מכבי תל אביב תעלה מחר (א', 20:30) למשחק על התואר הראשון של העונה. הצהובים ייפגשו את מכבי חיפה למשחק אלוף האלופים שייערך באיצטדיון סמי עופר בחיפה והערב דיבר המאמן פטריק ואן לוון על המשימה שצפויה לו ולשחקניו בהתמודדות. 

"זה משחק שאתה מצפה לו וכמאמן אתה לא צריך לדרבן את השחקנים, הם רוצים לתת הופעה טובה כי זה המשחק הראשון שיש בו הרבה עניין, זו הפעם הראשונה שלנו להראות את עצמנו בישראל", אמר ואן לוון לקראת המשחק.

על תזמון המשחק:
"אני חושב שהיה אפשר להחליט על המועד בצורה טובה יותר, שבוע לפני פתיחת הליגה.  הקבוצות בישראל משחקות כרגע בקונפרנס ליג והיה אפשר לחשוב יותר על התזמון של המשחק".

על מצב הסגל:
"מכבי לוקחת את הזמן בבחירת הזרים, אנחנו רוצים להיות בטוחים שאנחנו מביאים את השחקנים הנכונים. זו גם חלק מהסיבה למה לקחנו שחקנים צעירים יחסית מההתחלה, שחקנים עם ניסיון בליגה השנייה וחלק מהשחקנים שהיו מושאלים. לתת להם הזדמנות להראות את עצמם, לא רק ל-5 ימים או שבוע אלא לתקופת ההכנה. עכשיו אנחנו מגיעים למצב שאנחנו, ביחד עם ההנהלה והבעלים, נחליט מה יהיו הצעדים הבאים שלנו. אני מרוצה מאוד מהשחקנים הצעירים וממה שהראו. היתה הפתעה חיובית מהם במהלך המחנה, וכך גם חשים השחקנים הוותיקים יותר שמזהים את הכישרון. אנחנו גם רואים שיש עוד דרך ארוכה לעבור".

אתה מזהה שחקנים שיכולים לעשות קפיצת מדרגה?
"אני רואה קבוצה מוכשרת מאוד. אנחנו מרוצים מאוד מהאיכות שהשחקנים הצעירים הראו ואנחנו גם יכולים לקטלג אותם כאיכותיים, למרות שהם צעירים".

על עמדת השוער:
"לגבי דניאל פרץ, הוא נמצא בדרך הנכונה. הוא קיבל הזדמנות להראות את היכולות שלו ברמה הגבוהה ביותר והוא עושה את זה. דניאל טננבאום הוא שוער שעשה עבודה טובה כשהוא שיחק, כרגע יש פציעה שמשאירה אותו בחוץ כבר מספר שבועות וזו נותן לו (דניאל פרץ) הזדמנות. אני חושב שהרושם שהוא הותיר עליי הוא של עבודה טובה, אירגון, הוא היה קר רוח ואני מרוצה מההופעה שלו. אני חושב שבמקרה של טננבאום הפציעה היא במקום שאנחנו צריכים להיזהר איתו, לא צריך למהר, מצפים לנו הרבה משחקים ואנחנו רוצים את כולם כשירים".

לקראת אלוף האלופים:
"אנחנו רוצים לעשות משחק טוב, נשתמש בכולם כי יש לנו משחק שוב בחמישי. אנחנו לא מתייחסים לזה כמשחק קדם עונה אלא רוצים גם לעשות תוצאה והשחקנים עצמם רוצים להשיג תוצאה טובה במשחק הזה".

על ההתרשמות שלו מחיפה עד כה:
"אנחנו מכירים את האיכות של חיפה, קייראט הפתיעו אותי במשחק מולם. כמונו, גם הם מתמודדים עם הרבה משחקים רשמיים בשלב מוקדם של העונה והם ישתפרו ויהיו כשירים יותר ככל שהזמן יעבור".