פרי גיים

מכבי תל אביב התייצבה היום (חמישי) למשחק הראשון מבין שניים בפלייאוף הקונפרנס ליג. הצהובים הגיעו למפגש מול שחטאר קרגאנדי, שנערך על משטח סינתטי באיצטדיון אסטנה ארנה בבירת קזחסטן, לאחר שעברו בשלבים הקודמים את סוטייסקה ממונטנגרו וספרטק טרנבה מסלובקיה.

ההכרעה בחמישי הבא: לחצו לרכישת כרטיסים לגומלין מול שחטאר קרגאנדי בבלומפילד 

המאמן פטריק ואן לוון ביצע שני שינויים בהרכב שפתח בניצחון על טרנבה כאשר עידן נחמיאס פתח במרכז ההגנה במקום מתן ובלטקסה ואילו אדוארדו גררו קיבל את המקום בכנף על חשבון מתן חוזז. מהעבר השני, הקזחים הגיעו להתמודדות לאחר שעברו את סטיאווה בוקרשט וקולוס מאוקראינה בסיבובים הקודמים לאחר קרבות מהנקודה הלבנה, כאשר גם הפעם הציבה קרגאנדי מערך שכלל 5 שחקני הגנה. 

מחצית ראשונה

כבר בדקה הראשונה מכבי הצליחה לייצר מצב מסוכן כשג'ראלדש הרים כדור טוב מימין, חלאילה נגח אבל השוער המקומי שצקי הצליח להדוף לקרן בקצות האצבעות. מכבי המשיכה לשלוט במשחק ובדקה ה-12 גם כמעט כבשה אחרי שגלזר מצא את גררו ברחבה, אבל החלוץ בעט מעט מעל השער.

הצהובים שלטו באופן בלעדי במתרחש גם בהמשך המחצית וניסו לתקוף בעיקר מהאגפים, אך יציאות טובות של השוער לכדורי גובה מנעו מצבים מסוכנים בדרך ל-45 דקות ראשונות מאופסות. 

מחצית שנייה

מכבי החלה טוב את החצי השני ובדקה ה-53 גם כמעט כבשה פעמיים, אבל הדיפות גדולות של השוער מנעה כיבוש מאבי ריקן ועידן נחמיאס. בדקה ה-66 ואן לוון החל לרענן את השורות עם חילוף כפול כאשר חוזז ושמיר החליפו את בן חיים וייני. עבור שמיר מדובר היתה בהופעת הבכורה במדי מכבי. 

בדקה ה-70 ריקן ביצע פעולה טובה ברחבה והעביר רוחב, אבל ההגנה הצליחה להרחיק. 3 דקות לאחר מכן, באחת ההתקפות היחידות שלה, קרגאנדי עלתה ליתרון. אומאייב נותר חופשי ברחבה, הגיע לכדור שהוגבה מימין ונגח פנימה.

 

למרות הפיגור, מכבי לא נבהלה והצליחה לייצר מהפך בזק. בדקה ה-75 עדן שמיר הכניס מסירה לחוזז, שהעביר רוחב וריקן הגיע מאחור ושלח בנגיעה לרשת. הצהובים המשיכו ללחוץ ובדקה ה-77 כבר כבשו את השני. הפעם הוצאת חוץ ארוכה של הרננדס הגיעה לחלאילה, שהסיט עם הראש לאחור ושמיר המשיך עם נגיחה משלו פנימה בדרך לשער בכורה במכבי! 

לקראת הסיום (87) ואן לוון ביצע שני חילופים נוספים כשאלמוג ושחר נכנסו במקום גררו וחלאילה. בדקות האחרונות הצהובים שיחקו בצורה זהירה יותר והצליחו להימנע מספיגות נוספות בדרך ל-1:2 בסיום.