בסגל חסר ועם הרבה מכביזם מכבי תל אביב העפילה הערב (חמישי) לגמר גביע המדינה אחרי שגברה 0:1 על מכבי חיפה בסמי עופר. אחרי מחצית מאופסת איתי שכטר כבש צמד בתוך 10 דקות (51 ו-60) וקבע את תוצאת המשחק שזימנה דרבי בגמר שיערך ב-02.06. 

הרכב פותח:

ואן לוון נאלץ להסתדר בסגל חסר ללא השחקנים הזרים שבעקבות המצב הביטחוני טרם שבו ארצה. כמו גם חסרונם של מאור קנדיל, איל גולסה, טל בן חיים, מתן חוזז הפצועים.

פיבן, טיבי, ייני, בלטקסה ודידזאדה פתחו בהגנה. דור פרץ, דן גלזר איישו את מרכז הקישור ובחלק הקידמי פתחו יונתן כהן, גררו ושכטר.

מחצית ראשונה:

חיפה פתחה את המשחק עם לחץ גבוה על שערו של טננבאום אבל דווקא מכבי רשמה את ההזדמנות הראשונה אחרי שגררו המשיך רוחב מכודר שהוגבה לרחבה אבל ג'ק כהן היה שם כדי לעצור את הכדור לפני שהגיע לאיתי שכטר.

חיפה אמנם שלטה במשחק אבל דווקא הייתה זו שרשמה הזדמנות נוספת כשבעיטה של ייני מתוך הרחבה חמקה סמוך לקורת שערו של כהן. גם יונתם כהן רשם החמצה ענקית אחרי שהגבהה של גררו מצאה אותו חופשי לנגיחה מתיבת ה-5 אבל הנגיחה לא הייתה מדוייקת.

4 דקות למחצית מכבי הייתה שוב קרובה לעלות ליתרון אחרי שבלטקסה נגח מ-5 מטרים כדור שחמק סמוך לקורה. בסיום המחצית שתי הקבוצות ירדו להפסקה ללא שערים.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. בדקה ה-51 מכבי ניצלה כדור קרן שהגיע לפיבן. האחרון הרים לייני שהוריד לשכטר ופנימה. 0:1 למכבי!

בזמן שחיפה ניסתה לחזור למשחק שוב הצהובים יצאו להתקפת נגד ובהעתק לשער הראשון שוב כדור גבוהה מימין לשמאל, איתן טיבי הוריד את הכדור למרכז תיבת החמש ומשם שכטר המשיך פנימה. 0:2 למכבי!

בדקה ה-65 ערך ואן לוון את החילוף הראשון במכבי. דן ביטון נכנס על חשבונו של יונתן כהן. בהמשך גם אילון אלמוג נכנס במקומו של כובש הצמד, איתי שכטר.

בדקה ה-90 דן ביטון כמעט וכבש את השלישי אחרי שבעיטה חופשית שלו מ-20 מטרים מצאה את ג'ק כהן מוכן. בסיום המשחק מכבי העפילה לגמר גביע המדינה שיערך ב-02.06 נגד הפועל תל אביב.