עונת 2021/22 תיפתח בקרוב והפעם מצפה למכבי אתגר חדש. אחרי שזכתה בגביע המדינה, הקבוצה תופיע במפעל האירופי שמושק העונה – הקונפרנס ליג. לראשונה מאז עונת 1998/98 הכדורגל האירופי יחזור למתכונת של 3 מפעלים, כאשר הקונפרנס ליג יתקיים לצד ליגת האלופות והליגה האירופית המוכרות.

מכבי תל אביב גילתה כבר היום (רביעי) מי עשויה להיות יריבתה בסיבוב השני של מוקדמות הקונפרנס ליג, שייערך ב-22 וב-29 ביולי. 

מחזיקת הגביע תפגוש את המנצחת במפגש סיבוב המוקדמות הראשון (8 ו-15 ביולי) בין גאגרה מגיאורגיה לסוטייסקה ממונטנגרו. בהגרלה נקבע כי מכבי אמורה להיות הקבוצה האורחת במשחק הראשון, אך אופ"א תקבע זאת באופן סופי בהמשך. 

גאגרה נחשבת לקבוצת מפתיעה מאוד כאשר בעונה האחרונה נציגת הליגה השנייה בגיאורגיה הצליחה להדהים ולזכות בגביע, במה ששלח אותה לקמפיין אירופי. מנגד, המונטגרים השיגו את הכרטיס לקונפרנס ליג לאחר שסיימו את הליגה המקומית במקום השני. סגל הקבוצה מורכב בעיקר משחקנים מונטנגרים לצד חיזוק של זר סלובני וזר ברזילאי.

 

הפורמט

מכבי תחל את דרכה בסיבוב המוקדמות השני, כאשר בדומה למפעלים האירופאים האחרים גם בקונפרנס ליג יש לעבור 4 סיבובי מוקדמות (כולל פלייאוף) על מנת להעפיל לשלב הבתים – אליו יעפילו 32 קבוצות בסך הכל. 

לאורך הדרך הקבוצות שיופיעו בסיבובי המוקדמות יורכבו מכאלה שנכנסו לקונפרנס ליג ישירות מהליגה המקומית וכן כאלה שינשרו מסיבובי המוקדמות של הליגה האירופית.

ההגרלה

הגרלת הסיבוב השני נערכה כאמור ב-16.6 – יממה לאחר הגרלת הסיבוב הראשון. בעקבות ההישגים של המועדון באירופה בשנים האחרונות מכבי צפויה להיות מדורגות בכל שלבי המוקדמות, כולל הפלייאוף. 

היריבות הבכירות

המפעל החדש יכלול כמובן גם יריבות מהליגות הבכירות באירופה, אך יש לציין כי לאף אחת מהן לא מובטח מקום בשלב הבתים. בשלב הפלייאוף ייכנסו לתחרות טוטנהאם (אנגליה), רומא (איטליה), ראן (צרפת) ואוניון ברלין גרמניה.

בנוסף אליהן, יריבות בכירות נוספות שיחלו את דרכן בשלבי המוקדמות הן ויטסה ההולנדית של אלי דסה, אנדרלכט (בלגיה), פיינורד (הולנד), רובין קאזאן (רויסיה) וטרבזונספור (טורקיה). בנוסף, במוקדמות גם יופיעו יריבות שמוכרות לנו היטב מהעבר כמו באזל (שוויץ), ויקטוריה פלזן (צ'כיה), סיבסאפור (טורקיה) ואסטנה (קזחסטן).