודמת כפיזיותרפיסט כאשר קודם לתפקיד ראש הצוות הרפואי בתחילת העונה הנוכחית. המחלקה עצמה כוללת שלושה פיזיותרפיסטים ועוד מספר חובשים. רוב העבודה היא בזמן האימונים, כאשר הפיזיותרפיסטים עובדים עם השחקנים הפצועים ומשקמים אותם במטרה להחזיר אותם למגרש כמה שיותר מהר ובאופן נכון.

המציאות החדשה עבור כל צוות האקדמיה שונה בימים אלו, מדובר במצב לא שגרתי שמשפיע על כל אנשי אקדמיית הנוער. אור סיפר לנו על על הזווית שלו למצב: ״אין ספק שזו תקופה מאתגרת מאוד עבורנו. התקשורת עם השחקנים בימים אלו היא שונה, מעבודה של פנים מול פנים ובמיוחד טיפולים באופן אישי, עברו להתקשרות דרך הטלפונים והזום. זו תקופה מאוד מאתגרת ואנחנו צריכים להמציא את עצמנו מחדש. אם זה בבדיקות פונקציה וכאב דרך הוואטסאפ או שליחת סרטוני תרגול לשחקנים והכי חשוב זה לדחוף אותם קדימה גם שאנו לא לידם״.

״העבודה היא בעצם שילוב של הפיזיותרפיסט יחד עם השחקן. השחקן לומד לקבל אחריות ולדווח כל יום מה מצבו, מבחינת רמת כאב, רמת ביצוע, החמרה ושיפור.
ביחס לתשובות השחקן, הפיזיותרפיסט מעדכן את תכנית הטיפול ומשנה אותה בדיוק לפי צרכיו של השחקן״.

 

כששאלנו את אור לגבי החשש שהשחקנים לא יבצעו את הדברים באופן נכון ורציף הוא ענה כך: ״באופן כללי אני לא דואג שהשחקנים לא יבצעו את תוכנית השיקום. כל השחקנים במחלקה, מהקטנים ועד לגדולים, הם מקצוענים, הם רוצים לשחק ולהשתפר, הם יודעים שהפיזיותרפיה היא חלק חשוב מאוד להחלמה ולשיפור שלהם״.

טיפ לשחקנים הצעירים
״פציעות ותקופות שיקום הם מאתגרות, לא תמיד זה עניין של כמה ימים. הייתי רוצה שתתייחסו לתקופה הזו כתקופה מלמדת, עם עליות ומורדות, רכישת ידע חדש שיוכל לעזור לכם בעתיד״.