פרי גיים

מכבי תל אביב החלה הערב (חמישי) את דרכה במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הקונפרנס ליג. הצהובים התארחו אצל ספרטק טרנבה הסלובקית למשחק הראשון מבין שניים שנערך באיצטדיון אנטון מלאטינסקי בטרנבה.

מכבי הגיעה לשלב הנוכחי לאחר שעברה את סוטייסקה ממונטגרו בסיבוב הקודם, ובידיעה כי המנצחת במפגש תעפיל לפלייאוף ולמפגש כפול מול המנצחת בין קולוס מאוקראינה לשחטאר קראגאנדי מקזחסטן. שרן ייני שהחלים מקורונה חזר להרכב הפותח של פטריק ואן לוון וצוות בקישור לצד דן גלזר ואבי ריקן. בחלק הקדמי קיבלו את הקרדיט מתן חוזז, טל בן חיים ואוסאמה חלאילה. 

מהעבר השני טרנבה סיימה את העונה האחרונה במקום השלישי בליגה הסלובקית והעפילה לסיבוב ה-3 אחרי שעברה את ספסי מרומניה. שחקניה הזרים של הקבוצה, סיימון קבראל, יוסוף במידלה ומילאן ריסטובסקי הוצבו בהתקפה של המאמן מיחאל גשפאריק. 

מחצית ראשונה

מכבי פתחה טוב את המשחק ובדקה ה-6 גם כמעט כבשה אחרי התקפה טובה ובעיטה של טל בן חיים שפגע בקורה. הצהובים המשיכו להיות דומיננטיים יותר בזכות לחץ אגרסיבי במרכז המגרש ובדקה ה-15 כמעט כבשו לאחר שחוזז הניח כדור על ראשו של בלטקסה, שנגח החוצה ממצב קורץ. בדקה ה-26 חוזז ניסה בעצמו עם פריצה מימין ובעיטה שחלפה מעט מעל המשקוף. 

החבורה של ואן לוון המשיכה להיראות טוב ובדקה ה-31 המזל שוב האיר פנים למארחת אחרי שבן חיים הגביה נהדר, חוזז נגח מ-5 מטרים אבל שחקן הגנה הצליח לחלץ מהקו. השליש האחרון המחצית היה רגוע יותר מבחינת מכבי שהורידה את קצב המשחק, אבל רגע לפני ההפסקה ריקן איים על השער עם בעיטה מ-17 מטרים שהמשיכה החוצה.

מחצית שנייה

שני המאמנים לא ביצעו חילופים עם פתיחת המחצית ובדקה ה-50 הגיע האיום הראשון עם בעיטה של חוזז מ-20 מטרים שלא היתה מדויקת. 3 דקות לאחר מכן הגבהה של סבוריט הגיעה לחוזז, שיישר למרכז אבל ההגנה הצליחה להרחיק מצב מסוכן לפני שחלאילה שם את הרגל. 

הצהובים המשיכו לחפש את השער ובדקה ה-58 הגבהה של בן חיים מצאה את הראש של חלאילה, שנגח ממצב לא קל החוצה. 4 דקות לאחר מכן חוזז שלח כדור מסוכן לרחבה, שפיספס את הראש של ייני במעט וגם את הקורה הרחוקה. בדקה ה-65 ייני שהתעייף היה המוחלף הראשון של מכבי ושחר פיבן נכנס במקומו. 

בדקה ה-69 טרנבה ייצרה איום די נדיר על השער עם בעיטה של סאבידיס היווני, אבל דניאל פרץ הגיב טוב והדף לקרן. ואן לוון המשיך לרענן את השורות ובדקה ה-75 אילון אלמוג ומאור קנדיל נכנסו במקום חלאילה ובן חיים. 6 דקות לסיום אלמוג ביצע פעולה טובה עם בעיטה מתוך הרחבה אבל השוער הצליח להדוף. דקה לפני הסיום ואן לוון הכניס גם את עידו שחר במקום מתן חוזז. בתוך תוספת הזמן מאור קנדיל קיבל הזדמנות גדולה להכריע את המשחק אבל בעט מ-9 מטרים למשקוף.