פרי גיים

מכבי תל אביב החלה הערב (ראשון) את דרכה בליגת העל. הצהובים התארחו באיצטדיון דוחא למשחק חוץ אצל בני סכנין במסגרת המחזור הראשון של עונת 2021/22 בליגה הבורסה לניירות ערך. 

הקבוצה של פטריק ואן לוון הגיעה לאחר שרק ביום חמישי האחרון הבטיחה את מקומה בשלב הבתים של הקונפרנס ליג עם ניצחון 0:2 על שחטאר קרגאנדי. הפעם המאמן ההולנדי בחר להציב את מתן בלטקסה במרכז ההגנה על חשבון עידן נחמיאס ואילו מתן חוזז פתח בכנף במקום אדוארדו גררו. 

מחצית ראשונה

מכבי פתחה טוב את המשחק וכבר בדקה ה-7 הצליחה לעלות ליתרון. אבי ריקן בעט מסף הרחבה כדור שנהדף מההגנה, אבל הכדור פגע ביד של שחקן הגנה והשופט יגאל פריד סימן על הנקודה הלבנה. אנריק סבוריט היה האיש שלקח את הפנדל וגילגל בקור רוח לרשת. 0:1 למכבי. בדקה ה-14 מכבי הגיעה להזדמנות נוספת לאחר קרן של חוזז, הרננדס נגח ממצב קורץ אבל למרכז השער והשוער קנדיל קלט.

קצב האירועים הגבוה יחסית נמשך ובדקה ה-23 גם סכנין בעטה מהנקודה הלבנה. זה החל עם רז שטיין שנשלח לעומק והוכשל על ידי דניאל פרץ. בתחילה סימנו השופטים לנבדל, אבל בדיקה ב-VAR העניקה למארחת פנדל. בירם כיאל לקח את הבעיטה אבל פרץ הגיב נהדר, זינק ימינה וקלט את הבעיטה. 3 דקות לאחר מכן סכנין קיבלה הזדמנות נוספת עם גנאים שנגח מטווח קרוב אבל שוב פרץ הציל עם הדיפה נהדרת. המארחים המשיכו לתקוף ובדקה ה-28 הצליחו לאזן. עבדאללה ג'אבר נותר חופשי כ-18 מטרים מהשער ושלח בעיטה חזקה ברגל ימין, שנעצרה בפינה. 1:1.

ואן לוון החליט לבצע חילוף ראשון כבר בדקה ה-35 כשגררו נכנס במקום חוזז. 2 דקות להפסקה סכנין יצאה למתפרצת שהסתיימה עם בעיטה של מורה מתוך הרחבה אבל פרץ הדף.

מחצית שנייה

פתיחת המחצית מכבי ביצעה חילוף נוסף כשדן ביטון נכנס על חשבון אבי ריקן. בדקה ה-47 ביטון כבר נכנס לעניינים עם בעיטה שהלכה לידיו של השוער. ואן לוון המשיך לרענן את השורות ובדקה ה-61 ביצע חילוף כפול כשבן חיים וייני פינו מקום לסטיפה פריצה ועדן שמיר. מכבי ייצרה התקפות ובדקה ה-64 כדור חד של ביטון מצא את פריצה שניסה להמשיך בנגיעה ופיספס את המסגרת במעט. 4 דקות לאחר מכן גם חלאילה ניסה לאיים עם בעיטה מ-16 מטרים שהלכה לידיו של השוער. 

למרות השליטה של מכבי בדקה ה-74 סכנין הצליחה להפוך את התוצאה. קונאטה קיבל את הכדור בימין, העביר למרכז ורז שטיין שלח כדור חזק מ-14 מטרים לפינה ופנימה. 1:2 לסכנין. מכבי ניסתה לחזור למשחק, בדקה ה-90 היא יצאה למתפרצת שכמעט הסתיימה עם שער אבל חלאילה בעט מעט מעל המשקוף. בתוך תוספת הזמן סכנין הצליחה לנצל את היציאה של מכבי קדימה וניר לקס כבש שער שלישי לאחר חילופי מסירות בתוך הרחבה. 1:3 לסכנין בסיום.