מכבי רשמה הערב (שלישי) היסטוריה קטנה כשהפכה לקבוצה הראשונה שכובשת ומנצחת עם פתיחת העונה בשלב הבתים של הקונפרנס ליג. הצהובים גברו 1:4 על היריבה הארמנית אלשקרט.

פריצה (13) העלה את הצהובים ליתרון אחרי בישול של ביטון. הארמנים איזנו בדקה ה-17 אבל קניקובסקי (32) וביטון (45', פנדל) החזירו את היתרון לצהובים. חוזז (72) הצטרף לחגיגה אחרי בישול של פריצה. ברנדלי קוואס ערך את הבכורה שלו כשעלה כמחליף במהלך המחצית השנייה והיה שותף למהלך של השער הרביעי.

הרכב פותח

ואן לוון ערך מספר שינוים בהרכב מזה שפתח במשחק הליגה האחרון נגד מכבי פ"ת. אופיר דוידזאדה תפס את מקומו של אנריק סבוריט הפצוע. נחמיאס , הרננדס וג'ראלדש השלימו את קו הקישור. ייני פתח במרכז השדה יחד עם דן גלזר ודן ביטון. קניקובסקי המשיך לקבל קרדיט בהרכב לצידם של גררו ופריצה.

מחצית ראשונה

זה לקח 13 דקות עד שמכבי מצאה את הפירצה בהגנה של הארמנים. חילופי מסירות של ביטון וגררו על קו 16 המטרים מצאו את סטיפה פריצה שחלף על המגן שלו ומ-8 מטרים כבש את הראשון במשחק. 0:1 למכבי! פריצה נרשם ככובש הראשון של שלב הבתים בקונפרנס ליג.

בזמן שמכבי חיפשה את השני דווקא אלשקרט הצליחה לאזן אחרי שבעיטה של חוזה אמבלו מצאה את הפינה הימנית של פרץ. 1:1.

מכבי המשיכה לחפש את השער השני ובדקה ה-32, חילופי מסירות של ביטון וקניקובסקי הסתיימו בפריצה של קניקובסקי לרחבה ובעיטה מקרוב ופנימה. שער בכורה לקניקובסקי. 1:2 למכבי!

פריצה יכול היה להגדיל את התוצאה אחרי פריצה שלו מימין, אך הבעיטה שלו מצאה את שוער אלשקרט מוכן. גם קניקובסקי היה יכול לכבוש את השני שלו במשחק רגע לפני השריקה למחצית אך בעיטה שלו מ-16 מטרים נעצרה בידיו של צ'נצ'רביץ'. רגע לפני השריקה  גררו פרץ בימין והוכשל ברחבה. השופט הנורבגי לא היסס וקבע על כדור עונשין מ-11 מטרים לצהובים.

ביטון השלים את המשימה אחרי שבעיטה חוזרת שלו הכניע את השוער הארמני וקבע את תוצאת המחצית – 1:3 למכבי!

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית ערך ואן לוון שני חילופים: ביטון וגררו פינו את מקומם לריקן וחוזז. מכבי ניסתה למצוא את הרביעי בעיקר בחילופי מסירות עם בין פריצה וריקן וחוזז.

בדקה ה-67, ברנדלי קוואס ערך את הבכורה שלו במדים הצהובים כשנכנס במקומו של גבי קניקובסקי. שחר פיבן נכנס במקומו של שרן ייני. 5 דקות חלפו וכדור עומק פנטסטי של קוואס לפריצה השאיר את האחרון יחד עם חוזז ברחבה. פריצה פרגן וחוזז כבש את הרביעי במשחק. 1:4 למכבי!

קוואס כמעט וכבש את הראשון שלו במדים הצהובים אחרי שבעיטה שלו מ-6 מטרים נעצרה אצל שוער אלשקרט. בדקה ה-80 ערכה מכבי את החילוף החמישי, כשפריצה פינה את מקומו לאוסמה חלאילה.