עדן שמיר ערך הערב (חמישי) הופעת בכורה חלומית במדי מכבי. שחקן הרכש שנכנס כמחליף כבש את שער הניצחון ב-1:2 החשוב על שחטאר קרגאנדי במשחק הראשון בפלייאוף הקונפרנס ליג. בסיום שמיר וכובש השער הראשון אבי ריקן סיכמו את הניצחון. 

ההכרעה בחמישי הבא: לחצו לרכישת כרטיסים לגומלין מול שחטאר קרגאנדי בבלומפילד 

שמיר אחרי הבכורה הנהדרת

"אני מאוד שמח גם על השער, גם על הכניסה וקודם כל על הניצחון של הקבוצה", אמר שמיר, "מבחינתי זה לפני הכל. זה מה שעושה לי את הבכורה חיובית וכמובן שהשער זה בונוס".

על הספק האם הכדור עבר את הקו בשער הניצחון שלו שקבע מהפך הוסיף הקשר: "אלה היו שתיים – שלוש שניות אולי הכי ארוכות בחיים שלי, אבל ראיתי שהכדור עבר אז התחלתי את החגיגה וכשהוא ניפנף בדגל כבר המשכתי אותה. לא פשוט להיכנס למשחק ודקה לאחר מכן לספוג שער אבל האנרגיות היו טובות. הקבוצה היתה פה, היינו פה, הגענו למצבים רק היה צריך לשים לב שלא ניפול. השער הזה לא הפיל אותנו ואני שמח שהוא דווקא נתן לנו דחיפה וניצלנו את זה לטובתנו".

על הרף הגבוה שהציב בבכורה שלו אמר: "אני נכנס ומנסה לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר. בשביל זה הגעתי לפה, ידעו מה אני מביא איתי ומבחינתי כל רגע שאני על המגרש אעשה את הטוב ביותר. אם אצטרך אכבוש, אם צריך ארד להגנה. מה שמוטל עליי אני אעשה".

על החיבור לקבוצה: "האמת שמדהים. החבר'ה קיבלו אותי בצורה מדהימה, יש כמה חבר'ה שהכרתי מלפני כן אבל כולם קיבלו אותי, חיבקו אותי והכניסו אותי לקבוצה. זה כיף".

הקשר התייחס גם למשחק שמחכה לנו ביום ראשון מול הפועל ירושלים בגביע הטוטו בבלומפילד וענה: "זה משהו שחיכיתי לו מהרגע שהגעתי לפה, להגיע לבלומפילד ולפגוש את הקהל .יש לנו משחק גביע הטוטו ולאחר מכן נצטרך להשלים את המשימה שהתחלנו פה ביום חמישי".

ריקן: "חשוב לי שהראינו אופי"

"בשלבים האלה צריך להביא את ההכרעה הביתה ולהשיג תוצאה", אמר אבי ריקן, "היו לנו מספיק הזדמנויות להכריע קודם וקצת הסתבכנו עם השער שספגנו, זה אולי היה האיום היחיד שלהם. אני שמח שהראנו הרבה אופי, הצלחנו לחזור למשחק, אני שמח בשביל עדן שמיר שאיתנו רק רק כמה ימים וכבש שער. הוא יוסיף לנו המון, הוא חשוב לנו ואנחנו מסכלים קדימה לעבר המשחק הבא".

"ידענו שנפגוש קבוצה מאוד טקטית עם שחקני הגנה טובים שתסתגר", הוסיף הקשר, "אנחנו יכולים להביא הרבה יותר מהסגנון ההתקפי שלנו ואני בטוח שממשחק למשחק זה גם יבוא לידי ביטוי. רצינו להעביר את הכרעה הביתה לבלומפילד, עם הקהל שלנו, ונתכונן גם ליום ראשון".

על יכולתו באופן אישי אמר ריקן: "מבחינה אישית התחלתי מאוחר את ההכנה וסבלתי מכאבי גב כמו שכולם כמעט יודעים. היה לי קשה מבחינה פיזית להיכנס ישר לקצב שהקבוצה צריכה. אני שמח שהיום זה התבטא בשער אבל אני עובד מאוד קשה בשביל הקבוצה, אני שמח שכבשתי היום, שמח בשביל עדן. אנחנו מועדון גדול ששואף תמיד להשתתף במפעלים אירופים ואני מקווה שעשינו צעד חשוב בדרך למטרה. זה רק המשחק הראשון, בשבוע הבא יש לנו עוד משחק קשה נגדם ואני מקווה שנעשה את זה עד הסוף".

"כיף לחזור הביתה, אחרי מסע כזה ארוך, עם ניצחון", סיכם, "חשוב לי שהראינו אופי, עם חילופים טובים ושחקנים שנכנסו ונתנו את הטון. זה חשוב לנו כקבוצה, כמועדון, לצבור ביטחון. אני מקווה ששימחנו קצת את הקהל, עכשיו חוזרים הביתה"