מסע ההגנה על גביע המדינה יוצא לדרך. מכבי תל אביב תחל ממש בקרוב (א', 20:00) את דרכה בגביע כשתארח בבבלומפילד את הפועל מרמורק למשחק במסגרת סיבוב ח', השלב בו נכנסות למפעל קבוצות ליגת העל. 

עוד באתר:

הצהובים יגיעו להתמודדות כמחזיקי גביע המדינה לאחר שבעונה שעברה גברו 1:2 על הפועל תל אביב בתום גמר דרמטי במיוחד שהוכרע לאחר הארכה. בנוסף, אחרי שהוצג ביום רביעי האחרון כמאמנה החדש השל הקבוצה, מלאדן קרסטאיץ' יערוך את הופעת הבכורה שלו על הקווים בבלומפילד. 

בוידאו: תקציר גמר גביע המדינה מהעונה שעברה

מכבי נמצאת בעיצומו של חודש דצמבר עמוס מאוד ומגיעה למשחק הקרוב לאחר ניצחון 0:3 על הפועל חדרה במחזור הליגה האחרון. עוד קודם לכן גברו הצהובים גם על בית"ר ירושלים בליגה והם ינסו להמשיך את המומנטום בזירה המקומית גם מול הנציגה מליגה א' דרום. כל זאת כאשר כבר ביום רביעי (20:00) מצפה להם משחק ליגה נוסף מול בני סכנין. 

היריבה

ומהעבר השני תתייצב הפועל מרמורק. הקבוצה מהשכונה המפורסמת בעיר רחובות מגיעה אלינו כאמור מליגה א' דרום, אליה ירדה בסיום עונת 2018/19 לאחר שתי עונות בליגה הלאומית.  מרמורק החלה את דרכה בגביע בסיבוב החמישי. לפני ההגרלה שזימנה לה מפגש עם מכבי היא עברה את מ.ס דימונה מליגה א' דרום (1:3), את בית"ר יבנה (1:3 לאחר הארכה) מליגה ב' ואת הפועל בקעת הירדן (1:3) מליגה א'.

מאמן הקבוצה הוא דוד מרטן שמונה לתפקיד בחודש יוני האחרון במטרה להחזיר את מרמורק לליגה הלאומית. העונה השחקן הבולט ביותר של הרחובותים הוא מתן בית יעקב שהבקיע 6 שערי ליגה עד כה והוסיף גם 2 כיבושים במסגרת הגביע. השם המוכר ביותר בקבוצה הוא ככל הנראה החלוץ הוותיק עידו אקסברד, ששיחק גם בליגת העל בעבר, ובנוסף היה חלק ממרמורק בימים בהם שיחקה בלאומית. יש לציין שאקסברד לא היה חלק מהסגל במשחקים האחרונים.

המספרים

85 – מכבי מתחילה העונה את המסע ה-85 לעבר גביע המדינה בכדורגל. מכבי שיחקה ב-37 משחקי גמר גביע והניפה את גביע המדינה 24 פעמים – יותר מכל קבוצה אחרת בישראל

90.5% – הצהובים עברו 76 פעמים את מפגש הגביע הראשון וכשלו ב-8 מפגשים – 90.5% הצלחה. אחוז ההצלחה הגבוה ביותר בישראל.

0:10 – את הניצחון הגבוה ביותר במסגרת הגביע, 0:10, השיגה מכבי בסיבוב הראשון של הגביע בשנת 1937. היריבה: מכבי בר-כוכבא ירושלים.

2 – פעמיים בהיסטוריה פגשה מכבי את הפועל מרמורק בגביע. בשני המקרים זה היה במסגרת סיבוב הגביע הראשון ומכבי ניצחה בשני המפגשים.        

בגביע 1961/62 (מרמורק שיחקה בליגה השלישית) ניצחון 1:7, בגביע 1964/65 (מרמורק שיחקה בליגה השנייה) ניצחון 1:3.

31 – מלך השערים של מכבי במשחקי הגביע הוא בני טבק עם 31 שערים.