לפני כ-3 שנים אקדמיית הנוער החלה בפרוייקט כדורגל נשי מיוחד כאשר המועדון פתח את ההרשמה עבור בנות בגילאים מסויימים על מנת לפתוח קבוצת בנות אחת באקדמיה. היום הסיפור כבר נראה אחרת כשהפרוייקט התפתח לידי אקדמיית בנות המפעילה 3 קבוצות שונות עם עשרות בנות בגילאי נערות, ילדות וטרומיות.

לרגל יום האישה הבינלאומי, שוחחנו עם שלוש שחקניות המשחקות באקדמיה, נציגה מכל קבוצה. הן שיתפו אותנו בסיפור שלהן בעולם הכדורגל, כיצד החלו לשחק, מה השאיפות שלהן לעתיד ומה התחושות לשחק עבור מכבי תל אביב.

צפו בביצועים של שחקניות אקדמיית הנוער:

תחילה שוחחנו עם השחקניות על הרגע בו נחשפו אל עולם הכדורגל והחליטו לקחת את הנושא צעד אחד קדימה. שחקנית קבוצת הנערות שי-לי גלאון (15), המשחקת בתפקיד המגנה, סיפרה שהכל התחיל בגיל 9: ״זאת הייתה שנת המונדיאל בברזיל והצפייה גרמה לי להתעניין בכדורגל״.  קשרית קבוצת הילדות, כרמל טוגר (11), סיפרה כי הצטרפה אל הענף כבר בגיל 5 מכיוון שהמשחק עצמו היה גורם לה להנאה גדולה. גם שחקנית קבוצת הטרומיות שלנו, יעל קיוק (מגנה) שיתפה שאצלה הכל החל עוד לפני הגן, כשהתחברה לענף בגיל מאוד צעיר.

על השאלה איך מרגיש להיות חלק מאקדמיית הנוער של מכבי תל אביב, סיפרו לנו השחקניות כי לא מדובר בדבר מובן מאליו. שי-לי סיפרה כי מבחינתה זה כבוד גדול לשחק באקדמיה בכירה ומוצלחת. כרמל הוסיפה שהתחושות לשחק במכבי נהדרות: ״משקיעים בנו בכמויות ונותנים לנו את כל מה שצריך בשביל להתקדם ולהיות שחקנית כדורגל״.

בהמשך שוחחנו עם הבנות על הציפיות והשאיפות שלהן בהמשך הדרך. שי-לי מקבוצת הנערות מקווה לממש את הפוטנציאל שלה ולהגיע הכי רחוק שאפשר: ״בעתיד אני שואפת לשחק בנבחרת ישראל ובקבוצה בכירה בחו״ל. בנוסף אני מקווה שבעתיד כדורגל הנשים יקבל הכרה גדולה יותר וימשוך קהל כמו בכדורגל גברים״. כך גם שיתפו כרמל ויעל לגבי הציפיות שלהן, הן מקוות להשתפר ולהתקדם על מנת להיות שחקניות כדורגל טובות יותר ולהגיע בסופו של דבר אל נבחרת ישראל.

שאלנו את השחקניות הצעירות מי השחקן או השחקנית שנותנים להן השראה. שי-לי סיפרה שבשבילה אלפונסו דייויס מבאיירן מינכן הוא המודל להשראה: ״אלפונסו משחק באותו תפקיד כמוני, הוא מאוד מהיר וזו תכונה מאוד חשובה כיום ולא רק פיזיות וטכניקה. בנוסף אבי דלקמפר היא השראה עבורי מכיוון שהיא מאוד משפיעה בכדורגל הנשי, דרך האישיות שלה וגם הכישרון״. שחקנית קבוצת הילדות, כרמל טוגר, סיפרה שהשחקן שנותן לה את ההשראה מגיע מהזירה המקומית שלנו, מנור סולומון שעשה קפיצת מדרגה גדולה מאוד בשנים האחרונות וכיום משחק בשחטאר דונייצק. שחקנית קבוצת הילדות, יעל קיוק, סיפרה שהיא מאוד מתחברת אל שחקן קבוצת הבוגרים שגם גדל במחלת הנוער של המועדון, דור פרץ.

לסיום שאלנו את הבנות היכן הן רואות את עצמן בעוד 5 שנים. שי-לי רואה את עצמה משחקת כמגנה בנבחרת ישראל והוסיפה: ״אבל הכי הייתי רוצה שתהיה קבוצת בוגרות במכבי תל אביב ושאני אהיה חלק ממנה״. גם כרמל טוגר רואה עצמה בנבחרת ישראל בעתיד הקרוב ושחקנית קבוצת הטרומיות והצעירה מביניהן סיפרה שהיא רואה עצמה בעוד 5 שנים עדיין במועדון מכבי תל אביב.