מכבי תל אביב רשמה הערב (שבת) ניצחון ביתי על מוליכת הטבלה הפועל באר שבע 0:1 בניצחון ראשון בבלומפילד לשנת 2022. אחרי שליטה מוחלטת במשחק הצהובים הסתפקו בשער של חלאילה (66) אחרי שכדור שבעט קניקובסקי מ-16 מטרים פגע בגבו וחדר פנימה.

הרכב פותח

מלאדן קרסטאיץ' ערך מספר שינויים בהרכב של הצהובים שפתחו במערך של ארבעה שחקני הגנה עם ג'ראלדש, בלטקסה, מחציאס וסבוריט. גלזר, שמיר וקניקובסקי פתחו במרכז הקישור ובשלישייה הקידמית פתחו בן חיים, חוזז וחלאיילה.

עוד לפני שריקת הפתיחה קיימה מכבי טקס הוקרה לשיתוף הפעולה עם ארגון אחים לסמל יחד עם קרן המועדון. שחקני שתי הקבוצות לקחו חלק בקמפיין "עוטפים בחום" בשיתוף "עמותת לתת" ותרמו את המעילים שלהם.

מחצית ראשונה

אחרי דקות ראשונות שקולות וניסיונות של ב"ש למצוא את ההגנה של מכבי לא מוכנה, בדקה ה-8 חוזז רשם החמצה ראשונה מתוך הרחבה אחרי שקניקובסקי מצא אותו בכדור עומק נהדר אבל הבעיטה שלו חמקה מהקורה.

אחרי ניסיון של רוקאביצה להכניע את פרץ בנגיחה הגיעה עוד הזדמנות של מכבי עם בעיטה של סבוריט מ-18 מטרים שמצאה את גלזר מוכן בשער ב"ש. הצהובים המשיכו לנסות למצוא את השער הראשון בבעיטות מחוץ לרחבה ובדקות שחלפו גם מתן חוזז מצא את עצמו קרוב לשער ראשון אחרי שבעיטה שלו מימין חלפה סמוך לקורה.

שתי הקבוצות התקשו ליצר מצבים נוספים ובתום המחצית הראשונה ירדו ללא שערים להפסקה.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה ללא שינויים בהרכב ובדקה ה-50 הייתה קרובה לשער היתרון אחרי שנגיחה של בלטקסה מכדור קרן מצד ימין חלפה סמוך לקורה השמאלית של גלזר.

בדקה ה-58 דניאל פרץ רשם הצלה אדירה אחרי פריצה של רוקאביצה לרחבה שהסתיימה בבעיטה והדיפה של השוער. מן העבר השני סבוריט השתחרר מהמגן שלו וניסה שוב את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, אך שוב מצא את גלזר מוכן. גם עדן שמיר היה קרוב להפתיע את גלזר בבעיטה מ-20 מטרים אבל השוער הבאר שבעי היה מוכן והדף לקרן.

מכבי המשיכה ללחוץ ובדקה ה-66 הלחץ הניב פרי. התקפה של הצהובים הסתיימה בבעיטה של קניקובסקי מ-17 מטרים, הכדור פגע באוסמה חלאילה, הטעה את גלזר ונכנס. 0:1 למכבי!

בדקה ה-70 ערך קרסטאיץ' את החילוף הראשון שלו במשחק, כשסטיפה פריצה תפס את מקומו של אוסמה חלאילה ודן ביטון את טל בן חיים. מכבי המשיכה לצאת להתקפות מעבר מהירות וכמעט ומצא את השני עם בעיטות של דן ביטון וחוזז.

למרות שהצליחה לסכן לא אחת את שערו של גלזר מכבי לא צלחה בכיבוש השער השני והסתפקה בניצחון 0:1 על מוליכת הטבלה. בדקה ה-89 ערך קרסטאיץ' חילוף נוסף כשהכניס את ריקן על חשבונו של חוזז. רגע לפני השריקה לסיום קיימה מכבי את החילוף האחרון: שחקן המשחק של BOSS, גבי קניקובסקי פינה את מקומו לטובת ברנדלי קובאס. זה גם היה המהלך שסיים את המשחק.