עונת המשחקים עומדת לצאת לדרך בשבת הקרובה עבור אקדמיית הנוער, כאשר הקבוצה הראשונה שתחל את משחקיה הרשמיים היא קבוצת נערים א׳ של המועדון, מכבי ת״א ׳עודד׳. רגע לפני שריקת הפתיחה שוחחנו עם מאמן הקבוצה, שחזר אל המחלקה לקדנציה שניה, דני היימן. הוא שיתף אותנו בתחושות לחזור אל המועדון בו אימן בעבר, ההתפתחות בין התקופות והמטרות להמשך.

דני החל לשחק כדורגל בגיל 8 במכבי תל אביב, כאשר בגיל 17 וחצי ערך את הופעת הבכורה בקבוצת הבוגרים. בגיל 27 פרש דני ממשחק פעיל והחל בקריירת האימון שעומדת כיום על 19 שנים שמתוכם 6 שנים היו במועדון הצהוב. לאחר מספר שנים חזר דני אל אקדמיית הנוער לתפקיד מאמן קבוצת נערים א׳ וכך הוא מתאר: ״אני נרגש לחזור לקדנציה שנייה ולסגור מעגל בעונה ה-20 שלי כמאמן״.

בהמשך הראיון דני סיפר לנו על ההבדלים הקיימים בין הקדנציה הקודמת שלו במחלקה לבין הפעילות המתקיימת היום, כך הוא מתאר: ״ללא ספק ישנם הבדלים גדולים. בתקופה הקודמת היו בסך הכל בין 4 ל-5 יחידות אימון. כל מאמן היה משחק ומאמן בשיטה ובפילוסופיה לפי ראות עיניו. צוות האימון מנה פרט למאמן רק עוזר מאמן ומנהל קבוצה. ולמחלקה היה מאמן כושר, מאמן שוערים ופיזיוטרפיסט אחד לכל החטיבה הבוגרת. לעומת זאת בתקופה הנוכחית יש לקבוצות הבכירות בין 6 ל-8 יחידות אימון שבועיות, צוות מקצועי שמונה פרט למאמן, עוזר מאמן, מאמן כושר, מאמן שוערים, אנליסט, מנטליסטית, פיזיוטרפיסט ומנהל קבוצה. מה שמייחד הכי הרבה את התקופה הנוכחית זה שיש פילוסופיה, שיטה ותכני אימון מאוד ברורים ואחידים במועדון. כל זה נבנה עד כה לפי הדך של פטריק ואן לוון״.

קבוצת נערים א׳, אותה יאמן דני העונה תחל את העונה באופן רשמי בשבת הקרובה במשחק ליגה נגד באר שבע. מאמן הקבוצ דיבר איתנו על התחושות לחזור לאמן במכבי ובפרט בקבוצת נערים א׳: ״זה אתגר גדול מאוד מבחינתי, במיוחד שמדובר בשנה מאוד חשובה בהתפתחות שלהם להיות שחקני כדורגל מקצוענים. מהרגע הראשון פגשתי חבורה של שחקנים עם ראש על הכתפיים, ועם מוסר עבודה מאוד גבוה, שמאוד רוצים להצליח. אנחנו נדאג ליישם את הפילוסופיה של המועדון בסגנון המשחק של הקבוצה לאורך העונה״.

״באופן אישי אני חושב שהניסיון שלי כשחקן עבר יכול להוסיף המון לשחקנים הצעירים לקראת עתידם, הן בפן המנטלי, והן בפן המקצועי, כפי שחוויתי בעבר עם שחקנים כמו דור פרץ, דן גלזר, שחר פיבן ועוד שהייתה לי הזכות לאמן אותם ולתרום להתפתחות שלהם בקדנציה הקודמת שלי. עבור השחקנים הצעירים שאני מאמן עכשיו, אשמח להנחיל את המכביזם והווינריות הגדולה המאפיינת את המועדון״.

שאלנו את דני מה המטרות שלו מהקבוצה: ״קודם כל להנחיל את פילוסופיית המועדון בצורה הכי ברורה ומובנת כך שהשחקנים יצליחו לבצע הלכה למעשה במגרש ומחוצה לו. כמו כן מטרה נוספת וחשובה לראות שחקנים עושים התקדמות ברמה האישית וכמובן ברמה המקצועית״.

ולסיום דני שיתף אותנו במודל החיקוי שלו בגזרת האימון: ״המודל לחיקוי שלי הוא יורגן קלופ, אני מאוד מתחבר לאישיות שלו ולאיך שהקבוצות שלו משחקות״.