יממה לפני משחק הגביע מול מכבי יפו (ה', 19:30) נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס ומנהל מחלקת הכדורגל ברק יצחקי קיימו היום מסיבת עיתונאים מיוחדת בקריית שלום. השניים התייחסו באירוע לשאלות כלי התקשורת על שלל הנושאים שעומדים על סדר היום של המועדון. 

דבריו של ג'ק אנגלידיס

על ההחלטות לגבי מינוי שרון תמם למנכ"לית וברק יצחקי למנהל מחלקת הכדורגל אמר אנגלידיס בתחילת דבריו: "שרון נמצאת בארגון כבר שנים רבות, היא הגיעה עם תפקיד ספציפי במועדון. עבדתי איתה שנים, גם כשעזבתי שמרנו על הקשר, וכאירגון ניסינו לפתח את האנשים שלנו כך שיהיו בקו אחד עם דרך החשיבה שלנו. חשבנו שהגיע הזמן של שרון לקחת את תפקיד המנכ"לית, מה שאומר שהיא אחראית על ניהול המועדון והעסק, לראות שאנחנו עומדים בתקנות ושאנחנו משתפרים. אנחנו תמיד מנסין להרים את הרף כדי שנלמד מטעויות. הרגשנו שהיא האדם הנכון ואנחנו שמחים על הבחירה שלנו".

"עם ברק זה מצב דומה", אמר אנגלידיס, "אנחנו מכירים אותו הרבה שנים כשחקן, עברנו הרבה ביחד. ההחלטה היא שברק יכול ושיש לו את הידע ואת הרצון לפתח את עצמו כדי לגדול לתפקיד הזה. הוא התחיל לעבוד לצד בן (מנספורד) בתקופתו פה, הוא נחשף להרבה אנשים, התהליך בעיצומו, כפי שקורה לכולנו בעבודתנו, והרגשנו שהגיע הזמן שלו. אנחנו מרוצים מההחלטה שלנו".

לגבי חזרה אפשרית של ערן זהבי:

"כשיש לנו הודעה על החלטות במועדון נפרסם אותם בזמן המתאים. מבחינתי זו החלטה שנקבל בצורה הדדית. אם המועדון רוצה את ערן וערן רוצה לחזור נגיע להסדר. זה מצב שיצריך הסכמה הדדית משני הצדדים".

על עתיד המאמן מלאדן קרסטאיץ':

"יש לנו הסכם עם המאמן ולפיו ההחלטה תיעשה לקראת סיום העונה ונדבוק בהסכם הזה. הוא מכיר את המצב ואנחנו מרוכזים בעונה הנוכחית. אנחנו בכיוון הנכון בזכות עבודה קשה של המאמן, הצוות סביבו והצוות מסביבם. זה לא רק אדם אחד אבל כולנו מרגישים שנאחנו בכיוון הנכון".

על הסיבות שהביאו לחילופי מאמנים בשתי העונה האחרונות סיפר נציג הבעלים:  "כדורגל הוא עסק קשה, ייחודי אפילו. ברור שתוצאות חשובות למאמן, זה חשוב לכל המועדון ובייחוד למועדון כמו מכבי. הציפיות שלנו גבוהות ואתה לא יכול לצפות מה יקרה. אתה יכול להכין שיעורי בית אבל אתה לא יכול לצפות כיצד דברים ייראו. בשנתיים האחרונות (עם הקורונה) זה באמת יוצא דופן, קשה לנו יותר לנסוע ולתקשר בצורה נורמלית. זו לא הדרך בה נהגנו בעבר ואני מקווה שזו לא הדרך בה ננהג בעתיד. זה לא תירוץ אבל משהו שצריך להזכיר. כשאתה מקבל החלטה אתה צריך לתמוך בה ולעזור לה להצליח. כשתוצאות למרבה הצער לא טובות והתחושה היא שהן לא ישתפרו אז הכרחי לבצע שינוי. זה לא משהו שאנחנו אוהבים לעשות או שמיץ' מתייחס אליו בקלות דעת. הוא אדם שלוקח החלטות רציניות, אלה לא החלטות קלות אבל הן צריכות להתקבל. בדרך כלל זה מביא איתו שיפור וזה משהו שאנחנו צריכים לנתח. מה השתבש או מה שעשינו לא נכון במטרה להוריד את רמת הסיכון למינימום. אי אפשר להימנע לגמרי מסיכון, זה כמו המצב כשאתה מביא שחקנים".

על ההתמודדות עם המצב הכלכלי בתקופת הקורונה:

"זה היה מצב נורא מבחינה גלובלית להרבה עסקים. זה השפיע על מכבי, מצב שבו מכרנו מנויים לבלומפילד ואז זה קרה, אוהדים לא הורשו להגיע למשחקים. אני חייב להגיד שמצאנו הרבה תמיכה מהרבה אנשים. האוהדים, הספונסרים, אנשים הבינו את המצב ועזרו לנו. אין משהו שבאמת אפשר לעשות כדי לשנות כי יש לך הוצאות והכנסות. הצוות, השחקנים, כולם התגייסו כשהמועדון היה צריך אותם".

המטרות עד לסיום העונה:

"לגבי הקונפרנס ליג, היינו גאים להיות מאוכזבים כי ראינו שהתחרנו. אולי כיבדנו יותר מדי את היריבה כמו שהמאמן אמר, אבל זה חלק מההתפתחות והניסיון שאנחנו צוברים. לגבי העונה הזו, הפוקוס שלנו הוא תמיד על המשחק הבא. בסוף הטבלה לא תשקר. נעשה את העבודה שלנו, כשאתה במרחק 8 נקודות זה לא בשליטתך, אתה עושה את העבודה שלך אבל תלוי בדברים אחרים. אנחנו ננסה לנצח את כל המשחקים, נקווה שנגיע לגמר הגביע ונזכה בו. מעולם לא תהיה עונה שנגיד זו לא הציפיה שלנו, כמו גם לזכות באליפות. אנחנו לא מרוצים, אנחנו יכולים להרגיש טוב שאנחנו בכיוון הנכון והמומנטום אחר, אבל להיות במקום השלישי זה לא משהו שאנחנו מרוצים ממנו".

"אולי לא הייית ברור קודם", הוסיף לאחר שנשאל שאלה נוספת בעניין, "המטרה שלנו בכל עונה היא לזכות באליפות ובעונה שלא, זה קרה בעבר ואולי יקרה בעתיד, ננתח למה זה קרה. אנחנו עובדים כל הזמן כדי לוודא שאנחנו במצב הטוב ביותר כדי להשיג את המטרות שלנו. אנחנו מנסים לא לקבל החלטות מהר מדי ולהגיב מיד כי זה יכול להיות מסוכן. לפעמים אתה צריך להגיב מהר, אנחנו מבינים את זה, אבל בסך הכל אנחנו מנתחים את המצב על בסיס יומי ושבועי ואז כמובן פועלים. הפעולות קורות ממש כעת, אין עיכוב או עצירה של עבודה של ניהול הקבוצה והחלטות שצריכות לקרות כדי שהמועדון יהיה טוב יותר וזה מה שאנחנו עושים. אנחנו נחושים לשים את עצמנו בעמדה הטובה ביותר כדי לנצח. תמיד עשינו את זה ותמיד נעשה. לפעמים זה עובד ולפעמים לא, כל עוד אנחנו פועלים כדי לתקן את הטעויות. אנחנו לא בפאניקה אבל לא אוהבים את זה ונדאג שהמועדון הזה יעמוד בציפיות ממנו".

אנגלידיס נשאל האם הגיע לישראל כדי לסייע בהכנות להמשך וענה: ""המועדון לא צריך אותי פה כדי לעבוד, אני מדבר עם ברק בכל יום, מיץ' מעורב ישירות או באמצעותי. לפעמים עוזר להיות פה ולהפוך את הדברים לקלים יותר ואעשה את המירב כדי לבוא יותר. אבל אנחנו באמת מדברים בכל יום, התפקיד של ברק הוא לדחוף, לגרום לדברים לקרות, לתת את הדעה שלו ולפתח את המחלקה שלו כפי שהוא עושה. לא הכרחי מבחינתי להיות פה, הגעתי כי היתה הזדמנות. עד היום פגשתי את המאמן בזום, אז אין כמו לפגוש אותו ישירות וזו הסיבה מדוע זה קרה עכשיו".

על התהליך שעבר ועובר הסגל של מכבי:

"כל מקרה ייחודי. יש נסיבות של סיום חוזה, יש מקרים אחרים והרבה סיבות למה שחקנים עוזבים. במקרים רבים זה מחוץ לשליטתך במידה מסוימת. חשוב להביא את השחקנים הטובים ביותר אבל לפחות לדעתי שחקן טוב שמשנה קבוצה – זה לא תמיד אותו שחקן בגלל הסביבה. אנחנו רוצים להביא שחקנים ברמה הגבוהה ביותר שניתן ושזה יעבוד. חשוב תמיד גם לפתח שחקנים ושהם יבואו עם תחושה שהם לא המוצר המוגמר אלא ירצו לפתח את עצמם ואת אלה שסביבם. אנו צריכים לוודא שאנחנו מביאים את הישראלים הטובים ביותר ומביאים זרים טובים. זה לא עסק ללא סיכון אבל אנחנו צריכים לוודא שאנחנו מבצעים את העבודה ושיש לנו את האנשים במועדון, וכרגע יש לנו לדעתנו, שמשתפים פעולה ונותנים את האנרגיה והסביבה הנכונה לשחקנים כדי להרים את ההרמה שלהם. כל המרכיבים האלה נחוצים כדי שנגיע לרמה הרצויה".

דבריו של ברק יצחקי

תחילה נשאל יצחקי על עתידו של המאמן קרסטאיץ' וענה: "השיחות עם המאמן היו ברורות לגבי החוזה, נחכה לסיום העונה ונחליט. זו כמובן החלטה של שני הצדדים. אין ספק שיש שיפור ורואים את זה לפי התוצאות. זו היתה המטרה, לא ציפינו לפתוח את העונה בצורה לא טובה. כרגע התוצאות טבוות יותר ונקווה שזה ימשיך ככה עד סוף העונה. בינתיים זה נראה טוב".

לאחר מכן נשאל על הקיץ שעבר על המועדון ובפרט על עזיבת איתי שכטר ואיתן טיבי והחתמת שחקנים אחרים במקומם: "איתי ואיתן עשו פה שנים יפות ותרמו הרבה למועדון אבל בסופו של דב התקבלה החלטה שאנחנו ממשיכים הלאה. כשהתקבלה החלטה צירפנו שחקנים אחרים. זה נכון שהיה רענון גדול בסגל בתחילת העונה אבל אנחנו שלמים עם ההחלטות, לפעמים צריך לרענן את הסגל ולהמשיך קדימה. אפשר לנתח פה כל העברה שעשינו מתחילת העונה אבל לא נסיים את זה. בתחילת העונה בנינו את הקבוצה כשפטריק היה המאמן ולפעמים כשמאמן משתנה גם הסגנון משתנה, אבל אלה דברים שקורים תוך כדי תנועה ואנחנו צריכים להגיב בהתאם. כרגע הקבוצה יותר יציבה למרות שעדיין אנחנו לא מרוצים מהמקום שאנחנו נמצאים בו. להיות במקום השלישי זה לא משהו שאנחנו מציבים לעצמנו בתחילת העונה, מכבי זה מועדון שצריך לשאוף לזכות בכל התארים. נפיק את הלקחים שלנו, אני באיזשהו תהליך שהתחלתי בתקופת בן, אני גם לומד ומנסה להשתפר. נמשיך לעבוד קשה ביחד כדי שהקבוצה הזו תחזור להתמודד על כל התארים".

על רמת הסגל:

"אין ספק שבשנתיים האחרונות שחקנים מאוד משמעותיים עזבו אותנו, אבל המטרה היא להחזיר את השחקנים הישראלים הטובים ביותר ומצד שני לפתח שחקנים במחלקת הנוער כדי שישתלבו בקבוצה הבוגרת. מיץ' משקיע המון בנוער ואנחנו רוצים לקצור את הפירות בקבוצה הבוגרת. זה משהו שנשים עליו את הדגש בשנים הקרובות אבל המטרה היא שהשחקנים הישראלים הטובים ביותר יהיו במכבי תל אביב".

האם החתמת שחקן כמו יובאנוביץ' היא הצהרת כוונות?

"גם בתחילת השנה החתמנו שחקנים, במחירים יותר נמוכים. אנחנו מחפשים שחקנים וכשאנחנו מוצאים שחקן טוב, בטח כשהמאמן מכיר טוב מאוד, זה משהו שעוזר. מכבי תמיד שואפת להיות בצמרת ואני לא חושב שהחתמה של שחקן כזה או אחר זה הצהרת כוונת. מכבי תמיד תיבנה כדי לזכות באליפות".

על מחלקת הנוער:

"הפוקוס שלנו על מחלקת הנוער גדול וחלק מהציפיות שלנו הו ששחקנים שגדלו בנוער ישחק בקבוצה הבוגרת. יש כמה כאלה כרגע במחלקת הנוער, שחקנים מאוד מוכשרים שיש להם עתיד בקבוצה הבוגרת של מכבי. אני מקווה שחלק מהם יהיו בעתיד הקרוב".