מכבי תל אביב הציגה היום (רביעי) את מלאדן קרסטאיץ' כמאמן החדש של הקבוצה במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה באיצטדיון בלומפילד. הבעלים מיץ' גולדהאר היה מי שהציג את הסרבי לקהל ולכלי התקשורת ולאחר מכן גם ניצל את האירוע כדי בשידור מקנדה על שאלות העיתונאים על שלל הנושאים שנמצאים על סדר היום של המועדון.

גולדהאר נשאל תחילה על התהליך שמוביל להחתמת שחקנים ומאמנים במועדון:

"כפי שניתן לתאר, יש הרבה שקורה מאחורי הקלעים. נשמח להביא שחקנים מוקדם יותר, ונשמח למצוא את המאמן שלנו מוקדם יותר אבל אפשר להניח שעשינו כל שבכוחינו, בכל שנה, כדי לעשות את זה. אתם יודעים שישראל בטוחה, את סגנון החיים הנהדר בישראל אבל העולם לא מכיר זאת. אז התהליך של הנחתת מינויים איכותיים במכבי איטי לפעמים. אנחנו לא רוצים לעגל פינות אז בחלק מהמקרים זה לוקח יותר זמן. לפעמים שחקנים זרים מעכבים את ההחלטה ובודקים אם יש להם הצעות ממקומות אחרים".

"שקט הוא לא חוסר פעילות במכבי",הבהיר, "אנחנו מאמינים שהרווח עולה על ההפסד בקשר למטרות העתידיות שלנו בבניית התרבות של המועדון. אנחנו עובדים מאחורי הקלעים, אנחנו יודעים שיכול להיות טוב יותר אם נביא שחקנים ומאמנים מוקדם יותר אבל אנחנו מתמודדים עם המציאות של ישראל. זה קורה בכל עונה, העונה זה היה יותר קשה אפילו אבל יש לנו את האתגר הזה בכל פעם, וברוב המקרים, בסופו של דבר, זה עבד. זה מתסכל, אנחנו שותפים לתסכול, הזה אבל לפעמים זה ככה".

לאחר מכן נשאל גולדהאר על מידת המחוייבות שלו:

"כשרכשתי את מכבי היה לי עסק ליבה שנהנה מרוח גבית, היו לי שני אנשים שהיו יד ימיני באותו הזמן. עוד ריחף סימן שאלה סביב עניין ה-Ecommerce באותם ימים, לא היה לי את פינגווין פיק אפ ואולפני סרטים שהיו נחוצים לי במהלך השנים. מכבי לא היתה במצב אידיאלי אבל עסק הליבה שלי כן והייתי יכול להגיע לישראל הרבה. ההחלטה לרכוש את מכבי היתה חלק מזה שהיה לי את החופש הזה. אלה היו שנים קשות מאוד במכבי ובבניית הקבוצה אבל נהנתי מזה. נהנתי מהאתגרים האלה. אז הגעתי הרבה. כל דבר שקורה במכבי מתחיל בעסק הליבה שלי, כל מה שמכבי יכולה לעשות נעשה בעזרתו. היום עסק הליבה שלי סובל מ"רוח פנים", הוא בתחום בנדל"ן, בשנים שחלפו כולנו נמצאים בעולם ה-Ecommerce וכולנו חויים את השינויים בין קנייה פיזית לאונליין. זה היבט אחד. היה אדם אחד שהיה יד ימיני שמת לאחרונה והוא היה יד ימינ מעל 22 שנים. אין לי כרגע מישהו במקומו. פינגווין פיק אפ גודלת וצורכת זמן. את כל זה נוסיף לעולם של קורונה, כך שהזמן והאנרגיה שלי בשמירת עסק הליבה שלי קריטי וזה לטובת מכבי".

אלא שעל אף כל מה שנאמר גולדהאר הבהיר שכלום לא השתנה: "זה בשום פנים לא מוריד את רמת העניין שלי, האהבה שלי, ההנאה שלי מהבעלות על מכבי תל אביב,  המחוייבות שלי והעניין שלי בהצלחתה. ההיעדרות שלי היא לא השתקפות של רמת המחויבות שלי אלא של המצב בעסק הליבה שלי. ושלא תבינו לא נכון, המצב מצוין אנחנו פשוט משנים את העסק, מפתחים צורות נדל"ן שונות על מרכזי הקניות שלנו, אני מוביל את זה, היתה לנו קורונה, ניסיתי להגיע פעמים רבות לישראל ואני מקווה שדברים יאפשרו לי לעשות זאת בקרוב, אבל מלבד זאת כלום לא השתנה".

לאחר מכן נשאל האם למרחק הפיזי יש השפעה על מכבי וענה: "זה לא משפיע על כמות הזמן שאני משקיע במכבי, אני פשוט קם מוקדם יותר, הימים שלי ארוכים יותר. חשוב להיות בישראל, אני באמת חושב שיש לזה ערך לקבוצה, אבל יש מכשולים בשנה וחצי, כמעט שנתיים, האחרונת אז צריך לקחת את זה בחשבון. יש בעלים שחי בצד השני של העולם ויש נגיף שמשפיע על הכל, בעיקר על טיסות וזה מצב חסר מזל. אתם לא מודעים לכך שאני מתקשר עם כולם במועדון, כולל השחקנים על בסיס קבוע. אני עושה את הטוב ביותר שלי כדי להיות שם וירטואלית. זה לא אידיאלי. כאשר דברים יחזרו להיות נורמלים אני לא חשב שתבחינו בהבדל ביחס לנוכחות שלי. אם לא היתה קורונה, הייתי מתמודד עם כל מה שאי מתמודד איתו בקנדה, אבל הייתי מוצא את הזמן להגיע לישראל על בסיס קבוע יותר ולא הייתם שמים לב להבדל כלשהו. אם תבדקו את הדפוסים לפני הקורונה, הם לא השתנו למרות שעסק הליבה שלי השתנה. עניין הבידוד בישראל ובחזרה בקנדה, השילוב הזה, לא איפשר לי לעשות זאת בגלל העבודה שלי בקנדה. אם לא הקורונה, הכל היה זהה. אני מצפה לנורמליזיציה ולחזור לדפוסים הנורמליים של שהייה לצד הקבוצה".

השאלה הבאה עסקה בעניינם של דור מיכה ועומר אצילי וגולדהאר אמר: "תאמינו או לא, יש דברים שהם יותר חשובים ממיומנויות כדורגל. במכבי יש לנו את התרבות שלנו, עבורי זה סיפור שהפך להיסטוריה. אני לא רוצה להיכנס לנושא הזה, זה היסטוריה, אבל אנחנו נשמר תרבות שמבוססת על ערכים מסוימים. קל להתדיין ולבקר דברים בדיעבד אבל הנושאים בעלי החשיבות הגדולה מבחינתנו נוגעים לתרבות שלנו ולערכים שלנו. אנחנו דבקים בהם. נקודה. זה מי שאנחנו וזה כל מה שאגיד על כך. למכבי יש את ההתרבות שלה והערכים שלה, ברמה הגבוהה ביותר, אין שחקן מעל זה".

על מינוי המאמן מלאדן קרסטאיץ', שלא דיבר באנגלית במסיבת העיתונאים ענה: 

"המאמן התייחס לכך. היו לנו מאמנים אחרים שאנגלית לא היתה שפת אמם. אני חושב שתופתע אולי מהאנגלית של מלאדן. למטרת מסיבת העיתונאים הוא העדיף לא לענות באנגלית אבל אני חושב שיש לו מספיק אנגלית כדי לתקשר ישירות. יש אנשים נוספים שם וכפי שהוא אמר יש את שפת הכדורגל. לקחנו הכל בחשבון כשקיבלנו את ההחלטה. הוא איש חכם מאוד, הוא הבין הרבה דברים בחייו לאורך הדרך, אל תזלזלו בו, זה עניין מינורי".

על הפער בטבלה ומאבק האליפות:

"אנחנו לחלוטין מכוונים לאליפות. נעשה זאת בכל יום. נמצה 60 דקות בכל שעה כדי להתכונן לכל משחק, ונעשה כל שביכולתנו כדי להיאבק על האליפות. כישלון? כישלון יהיה אם לא נמצה את הפוטנציאל שלנו, זה הזמן של השחקנים להגיב, לממש את הפוטנציאל שלהם והתוצאות יגיעו".

היכן מכבי עומדת ביחס לפייר פליי הפיננסי?

"אנחנו צריכים להיות זהירים. ברור שהיינו במצב קשה, התמודדנו עם זה, אנחנו עדיין צריכים להיות זהירים אבל אנחנו בסדר כרגע בגלל הדרך בה עשינו דברים. כרגע אנחנו במצב טוב, אנחנו רק צריכים לשים על כך עין".

על פטריק ואן לוון:

"פטריק הוא בחור נהדר, הוא היה כנראה ועדיין מנהל נוער מצוין. לא תיכננו שיהיה המאמן של מכבי בתקופה בה היה בנוער. איבדנו מאמן ואיבדנו דירקטור בנוער, זה חבל. למזלנו יש לנו כרגע מנהל נוער מצוין ואנחנו ברי מזל. אני חושב שפטריק עשה עבודה נהדרת וגם השחקנים, השחקנים הגיבו בעונה שעברה. פטריק היה המרכיב הנכון והכימיה היתה כמעט מושלמת. פטריק היה ראוי להזדמנות להמשיך, האמנו בזה"

"הרגשנו שמגיעה לו הזדמנות להוביל את הקבוצה בעונה השנייה", הוסיף, "גם בעבר היו לנו מינויים שאנשים הרימו גבה לגביהם אבל ציניות היא לא חוכמה. קל לשבת בצד, בעיקר בדיעבד. פטריק עשה עבודה טובה ואף אחד לא ציפה לזה. אם היינו מודיעים שפטריק מתחיל את העונה הראשונה היתה סקפטיות. ראינו מה הוא עשה והוא היה נהדר. בעונה השנייה סיפור אחר. אני לא חושב שהיינו משנים משהו, אני מלא הערכה לפטריק, הוא בחור נהדר והוא עשה את מיטב יכולתו בעונה שעברה והעונה. חבל שאיבדנו אותו בארגון אבל אני מאחל לו רק טוב".

על ערן זהבי וצירוף אפשרי:

"כולנו אוהבים את ערן אבל אני לא מרגיש בנוח לדבר עליו, הוא שחק בקבוצה אחרת, וזו לא עוד קבוצה כרגע. אני לא חושב שזה ראוי, אני מעדיף לא להגיב על דברים כאלה אבל ברור שערן הוא מישהו שאנחנו אוהבים ומאוד מכבדים".

על המוטביציה העתידית שלו במכבי והאפשרות שיחיה בישראל:

"הייתי באמת מאושר כשזכינו באליפות האחרונה שלנו, אני מצפה לזה. זו חווייה מיוחדת, לא רק הזכייה אלא המסע והדרך לשם. כשרק רכשתי את מכבי היה לי מעט שיער אפור, חשבתי שאולי אעבור לישראל, התוכנית שלי היתה לעבור לחלק ניכר מהעונה במהלך עונת הכדורגל ואז להיות בקנדה בחלק האחר. זו היתה אפשרות, מסיבות עסקיות זה לא קרה, יחד עם המצב של ההורים שלי, שהם לא צעירים, זה לא קרה. זה ירד מהשולחן אבל איא אפשר לדעת, אני לא אעבוד כך לעד וישראל כמקום לגור בו היא עדיין אפשרות. מה שמניע אותי היא האהבה של האתגר, של ישראל, של מכבי. זה מקרב אותי מאוד לישראל ובאופן אישי הקשר הזה גורם לי הנאה ונוגע בשורשים היהודים שלי וגורם לי להרגיש חי. אני אוהב את זה. זה חלק גדול ממי שאני. נולדתי בקנדה ויש לי עסק בקנדה אבל יש עוד ממני והיהודיות שלי חיה ובועטת. חוץ מזה אני איש תחרותי, מכבי מאפשרת זאת גם. אני לא מראה את זה אבל אני לא מרוצה, אני לא אוהב להפסיד. אני מתעורר בבוקר ואני רוצה לנצח. כל הדברים האלה ביחד, אני נחוש לנצח וזה כולל לזכות באליפויות. זה מאתגר ואני אוהב את זה, זו המטרה".

"אני גם לוקח אחריות. זה לא ברור תמיד לעין הבלתי מזוינת אבל אני חושב שלמכבי יש הרבה אחריות והשפעה על נוער", הוסיף, "זה דבר שנמשך וגם מניע אותי, להיות דוגמא טובה לילדים, איך לעשות דברים, מוסר עבודה, ערכים ואיך לנצח בדרך הנכונה".