אחרי ה-0:0 במשחק הראשון בחוץ, מכבי תנסה להשיג הערב (חמישי, 20:30) את הכרטיס לשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג. הצהובים יארחו באיצטדיון בלומפילד את ספרטק טרנבה למשחק הגומלין במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי ויקוו להשלים את העבודה מול היריבה מסלובקיה. 

שחקניו של פטריק ואן לוון יודעים כי אם יצליחו לעבור את טרנבה הם יפגשו בשלב הבא את שחטאר קראגאנדי הקזחית שעברה את קולוס מאוקראינה בתום דו קרב פנדלים. כזכור, בעקבות ביטול חוק שערי החוץ, במקרה של כל תוצאת תיקו בתום 90 דקות ההתמודדות תגלוש להארכה ובמידת הצורך גם לדו קרב פנדלים. 

טרנבה מגיעה לארץ אחרי שבתחילת השבוע הביסה 0:4 את קבוצת ליפטובסקי מיקולש (מקום אחרון) במסגרת המחזור ה-3 בליגה הסלובקית. 

מה מלמדת ההיסטוריה?

ב-8 מקרים לאורך ההיסטוריה (כולל בסיבוב הקודם מול סוטייסקה) מכבי סיימה בתיקו כאשר המשחק הראשון מתוך 2 היה משחק חוץ.                       

בפעם הראשונה המפגש הסתיים בהדחה (1:0 לגראסהופרס בבלומפילד, אחרי תיקו 1:1 בחוץ בעונת 1995/96 בפלייאוף ליגת האלופות), אך מאז מכבי עברה שלב בכל 7 משחקי הגומלין בבית אחרי תוצאת תיקו בחוץ.                    

אגב בכל 3 מקרי העבר בהם משחק החוץ הראשון הסתיים ב-0:0, מכבי חזרה הביתה, ניצחה ועברה לשלב הבא (מול הלסינקי ב-2004/05, פיוניק ירבאן ב-2018/19 וסוטייסקה העונה).

המאזן של מכבי ב-35 משחקי בית בבלומפילד באירופה: 20 ניצחונות, 9 תיקו ו-6 הפסדים. ב-17 משחקי גומלין באירופה בבלומפילד המאזן שלנו עומד על 12 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו והפסד אחד (לגראסהופרס).           

ריקן ובן חיים קרובים להופעה ה-50 באירופה     

במידה וטל בן-חיים ואבי ריקן יטלו חלק במשחק הם ירשמו הופעה מספר 50 כ"א במדי מכבי באירופה.

מהסגל הנוכחי של מכבי, רק לשרן ייני יותר משחקים באירופה – 66 הופעות.