פרי גיים

מכבי תל אביב התארחה הערב (חמישי) אצל ה.י.ק. הלסינקי למשחק במסגרת המחזור השלישי בשלב הבתים הקונפרנס ליג. הצהובים חגגו עם 0:5 גדול על אלופת פינלנד, ששמר אותם חזק בתמונת המאבק על המקום הראשון בבית והעלה את מאזנם ל-7 נקודות. 

המאמן פטריק ואן לוון בחר לעלות בהרכב את שחר פיבן בעמדת הבלם, לצידו של לואיס הרננדס. בקישור אייל גולסה קיבל את חולצת ההרכב לראשונה מאז חזר מהפציעה ושיתף פעולה עם דן גלזר ושרן ייני, כאשר ברנדלי קובאס, גבי קניקובסקי וסטיפה פריצה הוצבו בחלק הקדמי.

מחצית ראשונה

מכבי החלה את המשחק עם שליטה במגרש ובדקה ה-8 גם הגיע למצב מסוכן לאחר שייני קיבל כדור ברחבה בזווית מעט חדה, בחר להעביר רוחב למרכז אבל ההגנה הפינית הצליחה להרחיק. בדקה ה-18 קובאס הכניס כדור טוב לפריצה שהגיע למצב בעיטה כ-14 מטרים מהשער אבל בעט למרכז והשוער קלט. 6 דקות לאחר מכן דאבל פס נהדר בין גולסה לקובאס פירק את ההגנה הפינית, אבל השוער הצליח לעצור את הקיצוני שבעט מ-7 מטרים מזווית מעט קשה. 

הלחץ של מכבי גבר עם שליטה מוחלטת ומשחק בחלק המגרש של הפינית ובדקה ה-28 הגיע גם השער. חילופי מסירות על שטח קטן הסתיימו עם כדור של גולסה לקניקובסקי והקשר ירה כדור חד מ-16 מטרים לפינה ופנימה. 0:1 למכבי. 5 דקות להפסקה הלסינקי הגיעה להזדמנות די נדירה לאחר כדור חופשי שהגיע לריסקי, אבל הוא בעט מהאוויר החוצה.

מחצית שנייה

מכבי פתחה טוב גם המחצית השנייה וכבר בדקה ה-49 הצליחה להעפיל את היתרון. סטיפה פריצה קיבל כדור ברחבה ונתפס על ידי הבלם טנהו והשופט הורה על הנקודה הלבנה. פריצה היה גם האיש שלקח את הפנדל, לא התבלבל וקבע 0:2 למכבי.

מכבי המשיכה להרגיש מצוין על הדשא בבירת פינלנד ואחר מספר התקפות טובות בדקה ה-60 כבר הגיע השער השלישי. הפעם אנדרה ג'ראלדש העביר כדור גובה מימין, קניקובסקי נותר פנוי יחסית ברחבה, השתלט ובעט חזק בימין לפינה הרחוקה ופנימה. 0:3 למכבי. בדקה ה-64 ואן לוון החל לרענן את השורות והכניס את עדן שמיר במקום אייל גולסה, שסגר משחק טוב מאוד.

בדקות הבאות הלסינקי יצאה קדימה וגם סיכנה פעמיים את השער אבל כדור שניתז מהרננדס פגע במשקוף ולאחר מכן בעיטה של טרהו חלפה מעל המשקוף. בדקה ה-74 מכבי קיבלה יכולת טובה גם מדניאל פרץ שהדף יפה בעיטה חופשית מסוכנת של לינגמן מ-19 מטרים. 14 דקות לסיום ואן לוון ביצע חילופים נוספים כאשר גררו החליף את קובאס וחלאילה את פריצה. 

7 דקות לסיום שיתוף פעולה בין המחליפים הביא הזדמנות טובה למכבי אחרי שחלאילה שלח בכדור גדול את גררו, אבל הפנמי ניסה להקפיץ מעל השוער ופיספס את המסגרת במעט. בדקה ה-87 מכבי כבשה את הרביעי. הפעם גררו פרץ לרחבה והוכשל על ידי הבלם אושוהנסי. סבוריט היה האיש שלקח את הבעיטה ושלח כדור שטוח פנימה 0:4 למכבי. לקראת הסיום גם קניקובסקי וייני פינו מקום והוחלפו בעידו שחר ומתן חוזז. רגע לפני השריקה האחרונה מכבי כבשה את השער האחרון. הפעם ג'ראלדש פרץ נהדר מימין, הגביה למרכז ועדן שמיר נגח נהדר פנימה. 0:5 גדול למכבי בסיום.